Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 16. hét (2016. 04. 11.- 2016. 04. 17.)

2016.04.14

2016 április 12 - Inkább hintó, mint autó, de felettébb érdekes az első ukrán elektromos kocsi

Az EVER (Ecologic Vehicles – Renewable Energies) rendezvényen Monacóban lehet élőben is látni először az ukrajnai Electric Marathon International gyártó termékét.

A koncepcióautó leginkább egy korabeli hintóra hasonlít, mint egy megszokott értelemben vett autóra. A Synchronous névre hallgató elektromos autó ennek megfelelően első sorban taxiként, valamint hotelek shuttle-autójaként jöhet számításba.

ukran.jpg

A modell hajtásáról az első tengelybe épített elektromotor gondoskodik, amelyet lítium-ion akkumulátorok táplálnak, amelyeket a jármű tetejébe épített napelemek is töltenek. A kocsi várható hatótávolsága 130-160 kilométer. Mondjuk ez nem is rossz adat, ahhoz képest, hogy a teljesen függőleges, hatalmas szélvédőüveg mennyire tűnik energiahatékonynak. A jármű 4490 milliméter hosszú, 2100 milliméter széles és leginkább szokatlan paramétere, hogy 2200 milliméter magas. A szerkezeti elemei kompozitanyagok felhasználásával készülnek majd. A sofőr helye szintén érdekes lesz, mivel kocsis módjára, külön ül majd az utastértől.

Bővebben 

 

2016 április 13 - Tiniknek épített autót a Toyota

A Clemson egyetem nemzetközi autóipari kutatási központjának hallgatói legújabb projektjükhöz nem kisebb iparági szereplőt nyertek meg szakmai támogatónak, mint a Toyotát. A feladat kicsiben modellezte az autófejlesztési folyamat minden feladatát, a piackutatástól a tervezésen át a gyártásig, eredményeként pedig egy teljes mértékben formabontó jármű jött létre.

tyota.jpg

A Toyota uBox a Z generáció, azaz napjaink általános és középiskolásai számára készült, természetesen nem jelenlegi, hanem pár év múlva aktuálissá váló felhasználásra. Az elképzelések szerint tipikus sokcélú jármű, amely hétvégén szabadidős, hétköznap pedig munkacélokra használható. A nagy különbség a hasonló járművekkel szemben, hogy a uBox áruszállítás mellett irodai feladatokra  is alkalmas lehet, mobil cégközpontként is működtethető.

toyota2.jpg

A uBox kicsit minecraftos hangulatú megjelenése erőteljes, karakteres és lázadó, ahogy azt egy becsületes tinédzser elvárná. Az utastér maximálisan átrendezhető, az alacsony padlón síneken tologatható, kiszerelhető ülések segítik a variálhatóságot. A műszerfali alkatrészek és borítóelemek mind 3D nyomtatóval készültek, és könnyen személyre szabhatók; a felhasználók online fórumon oszthatják meg egymással ötleteiket.

Bővebben 

 

2016 április 14 - Egyedülálló elektromos járműverseny Európán keresztül

A Hungarian E-Dream Team 9 nap alatt a Rally összes állomását érintve teszi meg a mintegy 4000 km-es távolságot. Az összes helyszínen képviseli Magyarország elektromobilitás iránti elhivatottságát, valamint az azt támogató szervezeteket és cégeket. A verseny összes helyszínéről folyamatos írásos és képi anyag készül, mely különböző médiumok felületein jelenik meg.

raliterkep.jpeg

2016. május 7.-én érkezik Budapestre az eTourEurope elektromos-autó verseny konvoja. 9 nemzet 16 elektromos autó teamje indul 2016. április 29-én Münchenből egy 3.900 km-es körútra. Ennek során 9 nap alatt több fővárost érintenek – köztük Párizst, Berlint, Prágát, Pozsonyt, Budapestet és Bécset – ahol eRoadshow-kat tartanak.

