Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - 2016. szeptemberi összefoglaló

2016.10.01

Érdekes megoldással indult a szeptemberi híráradat: Dániában kezdte meg működését a világ első, teljes mértékben piaci alapú V2G energiaközpontja. A projektet a világ egyik legnagyobb autógyártójaként a Nissan, a multinacionális energiacégként az intelligens energiahálózatok fejlesztésében úttörő tevékenységet végző Enel, illetve a V2G szolgáltatásokban vezető szerepet betöltő, kaliforniai székhelyű Nuvve indították útjára.

nissan.jpg

A lengyel Varsovia Motor Company elektromos hajtású luxuslimuzin kifejlesztésén dolgozik. 200 km/h-s végsebességet és 850 kilométeres hatótávolságot ígér a cég. Az autóról egyelőre csak számítógépes grafikákat tettek közzé, a négyajtós limuzin formatervét a Kadler Design készítette. Semmi forradalom, a modern részletmegoldások ellenére egy inkább konzervatív formavilágú autóról van szó.

lengyel.jpg

A Varsovia autója valójában hibrid: mindkét tengelyre építenének egy-egy elektromotort, a hatótávolságot egy belsőégésű motor toldaná meg. Tisztán elektromos hajtással 350 kilométert tud megtenni a lengyel limuzin, de a belsőégésű motorral 850 kilométerre nő a hatótávolság.

Mások más módszerrel zöldítik az autókat, az E-Drive Retro igazi környezetbarát járművé varázsolja a benzinfaló veterán járműveket. Ráadásul az átalakítás után az eredeti vezetési élmény is megmarad.

A vállalat olyan új, elektromos hajtásláncot fejlesztett ki, amely alkalmas az 1950-es és 1970-es évek közt gyártott járművek belső égésű motorra épülő rendszerének helyettesítésére. A cég célja az, hogy egy egészen új autókategóriát hozzon létre, a klasszikusból elektromossá alakított típust.

zoldveteran.jpg

A Mercedes 270 kilométeres hatótávú elektromos furgonja sem semmi, nézzék csak ezt az elektromos hajtáslánccal felszerelt kisáruszállítót:

merci_jovo.jpg

Sajnos nem minden villanyautó néz ki jól, itt van például az Electra Meccanica. Az autógyártó ugyanis bejelentette legújabb, Solo névre keresztelt modelljét, méghozzá az első fotók társaságában, amelyekről kijelenthetjük, hogy a kis jármű alaposan kimeríti az ocsmányság fogalmát. 

csunyavillany.jpg

A hónapban tengernyi elektromos autós hír szólt a VW-ról, ahol cél egy olyan technológia, amellyel 15 perc alatt el lehet érni az akkumulátorok 80 százalékos töltöttségét - idézi a Bild am Sonntag lap a konszern vezérigazgatóját, Matthias Müllert. A VW 2020-ra egy teljesen új járműplatformot fejleszt ki és 30 különböző, erre a platformra épülő elektromos autó lesz majd modellkínálatában 500-600 kilométeres hatótávval - közölte Matthias Müllert.

A konszern azt tűzte ki célul, hogy eladott autóinak 20-25 százaléka már elektromos modell lesz 2025-re. Az elektromos autók terjedésének jelenleg három akadálya van – mutatott rá a vezérigazgató: az elégtelen hatótáv, a töltési infrastruktúra hiánya és a magas ár.

De nem minden villanyautó drága, itt van például a Chevy Bolt, ami a legfrissebb hírek szerint nem csak elérhető áron jelenik meg, hanem mindemellett elképesztő hatótávolságokat képes leküzdeni egyetlen töltéssel.

vill_bolt.jpg

Az EPA mérései és jelentései szerint a Chevy Bolt ugyanis kiegyensúlyozott használat mellett átlagosan akár 238 mérföldnyi távolság megtételére is alkalmas, ami átszámítva több mint 380 kilométert jelent, noha bizonyára az érték folyamatos autópályás száguldás mellett jóval kevesebb, lassabb tempónál pedig akár több is lehet. 

De nemcsak személyautóról szóltak a hírek szeptemberben, hanem itt egy busz is: Bár az autóiparban jelenleg az elektromos autók terén folyik a legkiélezettebb verseny, már megindult a helyezkedés, hogy a személyautók után a tömegközlekedés járműveit is zéró emisszióssá alakítsák át. Elon Musk néhány hónapja már belengette, a következő 10 évben ezt a szegmenst is letarolnák, ez azonban egyelőre még igen távolinak tűnik. Van azonban olyan cég, ami már most kész termékkel állt elő.

vill_busz.jpg

A személyszállító járgány 350 mérföldet, vagyis 560 km-t tud megtenni egyetlen feltöltéssel városi környezetben, de a Michelin tesztpályáján 960 km-t is sikerült kipréselnie magából.

Jöttek hírek Kínából is, ezúttal egy erősre sikerül koppintással: A kínai Xiaopeng Motors Lexus karosszériába építve tesztelte új autójának technikáját, a sorozatgyártású változat ugyan egyedi megjelenést és padlólemezt kapott, de attól még kísérteties a hasonlóság a Lexus modellekkel – a kínaiak még látványosabb vonalvezetést készítettek.

vill_lexuskinai.jpg

És a Porsche sem maradhat ki az elektromos váltásból, bár egyelőre még bőven tesztelési fázisban van a Porsche elektromos autója, a Mission E, a hírek szerint azonban már egy kisebb változaton dolgoznak a stuttgartiak. A Carscoops szerint ráadásul előbb érkezhet majd meg, mint a nagyobb változat.

vill_porsche.jpg

A hó végére jutott még gyerekeknek szánt McLaren sportkocsi is:

Az újdonság nevéből adódóan a híres P1-es modellre épül és úgy tervezték meg, hogy egy 3-6 éves gyerek is könnyen ki tudja belőle hozni a maximális 5km/h sebességet. A gyerekeknek szánt mini járgány 375 fontba kerül, tehát egyáltalán nem egy olcsó mulatság, viszont töredéke egy hagyományos McLaren sportkocsinak. 

a_mclaren.jpg

Valamint egy igazi különlegesség, elektromos hajtású repülőgép is.

Hivatalosan is bemutatkozott Magyarországon a hazai fejlesztésű eFusion elektromos repülőgép. Különlegessége – az elektromos üzem mellett –, hogy hazai fejlesztésű: hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik, a repülőgéptestet pedig a Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta.

a_repulo.jpg