Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - áprilisi összefoglaló

2015.04.30

Április 02. - Űrszobor a legújabb Lexus

Az NX optikáját idomították a nagyobb RX méretéhez és presztízséhez, kiegészítve egy még annál sem alkalmazott stíluselemmel: a "hiányzó C-oszlop" trükkjét mostanában egyre többen alkalmazzák az autóiparban, a Lexusnál most fordul elő először, de kifejezetten jól mutat, és pont az eddigi generációk legsutább részletét sikerült vele feldobniuk.

Az utastérben különleges anyagok, lézerrel metszett díszítőelemek, opciós, színes head-up kijelző, 12,3 colos központi monitor határozza meg a hangulatot. A váltókar lekerült a padlókonzolra, a hátsó lábtér megnőtt, új szolgáltatás a panoráma-napfénytető.  

urszobor.jpg

Az autó egyelőre kétféle hajtáslánccal lép színre: az RX350 3,5 literes hathengerese 300 lóerőt ad le, a közvetlen benzinbefecskendezéses motorhoz nyolcfokozatú automata csatlakozik. Az RX450h hibrid szintén 3,5 V6 Atkinson-ciklusú benzinmotorjához villanymotor-generátor csatlakozik, az összteljesítmény 300 LE körüli - érdekes elképzelés, hogy nincs teljesítménykülönbség a két hajtáslánc között.


Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/lexus-rx-2016/59730/


Április 06. - Nincs meglepetés a legnépszerűbb villanyautók slágerlistájának élén

Amerikában továbbra is a Tesla S a legnépszerűbb villanyautó, amelyet a Nissan Leaf követ, dobogós a BMW i3-asa. Aztán jönnek az olyan egzotikus modellek is, mint a Cadillac ELR, a Honda Fit, vagy az elektromos Focus. A teljes lista, darabszámokkal alább olvasható:

zz_table.jpg

Bővebben: http://cleantechnica.com/2015/04/06/us-electric-car-sales-no-surprises-tesla-model-s-nissan-leaf-bmw-i3-on-top-again/

 

Április 08. - Egy szárnyas ajtós sportkocsi a világ legzöldebb autója?

A World Car Awards amolyan konkurencia a Car of The Year (COTY), vagyis az Év Autója díj, az Európában legismertebb autós szakújságírói értékelési rendszer mellett. 2005 óta osztja ki a World Car címeket a 22 ország 48 újságírójából álló bizottság, 2006 óta egy Világ Zöld Autója (World Green Car) díjat is kiadnak minden évben.

Ezek a díjak leginkább l’art pour l’art-jellegű kitüntetősdik, a szerencsés nyertes márkák kiadhatnak egy-egy diadalittas közleményt, a zsűritag újságíróknak meg jó dolguk van egész évben, az autógyártók a tenyerükön hordozzák őket, prototípusokat mutogatnak neki, amikről persze az autóbuzi nagyközönség aztán érdekes cikkeket olvashat. Szóval senki nem árt senkinek, mindenki örül. Kivéve, aki a végén nem nyer díjat.

zzi8.jpg

Nos, az idén a BMW is örül, mert bár a C-osztályos Merci lett a VilágÉvAutója, vagy mi, az i8 kapta meg az Év Zöld Autója címet. Gratulálok a győztesnek, elismerem a méregdrága hibrid sportkocsi királyságát is, de egy kis zöld méregbuborék csak ki kell, hogy pukkadjon belőlem.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/nap-kepe-elektromos-barkacs/59658/


Április 08. - Napelemes kerekekkel jön az új elektromos kerékpár

Manapság egyre többen fordítanak hátat az autózásnak és a tömegközlekedésnek, helyettük pedig a motorozást és a kerékpározást választják. Ennek egyrészt költséghatékonysági okai vannak, másrészt sokan a dugót próbálják így kijátszani, hiszen a kétkerekű járművekkel nem szükséges a dugóban rostokolni.

zzebike.jpg

Sokan vannak olyanok is, akik ugyan eljátszanak a gondolattal, hogy autó vagy tömegközlekedés helyett inkább kerékpárral járnak majd be dolgozni, ám az elhatározást nem mindig követi tett – vagy azért, mert veszélyesnek érzik az útvonal kerékpárral történő megtételét, vagy csak azért, mert nem akarnak izzadtan megérkezni munkahelyükre. Utóbbi sok helyen már nem probléma, hiszen van zuhanyozási lehetőség. 