A túra célja a környezetkímélő autózás népszerűsítése mellett, hogy tapasztalatokat szerezzenek az elektromos autók nagy távolságok során történő használatáról és teszteljék a rendelkezésre álló töltőinfrastruktúrát. Az eTourEurope csapata a pozsonyi állomásról várhatóan szombaton, 2016. május 7-én 14:00 órakor érkezik Budapestre, majd innen indul tovább következő állomásra Bécsbe.

Bővebben 

 

2016 április 14 - Nagyon fontos dolgot szeretne elérni a Volvo

Az elektromos autók kapcsán az egyik legnagyobb problémát az okozhatja a jövőben, hogy nem egységes a töltési rendszerük. Emiatt könnyen lehet, hogy még egy kiépített infrastruktúrában is nehéz lesz olyan helyet találni, ahol feltölthető az adott autó. Ezen változtatna most a Volvo – számolt be róla a Carscoops.

volvo.jpg

A svédek célkitűzése, hogy 2019-ben már megjelenjen a piacon az első, tömegtermelésre szánt elektromos autójuk, amit egy hibrid változat is kísér majd. Ennek fényében érthető, miért olyan sürgető a szabványok kitalálása és elfogadása.

Bővebben 

 

2016 április 15 - Musk az autótörténelem legnagyobb lufiját fújja

Elon Musk azt ígéri, a Tesla Model 3 elektromos népautóval forradalmasítani fogja a közlekedést. Eközben a Tesla évek óta veszteséges, hatalmas adósságot halmozott fel, piaci részesedése elenyésző, amihez képest hihetetlenül túlértékelt. A fosszilis üzemanyagok olcsók, ezért az elektromos autók nem vonzók. Ugyan egyetlen hét alatt 325 ezren rendelték meg a Model 3-at, de ez se a Teslát, se a vásárlókat nem kötelezi semmire. A Tesla a története során eddig összesen bő 100 ezer autót gyártott. A Model 3 még lehet a 21. század T-modellje, de egyelőre csak egy nagy lufi.

tesla.jpg

Elon Musk Teslája nem adott el 325 ezer darabot a Model 3-ból egyetlen hét alatt. Annyi történt, hogy 325 ezer ember tett le ezer dollár (275 ezer forint) foglalót az új autóra. Ezért cserébe elsőként (mármint az első 325 ezer között) vehetik meg az új autót, majd ha egyszer elkészül, és majd annyiért, amennyit a Tesla kér érte. 

Musk azt ígérte, az első Model 3-asok 2017 végére elkészülnek, és az alapmodell 35 ezer dollárba (9,6 millió forintba) kerül majd. De semmi nem garantálja, hogy valóban így lesz. 

Bővebben 


2016 április 16 - Keményen beszólt a Teslának a General Motors szóvivője

Érdemes lesz figyelni a következő bő másfél év autóipari kommunikációját, a jelek szerint ugyanis megérkezett az a fajta verseny, amit korábban az elektromos autók kapcsán még hiányoltak az emberek. Az Autoblog beszámolója szerint nemrég Fred Ligouri, a General Motors szóvivője a Chevrolet elektromos autójáról, a Boltról tartott egy háttérbeszélgetést, ahol természetesen szóba került a Tesla eddigi legolcsóbb modellje, a Model 3, azon belül is az, hogy milyen szédítő sebességgel ömlenek rá a megrendelések.

zz4.jpg

A hangsúly ez esetben a megrendelésen, pontosabban szólva az előrendelésen van, Ligouri szerint ugyanis nekik nincs szükségük arra, hogy ilyesmit hozzanak létre. "A magunk részéről már nagyon várjuk, hogy az autó végre kereskedelmi forgalomba kerüljön, és onnantól kezdve végre mindenki hozzájuthasson. Nincs szükségünk előrendelésekre ahhoz, hogy megkezdhessük a gyártást" – fogalmazott a szóvivő. A megjelenést 2016 végére tervezik, vagyis körülbelül egy évvel azelőtt lesz elérhető a Bolt, hogy az első Model 3 megtenné az első kilométereket.

Bővebben