Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - 2017. áprilisi összefoglaló

2017.05.01

Április hazai szemmel ellemes hírrel indult: a világ legnagyobb elektromos autó- és haszonjárműgyártójával még 2012-ben ismerkedhetett meg a magyar közönség, amikor a BYD egy elektromos buszt küldött Budapestre. Akkor még talán senki nem gondolta volna, hogy a mamutvállalat Magyarországon nyit összeszerelő üzemet. Ma viszont sor került a komáromi gyár ünnepélyes átadására, melyen legalább 100 fő vett részt.

busz.jpg

Bővebben 

A másik hazai jó hír pedig, hogy hétnapos próbaüzemben bizonyított a VKSZ Zrt.-nél a Goupil G4 típusú kisteherautó. Az egy hét alatt köztisztasági és parkgondozási feladatok ellátásában vett részt az elektromos autó. A jármű 15,4 kilowattóra teljesítményű, savas ólomakkumulátorral működik, de felszerelhető a legmodernebb litiumakkumulátorral is. A hatótávolsága 135 kilométer, és 1226 kilogramm a hasznos terhelése.

villanykozter.jpg

 

Magyarország végre felkerült a Tesla térképére: nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is. 2017-ben több mint ötezer, 135 kW maximális teljesítményű Supercharger gyorstöltőt telepít globálisan a Tesla, így azok száma meghaladja majd a 10 ezer darabot.

A Superchargerek mellett bővítik a nyilvános töltőhálózatot is, a 15 ezer töltőpontnak köszönhetően több mint 25 ezer helyen tudnak majd áramot vételezni az elektromos járművek tulajdonosai.

tesla.jpg

A Tesla bővítésének van hazai vonatkozása is, ugyanis a cég honlapján elérhető térképen feltüntettek egy hazai helyszínt is. A tervek szerint 2017 végén már üzemelni fog az első Tesla Supercharger Győrben.

 

 

Menő párizsi járgámyok, amik Budapestnek is nagyon jól jönnének. Párizsban régóta fennálló probléma, hogy a francia hatóságok csak nagyon nehezen adnak ki új taxira engedélyt. A kritikus hangok szerint pedig a korábban megszabott limit (vagyis hogy hány taxi lehet a francia fővárosban) egy olyan kort tükröz, amikor még nagyon kevés autó járt az utakon. Emiatt a tarifák is igen magasak, így nem túl szerencsés a városban ezekkel közlekedni. A jelek szerint valami most mégis változni fog, igaz, ennek nyomait nem a közúton kell keresni.

vizitaxi.jpg

 

Mokás felvonulás, ez a világ legcsendesebb autós felvonulása: 746 elektromos autóval

Hollandiában március utolsó hétvégéjén Helmond és Eindhoven között tartottak az elektromos autósok egy nagy vonulást. A parádé 3,6 kilométer hosszú kocsisort jelentett összesen 746 elektromos autóval.

sokvillany.jpg

Tesla, Nissan, Renault, BMW elektromos buszok, Segway, elektromos motorkerékpárok, sőt egy napelemes autó is jelen volt. A felvonulás nem volt teljesen öncélú, jótékonysági alapnak gyűjtöttek a résztvevők. A korábbi ilyen jellegű rekordot Berlinben állították fel 2015-ben 577 autóval. Hamarosan azért ilyen számokkal labdába sem lehet majd rúgni.

Bővebben 


Kémfotók a Tesla Model 3-asról. Ahogy közeledik a Tesla eddigi legolcsóbb autójának, a Model 3-nak a gyártása, valószínűleg annál sűrűbben láthatjuk majd a lencsevégre kapott Model 3-akat. Egy szemfüles rajongónak például egy igen eldugott helyen sikerült kiszúrnia a kocsit.

olcsotesla.jpg

Az Electrec beszámolója szerint a kocsit egy nem túl forgalmas területen, egy hegyi úton, zöld övezetben próbálta ki a tesztpilóta, az autós pedig ezt kihasználva fotózta le a Model 3-at. Az első fotó elkészültekor még csak késve kapta elő a telefonját a sofőr, nem sokkal később azonban az út szélére húzódva "érte utol" az elektromos autót. A képeken jól látszik az autó eleje és a hátulja is.