Szóba jöhet a távolság áthidalására egy elektromos kerékpár is, amivel izzadtság nélkül juthatunk munkába – ha ezt az akkumulátoros hatótávolság lehetővé teszi. Ezeket a kerékpárokat a munkahelyen és otthon egyaránt hatékonyan lehet "tankolni", ha pedig út közben lemerül az akkumulátor, hagyományos pedálozással még mindig célba érhetünk. A jelek szerint egyébként sem tisztán elektromosan hajtott kerékpárról van szó, inkább elektromos rásegítéssel működő megoldásról, amit minimális erőkifejtéssel mindenképpen tekerni kell a haladáshoz. A gyártó egyelőre nagyon szűkszavú a pontos technikai megoldást illetően, de később lehullhat a lepel a részletekről is.

Bővebben: http://ipon.hu/hir/napelemes_kerekekkel_jon_az_uj_elektromos_kerekpar/33206


Április 08. - A Citroën Kínában leplezte le a jövő crossoverét

A Citroën érdekes módon Kínában, a kapuit rövidesen megnyitó sanghaji autószalonon fogja először megmutatni a nagyközönségnek legfrissebb vízióját, a jövő crossoverét előrevetítő Aircross koncepciót.

zzcitroen.jpg

A szériagyártású változatra még várnunk kell, de a koncepciót minden bizonnyal nem véletlenül állították talpra a franciák időt és pénzt nem kímélve, így vélhetően – persze jó néhány változtatással – sorozatgyártásba kerülhet az autó, amit a C4 Cactus nagy testvéreként köszönthetünk majd. Az Aircross a közepes méretű crossoverek szegmensébe lépne be, amely állítást elsősorban az autó 4,58 méteres hossza támasztja alá. A koncepció különben nagyon széles (teljes szélessége 2,1 méter) és 180 centis magasságával kimondottan magasra nőtt, s vélhetően a szériamodell majd zsugorodik utóbbi két tekintetben. Ugyanígy a kész változaton a gyáriak a tanulmány 22 colos kerekeit biztosan kisebbekre cserélik le.

zzcitron2.jpg

A koncepcióautó lemezei alá egy konnektorról is tölthető hibrid hajtásláncot építettek a mérnökök. Az elsődleges hajtást az 1,6 literes, 220 lóerős (275 Nm) THP turbós benzinmotor biztosítja, hátul pedig egy 96 lóerős, 200 Nm csúcsnyomatékú villanymotort találunk. Az összkerékhajtású terepes teljesen elektromos hatótávja a gyáriak szerint 50 kilométer.A rendszerteljesítmény mintegy 315 lóerő, aminek köszönhetően sportos menetteljesítményekre képes az Aircross tanulmány: a 0–100 km/h-s sprintet állítólag mindössze 4,5 másodperc alatt abszolválja, a gyárilag megadott vegyes fogyasztás pedig – persze a konnektoros hibridek ciklusával mérve – 1,7 l/100 km, amihez mindössze 39 g/km-es széndioxid-kibocsátás tartozik.

Bővebben: http://mno.hu/autopult/a-citron-kinaban-leplezte-le-a-jovo-crossoveret-1280922

Április 13. - Jön a világ legkönnyebb elektromos gördeszkája

Egyre több alternatíva közül választhatnak mindazok, akik az autó és a tömegközlekedés helyett valami mással szeretnék letudni a mindennapi városi közlekedést – és ezért hajlandóak egy picit mélyebben is a zsebükbe nyúlni.

