Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - 2016. júniusi összefoglaló

2016.07.04

A hónap legfontosabb eseményei az elektromos mobilitás terjedését illetően:

1, A Peugeot az autóiparban elsőként gyári extraként kínál elektromos rollert az új 3008-as modellhez.

A csomagtartóban kiépített dokkolóval a roller mindig töltötten tartható, a P+R jellegű közlekedésben eddig csak különcködésként létező elektromos rolleres és autós hibrid közlekedési minta új lökést kaphat. A kocsit a zsúfolt belvárosokon kívül letéve, a könnyű, gyors és nagy hatótávú lítium-akkus rollerrel akár a tömegközlekedési eszközöket is igénybe véve a háztól házig közlekedés nagyon praktikus lehetősége nyílik meg azok számára is, akik jobban kedvelik a gyári megoldásokat annál, hogy maguk bajlódjanak a roller elhelyezésével a kocsiban, a fedélzeti töltés barkácsolásával.

Bővebben

2, Norvégia 2025-től nem engedélyezi a hagyományos belsőégésű motorok árusítását. De ez nem igaz.

A médiát és a közvéleményt is felbolygatta a hír, miszerint egy európai ország egy évtizeden belül(!) elbúcsúzik a benzines és dízel autóktól. Sokan úgy interpretálták a hírt, hogy 2025-től tilos lesz hagyományos kocsikkal járni Norvégiában, de persze nem erről van szó, sőt: még az első hallásra hihető változat sem igaz, az újautó-piacon sem vezetik be azt a korlátozást, hogy 2025 után csak elektromos, esetleg konnektoros hibrid autókat lehetne venni.

jun1.jpg

A kormányzat ugyanakkor valóban célszámokat határoz meg az emisszió-mentes autók arányára nézve, de hogy ezeket pontosan milyen eszközökkel érik még el, egyelőre nem egyértelmű.

Bővebben (angolul)

3, Elektromos autós és hidrogénautós konferencia Budapesten

A Jedlik Ányos Klaszter két nagyszabású, ám tartalmilag igazán újat nem hozó rendezvényt hozott össze Budapesten júniusban. 6-án a BME egyik épületében a hidrogénautózásról, 9-én a Corvinus egyetem épületében az elektromos mobilitásról tartottak előadásokat szakpolitikusok, vállalkozók, háttéripari szakértők. Igazi újdonságokat viszont nem hallottunk - jelzésértékű, hogy a Corvinus elektromos mobilitási napján a meghirdetett miniszteri megnyitóbeszéd nem hangzott el, Varga Mihály helyett az NGM és az NFM államtitkára képviselték a nagypolitikát.

A Jedlik Ányos terv továbbra sem tartalmaz jól megfogható célokat, a kormányzat csak lebegteti egy ÁFA-mértékű adókedvezmény lehetőségét és a tízezres nagyságrendű töltőpont-hálózat kiépítését, igazi célszámokat, céldátumokat nem ismerünk.

4, Nagyobb hatótáv a legnépszerűbb villanyautókban

A Nissan az eddigi 24 kWh kapacitású akkumulátora után - felárért - 30 kWh-s akkuval is kínálja a Leaf villanyautót (a világ legnagyobb példányszámban eladott elektromos autóját). Válaszul a Nissan júniusban bejelentette: az i3 22 kWh-s akkuját 33 kWh-sra feltronászó kiegészítő csomagot fejlesztettek, az upgrade utólag is megvásárolható az i3-hoz.

Bővebben 

5, Elektromos kukásautó Debrecenben

A Debreceni Egyetemen feltalált elektromos hajtásláncot hasznosítja az a vállalkozás, amely árammal hajtott kukásautót fejlesztett ki. A prototípust már tesztelik.

ww3.jpg

Bővebben 

6, Jönnek az elektromos Harley-Davidsonok

A sok elektromos négykerekű mellett az egyik legikonikusabb kétkerekű is megjelenik elektromos változatban. A Harley-Davidson 5 éven belül bemutatja az elektromos motorkerékpárt. 

Bővebben

7, Németország rálicitált a norvég elektromos autós kacsára

2030-ra minden új német autó emissziómentes lesz: Rainer Baake, német gazdasági miniszterhelyettes egy nyilatkozatában azt mondta, hogy 1990 óta nem sikerült csökkenteni a közlekedésből származó széndioxid-kibocsátást. A politikus azt is hozzátette, hogy az ország egyelőre nem tud mit kezdeni a kamionokból a légkörbe kerülő széndioxiddal, ezért első körben az autók kibocsátását kell csökkenteni, szándéka szerint 15 éven belül meg kell oldani, hogy csak füstmentes autókat lehessen kapni az országban.

Bővebben

8, Elektromos Maserati érkezik

Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler konszern főnöke a Bloombergnek nyilatkozott arról, hogy a Tesla Motors sikerein felbuzdulva az ő márkáik sem várhatnak tovább. Az Alfieri néven ismert koncepció lehet az alapja a modellnek, amelyet még 2014-ben a Genfi Autószalonon mutattak be.
jun2.jpg

Bővebben

9, Trolikamionok Svédországban, kísérleti üzemben

Az áramszedőről működtetett "trolikamionok" ötlete igen ígéretes. Az ABB, a Scania, a Siemens időről időre hírt ad projektekről, melyekben annak lehetőségét keresik, hogy a jövőben a kamionok az autópályás kilométereket, tehát ahol a legnagyobb szennyezést bocsátják ki a légkörbe, ne dízelmotorral, hanem kívülről táplált elektromos motorral tehessék meg. Most a svéd E16-os autópálya egy 2 kilométeres szakaszán alakították ki a vezetékrendszert és kezdték meg a kísérleti üzemet.

jun3.jpg

Bővebben

10, Az első halálos autonóm-autó baleset

Bár a Tesla Model S Autopilot funkciója valójában nem alkalmas arra, hogy az autó emberi felügyelet nélkül haladjon az úton, egy amerikai sofőr mégsem volt elég éber. A kocsi követőradarja és sávtartó automatikája nem működött tökéletesen, amikor egy fehér ponyvájú pótkocsis kamion mögé ért az autó, aláfutott a szerelvénynek, az autós meghalt. A világsajtó természetesen hatásvadász módon úgy kezelte az esetet, hogy "megölte utasát az önvezető autó", pedig attól, hogy a sofőr bekapcsol különböző vezetéstámogató rendszereket, a felelősség még teljes mértékben az övé marad.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.