Bővebben 


A londoni Heathrow Repülőtéren már használják az első önvezető autókat, amik rövidesen a brit főváros utcáin is feltűnhetnek. A járművek háromhetes tesztüzemben fognak közlekedni Greenwichben. A számítógéppel vezérelt járműveket az Oxbotica fejlesztette. A csúcssebességük 16 kilométer óránként. Egyszerre négy személyt szállíthatnak. Pedál vagy kormány nincs bennük. A tesztben eddig ötezren vetek részt. Az elektromos autók közül hetet rövidesen az utcára engednek a Greenwich-félszigeten; várhatóan az O2 Arena környékén lehet majd elcsípni őket.

cuki.jpg
Bővebben 

Az elektromos autók fejlesztésével foglalkozó osztrák Kreisler Electric nemrég döntötte el, hogy az autógyártókkal való együttműködés mellett saját autókat is fejleszt. A klasszikus autókra koncentrálnak, hiszen a gyári új G-osztály átalakításával készített első autójuk is már a 40 éves kort közelíti – igaz, azt nem lehet megvásárolni. Most még különlegesebb autót készítettek, a Porsche 910e nevű utcai autójuk ugyanis gyorsabb, mint az eredeti versenyautó, miközben a közúton is lehet vele közlekedni.

elektromosporsche.jpg

Bővebben 

Az elektromos autók választásában az egyik legfontosabb szempont, hogy mennyit lehet autózni velük egyetlen feltöltéssel. Egy hiánypótló összehasonlítás most ezt is megmutatja.

hatotav.jpg

Az elmúlt években lassan, de biztosan egyre nagyobb szeletet hasítottak ki az autópiacból az elektromos autók. 2016-ban mintegy 773 600 darab EV-t sikerült eladni, decemberben történelmi rekord született: egyetlen hónap alatt ugyanis több mint 100 ezer elektromos autót adtak el a cégek, amire korábban még nem volt példa. A legnagyobb bővülést Kína produkálta, ott egy év alatt 85 százalékkal nőtt a kereslet az elektromos autók iránt, vagyis 2016-ban mintegy 316 ezer darabot adtak el ezekből az autókból.

Bővebben 


2019-ben kezdik gyártani a Koenigsegg elektromos autót – Kínában. Nem tett le az európai piac meghódításáról a kínai Qoros márka, épp csak átgondolta a stratégiáját. Az újonnan felépített üzemek teljes kapacitását leköti a kínai piac, így egyszerűen csak második körben tervezi meghódítani az öreg kontinenst – ráadásul rögtön az újenergiás járművek piacát.

kinai.jpg

Bővebben


Nehogy azt gondoljuk, hogy a Tesla beéri a személyautó-piac forradalmasításával. Nem, ennél sokkal nagyobbak a cég tervei. A Tesla mostanság igen jól teljesít: a legutóbbi negyedévben rekordmennyiségű elektromos autót eladott amerikai vállalat piaci érték tekintetében nemrégiben nemcsak a Fordot, hanem a hatalmas General Motors-t is megelőzte. És tette mindezt mindössze néhány elektromos személyautó típussal. Nyílt titok, hogy néhány hónapon belül megkezdődik a vállalat következtő személyautó modelljének a sorozatgyártása, és most kiderült, hogy a Tesla a közeljövőt illetően egyáltalán nem csak ebben a kategóriában gondolkozik.

testateher.jpg

Bővebben 

 

A Toyota Prius lett az év legzöldebbike. Immár sorozatban a második éve nyeri el a Toyota egy modellje a rangos World Green Car címet: az e hónaptól már a hazai márkakereskedésekben is elérhető Prius Plug-in Hybrid modellt egy olyan listáról választotta ki a neves nemzetközi szaktekintélyekből álló zsűri, amelyen 12 új világszerte forgalmazott zöld autó szerepelt.

toyota.jpg

Bővebben 

Itt a Volkswagen első elektromos SUV tanulmánya

Avantgárd elektromos járművekkel jelenik meg a közeljövőben a piacon a Volkswagen. Crossover tanulmánya a Sanghaji Autókiállítás keretében tartott világpremierjével a Volkswagen e hónapban az elektromos mobilitás további fontos szereplőjére kínál kitekintést.