Kisebb távok leküzdésére – ha nem akarunk benzinre költeni – jó választás lehet egy elektromos kerékpár vagy egy elektromos robogó, amennyiben a hagyományos kerékpár valami miatt nem felel meg – mert mondjuk nem akarunk leizzadva beesni a munkahelyünkre. Néhányan a görkorcsolyát vagy gördeszkát is életképes alternatívának tartják nagyvárosi közlekedésre, mások pedig a roller formájában találták meg a megoldást a rövidebb távok leküzdésére.

villanydeszka1.jpg

Az elektromos gördeszka csúcssebessége majdnem 21 km/h, ami ebben a kategóriában bőségesen elég. A hatótávot egyébként a sebesség mellett egyéb dolgok is befolyásolják: mennyi és mekkora emelkedőt kell leküzdeni, illetve az sem mindegy, milyen nehéz az illető, aki a Boltot használja. A fedélzeten helyet foglaló lítium-polimer akkumulátor 60-90 perc alatt tölthető fel teljesen, de akár külső akkumulátorként is funkcionálhat, hála az alul elhelyezett USB portnak: az energiaforrással akár 20x is feltölthető egy iPhone.

villanydeszka2.jpg

A bolt világítással is fel van vértezve, akkumulátorának töltése pedig akár autós szivargyújtós töltőről is megoldható, így akár autó mellett, kiegészítő megoldásként is bevethető. Persze a napi mozgást – egészségünk védelme érdekében – semmiképpen sem szabad teljes mértékben kiváltani.

Bővebben: http://ipon.hu/hir/jon_a_vilag_legkonnyebb_elektromos_gordeszkaja/33235

 

Április 13. - Mikor jönnek már az önjáró autók?

Németországot leszámítva mindenhol unalmasan lassúra korlátozott, a kocsik képességeihez képest zsibbasztóan lassan múló kilométerek unalma a sztrádán. Reggeli dugók a városok bevezető útjain, az idegtépő araszolás két piros lámpa között. 

Parkolóházakba kiállás és beállás rutinja, helykeresés a mínusz első, második, ötödik szinten, majd baktatás a sötét rámpákon a kipufogófüstben vissza a kocsihoz a jeggyel a kezünkben. Ezek azok az időpazarló autós kényszerhelyzetek a fejlett világ autósainak napi rutinjában, melyek alól a közeli jövőben felszabadulást ígér az autóipar. 

onvez.jpg

Autonóm vezetés - ez most az autógyártóktól és háttéripari fejlesztőktől legsűrűbben hallott buzzword. És utóbbiak a fontosabbak, náluk zajlik a leginkább érdemi munka. Bár minden fontosabb innovációt az autómárkák szoktak "eladni" a közönségnek, valójában a legtöbb esetben egy-egy független cég (Continental, Valeo, Delphi, Bosch, Hella, Denso, stb.) újdonságát láthatjuk annak a márkának az emblémája alatt, amelyik a legtöbbet kínálta az autóipari újdonságért. Ez először rendszerint valamelyik prémium gyártó valamelyik új autója, majd szép lassacskán leszivárog az újdonság a legolcsóbb tömegmodellekig.

Nem lesz ez másképp az autonóm, önmagukat vezetni képes kocsikkal sem. A különbség annyi, hogy ez a fejlesztés nem egyetlen új egység vagy szoftver megalkotása, hanem a részben már meglevő vezetéstámogató rendszerek összevonása egy nagy egésszé. Hiszen van pár ma futó autó, ami már elvileg akár képes is lehetne önmaga vezetésére.

onvez2.jpg

A Mercedes, a Volkswagen-csoport egyes autóiban már ma egyszerre találhatjuk meg a követőradaros tempomatot, a ráfutás-gátló automatikus fékezőrendszert, a sávban tartó automatikát, az autópályákat, autóutakat, lakott területeket térkép-adatbázis alapján megkülönböztető navigációs rendszert és a táblafelismerő rendszert. 

Bővebben: http://www.vezess.hu/magazin/autonom_onjaro_autok_2015/59843/


Április 13. - Toyota i-Road: autó, vagy megy valahová?

Valahol a robogó és a kisautó közötti holtsávban mutatták be a Genfi Autószalonon a Toyota különös elektromos járművét. Nem hittük volna, de elkezdték használni.