A tanulmány a márka első elektromos hajtásrendszerű Crossover Utility Vehicle (CUV) modellje, amely egyszerre négyajtós kupé és Sport Utility Vehicle (SUV).

vw.jpg

Bővebben 

 

Elveszti a zöld rendszámát a Twizzy. Mostanában számos szép terv született az elektromos autók elterjesztésének támogatására, de úgy tűnik, az ördög ezúttal is a részletekben rejlik: az előre nem látható, nem egyszer bürokratikus akadályok miatt még a jól kigondolt programok is félrecsúszhatnak.

twizzy.jpg

Bővebben 

A kínai Nio startup EP9-es villanymotoros megaautójával kezdett, amivel rögtön hírnevet szerzett magának. Azonban azzal is tisztában van a cég, hogy egy ilyen kocsival nem lehet pénzt keresni, erre a célra szolgál a Sanghaji Autószalonon bemutatott ES8-as nevű, óriási méretű szabadidő-autó.

oriassuv.jpg

Teljesen alumínium a karosszéria és a felfüggesztés elemei is könnyűfémből készülnek, légrugózás gondoskodik a megfelelő komfortról. A teljes hossz 497 centi, a tengelytávolság 299 centi, ezen túl más méretadatokat még nem közöltek. Az utastérről is csak egy fénykép van, ezen képernyőkkel teli, fekete-fehér színvilágot használó műszerfalat látunk, egyébként 2-3-2 az üléselrendezés.

Bővebben 

Felfordult a világ eddigi rendje, jön a kínai autó, amelyet 2019-től Németországban gyártanak. Sanghaji Autószalonon leplezték le a Borgward BXi7 elnevezésű, hálózatról tölthető hibrid hajtással rendelkező szabadidő-autót, amellyel kapcsolatban még az a hír, hogy ezt a modellt az európai piac számára a névadó márkának egykor otthont adó Bréma városában felépítésre kerülő üzemben fogják összeszerelni.

kinai.jpg

A BX7-es modell megjelenését kék kiegészítőkkel és gyémántmintás hűtőráccsal alakítják át az akkumulátoros-elektromos változat kedvéért, a töltőnyílás-fedél alatt, a bal hátsó sárvédőn helyezik el a kétféle elektromos csatlakozást (normál/villámtöltés).

Bővebben 


Baleset is jutott a hétre, ismét egy Tesla kapott lángra. Az egyik Model X kínai tulajdonosa 290 millió forintnak megfelelő összeget követel a Teslától, mert mint mondja, majdnem bent égtek az autóban. Jelenleg is zajlik a vizsgálat annak a balesetnek a kapcsán, ami még februárban történt Kína Kanton nevű városában. A Model X egy másik autóval karambolozott az autópályán, a kocsi tulajdonosa és barátja – akik a hátsó ülésen ültek – azonban nem tudtak kiszállni a kocsiból.

kiegettt.jpg

Az Electrec beszámolója szerint a hátsó ajtó nem nyílt ki, az autó viszont idő közben kigyulladt. Végül az első ajtón keresztül sikerült elhagyniuk az autót, de nem úszták meg sérülés nélkül a dolgot. Nem sokkal később úgy döntöttek, 1 millió dollárra (kb. 290 millió forint) perlik a céget.

Bővebben 

És persze ez a hónap sem telhet el Tesla verő új reménység híre nélkül:  640+ km-es hatótávval verné a Teslát egy nagy visszatérő

A tervek szerint augusztus közepén mutathatják be a Fisker első modelljét, ami bőven verné a Tesla legjobb teljesítményre képes autóját is. Jelen pillanatban nincs olyan szériagyártásban kapható elektromos autó, ami képes lenne (hatótávolság tekintetében) legyőzni a Tesla Model S 100D-t. Elon Musk autója 536 km-t tud megtenni egyetlen feltöltéssel, amivel az egyébként igen sok autót fevonultató lista élére került. A tervek szerint azonban még ez a teljesítmény is eltörpül majd az augusztusban érkező EMotion modell mellett.

fisker.jpg

Henrik Fisker dán dizájner a napokban Twitteren jelentette be, hogy elkészült a korábban már beharangozott új autója, amit egyértelműen a Tesla eddigi legjobb autója riválisának szán. Az augusztus 17-én érkező autóról egyelőre nem sokat tudni, Fisker csak egy képet osztott meg róla, emellett viszont elhintett egy fontos infót is: 400+ mérföldes hatótávja lesz majd a kocsinak, ami több mint 640 kilométert teszi lehetővé egyetlen feltöltéssel. Mindezt az előzetes információk szerint a saját fejlesztésű akkumulátorokkal érnék el, amihez grafént használnának.

Bővebben