Miközben rendes kormánya és ablaktörlője van, összesen 300 kilós és kétüléses a Toyota i-Road. Három keréken gördül, számítógép által vezérelten kanyarban úgy dől, mint egy kerékpár. Első kerekeit hajtják meg a két (!) kilowattos elektromos motorok, akkumulátora lítium-ionos, mint mondjuk egy mobiltelefonnak. Három óra alatt lehet teljesen feltölteni. Végsebessége 45 km/h, legfeljebb 50 kilométer tud megtenni – nagy jövőt nem jósoltak neki a szaklapok, mikor lassan két éve bemutatták.

toyota.jpg

Ehhez képest, mint képgalériánkban látható, az i-Roadot már gyűjtőállomáson töltik Tokió Jurakucso nevű városrészében. A Toyota a Park24Co. céggel együtt április 10-én indította útjára közautó programját, amelyben bárki kibérelheti az i-Roadot; a szeptemberig tartó tesztidőszakban a jármű használati díja tizenöt percenként 412 jen (kb. 970 Ft).

Bővebben: http://www.hirado.hu/2015/04/13/toyota-i-road-auto-vagy-megy-valahova/


2015 április 13. - Extra parkolóhelyeket kapnak a villanyautók Dubaiban

Dubaiban hamarosan extra parkolóhelyekkel találkozhatnak az autósok a benzinkutakon, bevásárlóközpontokban, repülőtereken, amelyek a villanyautósokra várnak. A hagyományos autók elől elzárt, zöld színűre festett parkolóhelyeken tölteni is lehet majd.

Bővebben: http://www.aviationpros.com/news/11917850/reserved-parking-slots-for-electric-cars


Április 16. - Elektromos, vagy dízel?

Az elektromos Kia Soul sok extrájával, tízmillió forint alatti árával és főleg hét évig vagy 150 ezer kilométerig érvényes gyári garanciájával megint közelebb hozta azt az időt, amikor már teljesen komolyan fel kell, hogy merüljön autóvásárlás előtt alternatívaként a villanyautó. Mivel nem is olyan rég fordult meg nálunk egy dízel Soul is, számolgattam egy kicsit: a sokkal olcsóbban üzemeltethető, de drágábban megvehető elektromos Kia vajon mikorra lenne képes ledolgozni bő két és félmilliós árhátrányát egy hasonlóan felszerelt dízellel szemben? 

villanykia.jpg

Egy hét alatt a szokásos bő 500 kilométert sikerült beraknom a Soulba. Az igaz, hogy nem kellett messzire mennem, de az ingázás, a fővárosi közlekedés és még a hosszabb-rövidebb sztrádás utak sem követeltek semmilyen kompromisszumot. A hétközbeni jövés-menést, gyerekhurcolást pont ugyanúgy végeztem, mint máskor, csak sokkal nagyobb csend kísért útjaimon és persze állandóan nyitogattam a csomagtartót és dugdostam a kábelt a konnektorba. Viszont egyszer sem lett büdös a kezem a benzinkútnál.

A legnagyobb kihívást egy oda-vissza hatótávon felüli kilométerrel járó családi kirándulás jelentette, de még ezt is sikerült megoldani. Budapest tágabb vonzáskörzetében élő, a fővárosba gyakran járó apuka, egy kisvárosba dolgozni járó anyuka, másik településre iskolába járó két gyerek: a mi családunk számára ideális második autó lenne egy ilyen Soul EV. No persze magyar viszonyok közepette teljesen irreális egy ilyen drága kocsi második autónak, de ez nem a Kia hibája, hanem az elmúlt 40+25 évé.

Bővebben: http://www.vezess.hu/magazin/elektromos_dizel_kia_soul_autoteszt/60025/

Április 22. - Árában Tesla-szintű az első kínai elektromos sportkocsi

A tervek szerint 400 lóerős Qiantu K50 Event! jövőre kerül gyártásba, és 113 ezer dollárnak megfelelő jüanba fog kerülni, vagyis átszámítva mintegy 31,6 millió forintba.

A mai napon nyitja meg a kapuit a Sanghaji Autószalon, ahol a nagy nemzetközi gyártók mellett természetesen a kínai márkák is felvonultatják a modellpalettájuk színe-javát. 

cc1.jpg

Idén az egyik legizgalmasabb modell a jópofa, szitakötős logót viselő, Qiantu K50 Event! (így, felkíáltójellel a végén) nevű elektromos sportkupé, amely egy tavaly bemutatott prototípus gyártásra kész változata. Az oldalnézetből a Bugatti Veyronra hajazó, közel 1,7 tonnás újdonság mozgatásáról egy 400 lóerőt és 650 Nm maximális nyomatékot produkáló elektromotor gondoskodik, amely öt másodperc alatt gyorsítja nulláról százra.

cc1b.jpg

Az otthoni hálózatról hat óra alatt feltölthető 41,1 kWh-s akkumulátora 200 kilométeres hatótávot biztosít a kínai autócsodának, melynek gyártása a tervek szerint 2016-ban kezdődik. A pletykák szerint 113 ezer dollárnak megfelelő jüanba fog kerülni, vagyis átszámítva mintegy 31,6 millió forintba, ami megegyezik a Tesla Model S helyi árával. Ennyi pénzért valószínűleg csak az fog ilyet venni, akit erre köteleznek.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150422_Araban_Tesla_az_elso_kinai_elektromos_spo

 

Április 22. - Tisztább és olcsóbb, nekünk mégsem kell

Nem voltak büdösek, nem voltak hangosak és még csak kurblizni sem kellett őket, mégis elbuktak. Pedig száz éve még több villanyautó közlekedett a városokban, mint benzines. Vajon visszaáll-e valaha az elektromos meghajtásúak dominanciája? Az arányok érezhető megváltozására biztosan évtizedeket kell még várni.

Jelentősen megugrottak a villanyautó-eladások az európai piacon, a növekedés egy év alatt nyolcvanszázalékos volt. A JATO Dynamics adataiból azonban az is kiderül, hogy a dinamikus tempó legfőbb magyarázata az alacsony bázis. A tavalyi eredmény ugyan már hatvanezer feletti eladást jelent, ám ez elenyésző része a 12,8 milliós európai darabszámnak, vagyis könnyen belátható: továbbra is a belső égésű motorosok dominálnak. Ez valószínűleg még sokáig így lesz, és nem azért, mert a vevők ne lennének környezettudatosak, hanem mert a villanyautó drága, a hatótávolsága pedig messze elmarad a benzines és dízelmodellekétől, amelyekkel néhány perces tankolás után akár ezer kilométeres utat is meg lehet tenni.

cc2.jpg

A villanyautók egy kilométerre eső üzemköltsége messze kevesebb a hagyományos erőforrásúakénál, igaz a benzint, a gázolajat és a gázt jövedéki adó is terheli, miközben az otthoni konnektor használatakor ennek behajtásától eltekintenek a hivatalok. Az állam – legalábbis egyelőre – még inkább érdekelt az elektromos autók elterjedésében, mintsem a megadóztatásában. Így aztán villanyautóval nagyjából hét forintból lehet megtenni egy kilométert, míg ugyanez benzines autóval háromszor annyiba kerül.

Bővebben: http://nol.hu/auto/nem-razza-meg-a-dugodij-1529493


Április 21. - Újabb ipari forradalom van kilátásban

A klímaváltozás elleni küzdelem nem veszélyforrás, hanem lehetőség a gazdasági és kormányzati szereplők számára, hogy összefogjanak, és olyan új, fenntartható megoldásokat találjanak, amelyeket gazdaságilag is megéri működtetni - mondta Roland Galharague, Franciaország budapesti nagykövete kedden Budapesten. 

A Klímaváltozás gazdasági lehetőségei elnevezésű konferencián a nagykövet hozzátette: mára Kína és az Egyesült Államok is felismerték, hogy érdekükben áll a klímaváltozás elleni küzdelem. Kínában valószínűleg a legnagyobb politikai potenciált jelenti most ez a terület, mivel az ázsiai ország az alternatív és megújuló technológiák legnagyobb befektetője - mondta. Az ipari forradalom társadalmat átalakító hatásához hasonlította Roland Galharague azt a változást, ami a következő időszakban történni fog a klímaváltozás és fenntartható fejlődés területén. 

cc3.jpg

Egyetemes, jogi kötelezettségvállalásokat is tartalmazó megállapodás megkötésére kell törekedni a 2015 végén Párizsban tartandó ENSZ klímakonferencián - hangsúlyozta a nagykövet a budapesti francia nagykövetség, a Francia Intézet és a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért közös rendezésében tartott konferenciáján.

A rendezvényen több francia nagyvállalat magyarországi vezetője között Maróthy Miklós, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a nulla kibocsátású elektromos autók gyors elterjedésének egyelőre gátja, hogy kifejlesztésük többszöröse egy hagyományos autóénak, és árukat 50 százalékkal megdobja az akkumulátorok ára. Úgy vélte, a városi közlekedés jövőjét annak ellenére is az elektromos autók jelenthetik, hogy hatótávolságuk korlátozott, mivel a legtöbb ember kevesebb mint 80 kilométert utazik naponta autóval városban. 

Bővebben: http://www.ma.hu/vilagvege/247076/Ujabb_ipari_forradalom_van_kilatasban


Április 22. - Ezekre a járgányokra figyel most a világ legnagyobb autópiaca

Kína nem csupán a lélekszám alapján világelső. Az emberek itt vásárolják évente a legtöbb új autót a világon, az elmúlt esztendőben több mint tizennyolcmilliót. Nem meglepő, hogy a nemzetközi autóipar számára kiemelt fontosságú a sanghaji nemzetközi autóipari kiállítás és vásár.

cc4.jpg

Ennek megfelelően az idén tizenhatodik alkalommal megrendezendő Sanghaji Autoshow-n ott is van mindenki, aki a szakmában számít. Az autógyári szakemberek úgy gondolkodnak, a kínai piac szinte önmagát "generálja" egyre feljebb és feljebb. Három évtizeddel ezelőtt még mindössze hétezer új autó lelt gazdára, jóllehet akkor is meglehetősen népes volt az ázsiai állam. Annyira fontossá vált ez a piac, hogy a gyárak számos típust kifejezetten ide készítenek.

A kiállítóközpont nagy, új és mozgalmas. Megtalálható minden fajta külsőség, amely a kínai kiállításokat jellemzi, elegancia, udvariasság, csillogó-villogó autócsodák között lengén öltözött lányok.Bár az elektromos meghajtású autók nem jutnak idén különleges szerephez, a kínaiak számára fontos volt hangsúlyuk a kiállításon. Kína igyekszik eloszlatni azt a képet önmagáról, hogy túlzsúfolt városaiban keveset tesz a környezetvédelemért, a levegő tisztaságáért. Nem véletlen, hogy több nagy autógyár is elhozta a környezetet kímélő gyártmányát.

Bővebben: http://www.tozsdeforum.hu/extra/auto/hongqi-a-haromtonnas-kinai-monstrum-neve-51188.html


Április 22. - Ez a kínai villanyautó egyszerre Ferrari és Porsche

Az idei Sanghaji Autószalon is tele van olyan kínai modellekkel, amelyek erősen emlékeztetnek már ismert típusokra. A Suzhou Eagle Ferrarit és Porschét másolt egyszerre.


A Suzhou Eagle kifejezetten elektromos autókra specializálta magát, de korábban csak golfkocsikat és kukásautókat készített. Sanghajban bemutattak egy sportkocsi(ra emlékeztető) tanulmányt, amely valójában egy Porsche CaymanFerrari F12 Berlinetta-féle front résszel.

cc5.jpg

A 4,3 méter hosszú autó a 260 kilós akkucsomaggal éppen csak átlendül az egytonnás tömeghatáron, elektromos kerékagymototorjai nem erősek, de együttesen 600 Nm-es nyomatékot biztosítanak. Százra 4,8 másodperc alatt gyorsul az autó, de hogy igazából nem sportkocsi, azt jelzi a 120 km/h-s végsebesség is.


Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20150422-ez-a-kinai-villanyauto-egyszerre-ferrari-es-porsche.html


Április 22.- Régen láttunk ennyire ronda Hondát

A Honda a Sanghaji Autószalonon bemutatta a Concept D névre keresztelt tanulmányát. Csak Kínában lesz kapható a szériamodell.

Az SUV-k nemcsak Európában, hanem Kínában is népszerűek, a helyi vevőknek fejleszti a Honda a Sanghaji Autószalonon még Concept D néven bemutatott modellt. Ezúttal csak remélni tudjuk, hogy a szériaváltozat nem ilyen lesz, mert a tanulmány formavilágában (a hátsó lámpaburáktól eltekintve) kevés pozitívumot lehet felfedezni.

cc6.jpg

Mivel hátul nem látszik kipufogóvég, valószínű, hogy a tanulmány elektromos hajtást kapott, de erről a japánok nem árultak el részleteket. A szériamodell minden bizonnyal benzinmotorral is kapható lesz.

Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20150421-honda-concept-d-sanghaji-autoszalon.html

 

Április 27. - Ingyen parkolással és buszsávhasználattal megérné a villanyautó

Még idén 150 új elektromosautó-töltőállomást telepítenek Magyarországon - mondta Bottyán Balázs, az elektromos autózás terjedését segítő Jedlik Ányos Klaszter (JÁK) ügyvezető igazgatója.

A JÁK közgyűlésén a tájékoztatás szerint az ügyvezető igazgató az e-mobilitást ösztönző intézkedési javaslatok között említette a díjmenetes parkolást, a buszsáv használatát, illetve az elektromos járművek áfájának radikális csökkentését.

A közlemény szerint a közgyűlésen bejelentették: a kormány elfogadta a klaszter javaslatát arra, hogy zöld rendszámot kapjanak az elektromos autók, valamint azt, hogy négy új munkacsoporttal segítsék az e-mobilitással kapcsolatos kormányzati döntések előkészítését.

taxi_14.jpg

Két hónapon belül elkészülhet az a tanulmány, amely kijelöli, hova telepítsék az első 150 villámtöltőt Magyarországon, a klaszter négy új bizottsága még áprilisban elkezdi az előkészítő munkát a kormányzat számára - olvasható a tájékoztatásban.

Pethő József, a klaszter másik ügyvezetője a közlemény szerint elmondta: az e-mobilitás egyik forrása a szén-dioxid-kvóta értékesítéséből fakadó kormányzati bevételek, de támaszkodni fognak európai uniós és egyéb innovációs forrásokra is.

Bővebben: http://privatbankar.hu/fogyaszto/ingyen-parkolas-es-buszsavhasznalat-igy-megerne-az-elektromos-auto-280589


Április 30. - Családi vállalkozás gyárt hibrid buszokat

Krzysztof Olszewski 2001-ben alapította feleségével a Solaris Bus&Coach céget. A Neoplan Polska tapasztalatait hasznosító családi vállalkozás azóta Európa egyik legsikeresebb autóbusz-gyártó cége lett. A bolechowói székhelyű cég a kontinens 24 országában, illetve Dubajban van jelen trolibuszaival, autóbuszaival és villamosaival. A Solaris által kínált buszok közül a dízelesek mellett egyre nagyobb figyelmet kapnak az üzemeltetőktől a hibrid, illetve az elektromos változatok is. 

qq1.jpg

Jó példa erre, hogy az Üstra, vagyis a hamburgi tömegközlekedési vállalat újabb hét darab, 18 méteres csuklós Solaris Urbino autóbuszt vásárolt. A járművek érdekessége, hogy hibrid üzeműek, ezért kevesebb üzemanyagot égetnek el, mint a hagyományos társaik. A hibrid Solaris Urbinóban 278 lóerős (204kW), Euro 6-os Cummins dízelmotor, valamint két, egyenként 75 kilowattos (100 lóerős) elektromos motorgenerátor dolgozik. Az Allison párhuzamos hibrid rendszerével ellátott jármű vegyes üzemmódban hasznosítja ezen erőforrások nyomatékait. Az elektromos motorok hozzájárulnak a buszok indításához és a dízelmotorra kevésbé hagyatkozva állítják elő a szükséges erőt és nyomatékot.

qq2.jpg

A hamarosan forgalomba álló csuklós buszok olyan vonalakon teljesítenek szolgálatot, melyeken a megállók közötti távolság nem több 500 méternél, ezért átlagos sebességük mindössze 18-22 kilométer/óra között alakul. Ezek ideális körülmények lehetnek a hibrid buszok számára. A városi közlekedésben a hibrid buszok akár 30 százalékos üzemanyag-megtakarítást is elérhetnek. Ebből kiindulva majdnem harmadával kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a dízelesek. 

Bővebben: http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/csaladi-vallalkozas-gyarthat-hibrideket/60312/


Április 30. - Szélerőmű rendszerhez kapcsolt villanyautó töltőt adtak át

Bükkaranyoson adták át az ABB legújabb egyenáramú gyorstöltő állomását. Ez az első olyan gyorstöltő Magyarországon, amelynek villamos energia ellátása egy szélerőmű rendszeréhez kapcsolódik. Az 50 kW-os egyenáramú gyorstöltő oszlop mindössze 15-30 perc alatt képes menetkészre feltölteni egy CHAdeMO csatlakozóval rendelkező elektromos autó akkumulátorát.

Az ABB gyorstöltő átadására a Bükk-Hegységi Megújuló Energiák Iskolák Alapítványa „LEADER Térségek Közötti Együttműködés” projektje alkalmából szervezett záró workshop részként került sor, a rendezvényt a helyszínen megjelent villanyautók felvonulása zárta. 

Megtörtént a gyorstöltő állomás tesztje is: egy elektromos Tesla a 225 kW maximális teljesítményű hálózathoz kapcsolt szélerőmű rendszerből vett fel mintegy 60 kWh villamos energiát. A Tesla rácsatlakozott a gyorstöltőre, a töltőt és a járművet az ABB hollandiai központja távelérésben azonosította, majd a jelenlévő műszaki csapat elvégezte az utolsó ellenőrzéseket és elindulhatott az első gyorstöltés. 

Bővebben: http://profitline.hu/hircentrum/hir/331844/Szeleromu-rendszerehez-kapcsolt-ABB-e-auto-gyorstolto-allomast-adtak-at

 

Április 29. - Túl olcsó a Tesla?

Egészen elképesztő új érv került napvilágra azzal kapcsolatban, hogy miért nem fogy a Tesla modellje Kínában: túl olcsó. Elon Musk ugyanis törekszik arra, hogy a Model S a világ minden táján nagyjából azonos áron jusson el a fogyasztókhoz. Más gyártók viszont előszeretettel árazzák felül autóikat a világ legnagyobb autópiacán. Így történhetett meg az, hogy míg a nyugati országokban a Model S a luxuskategóriába tartozik, addig Kínában az Audi A6-ossal és a BMW 5-össel került egy szintre. Ez pedig komoly visszatartó erőt jelent azoknál a gazdag vásárlóknál, akik kifejezetten adnak a külsőségekre - írja a Seeking Alpha. 

Most viszont egy egészen elképesztő érvel álltak elő a piaci viszonyokat ismerő szakemberek: véleményük szerint a Tesla Model S nem elég drága (durván 118 ezer dollárba kerül) Kínában.

qqq4.png

Elon Musk ugyanis törekszik arra, hogy a világ minden pontján nagyjából ugyan annyiért árulja modelljét. Éppen ezért Kínában sem él a konkurencia által alkalmazott magasabb áron történő értékesítéssel (ezt a bevetett gyakorlatot a hatóságok már tavaly elkezdték keményen szankcionálni). Ez pedig azt jelenti, hogy a Model S olyan modellekkel került egy kosárba az árazása alapján, mint az 5-ös BMW, az Audi A6, vagy éppen az E-osztályos Mercedes. Vagyis nem a luxuskategóriában mozog az árával, ez pedig visszatartó erőt jelent a kínai milliomosok körében attól, hogy Teslát vegyenek. Ők ugyanis kínosan ügyelnek arra, hogy járművükkel kifejezzék magas társadalmi státuszukat. Így számukra a Tesla Model S csak szabadidő-autóként, vagy harmadik autóként jöhet szóba vásárláskor.

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/a_tesla_tul_olcso_ezert_nem_veszik.213321.html