Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - 2016. májusi összefoglaló

2016.05.30

A hónapot a BMW nyitotta egy jó hírrel, 300 kilométerre nőtt az i3-as hatótávj a 33 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal. Az új fejlesztés az eredeti és továbbra is megvásárolható, 22 kWh kapacitású csomaggal azonos méretben biztosít másfélszeresére növelt hatótávolságot, értelemszerűen magasabb (egyelőre nem közölt) vételár mellett. A BMW persze óvatos, és nem tesz betarthatatlan ígéreteket, ezért a 300 helyett azt mondja: 200 kilométert még a legkedvezőtlenebb körülmények között is meg tud tenni az autó.

y5a.jpg

Az új modellváltozat, amelyet az akkumulátor töltéstároló képessége nyomán i3 (94Ah) néven emleget a BMW – ezzel párhuzamosan az eredeti modell neve i3 (60 Ah)-ra változik – nem csak belül, de kívül is többet tud.

Közben a Villanyautók atyaúristene a Tesla sem vacakol, hanem felgyorsítja az elektromos autók gyártását. 2018-ra évi 500 ezer autónak kell legördülnie a gyártó szalagokról, ám ehhez a kiadásokat is növelni kell.

Elon Musk azt mondta, hogy 2016-ban 80-90 ezer elektromos autót tudnak leszállítani. A Model 3-at már tömeggyártásra tervezték, mivel az ára olcsóbb a korábbi modelleknél. A Model 3, 35 ezer dollártól, azaz 9,5 millió forinttól elérhető. A Model S 71 ezer dollár, azaz 19,5 millió forint, a Model X SUV pedig 116 ezer dollár, azaz 31,7 millió forint körül mozog.

tesla.jpg

Japánban, ha kis csúsztatással is, de már több az elektromos töltőpont, mint a hagyományos benzinkút. benzinkút. Mondjuk, ha az összes konnektort összeírjuk, akkor ez itthon sincs másként.

 

A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint "Mindenki csak nyerhet az elektromos járművek elterjedésével, hiszen csökken a környezetszennyezés, a károsanyag-kibocsátás és a zajártalom, a magyar gazdaságnak pedig új, a növekedést támogató, innovatív fejlesztéseket tesz lehetővé" - emelte ki Nikoletti Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium külgazdaságért felelős helyettes államtitkára szombaton, az eTourEurope nemzetközi elektromos autóverseny budapesti állomásán.

qq5.jpg

 

Május 8.-át mindenki írja fel az elktromos autózás történelemkönyvébe, ugyanis ezen a napon készült elaz első elektromos Ferrari. Elkészült a világ első teljesen elektromos Ferrarija. Igaz, nem a gyárból gördült ki a hangtalan sportkocsi.

y3.jpg

 

Jókora hibrid szabadidő-autóval állt elő a Volkswagen, a T-Prime Concept GTE nevet viselő tanulmányautó hibrid hajtáslánccal, prémium felszereltséggel és a mostaninál tágasabb beltérrel vetíti előre, hogy mi várható a Touareg harmadik generációjától.

x2.jpg

A tanulmányautó több mint 5 méteres hosszából az is kiderül, hogy akár három üléssorral is rendelhető lesz mire sorozatgyártásba kerül, noha a kiállított darab luxuskivitel révén csak négyüléses. A beltere a digitális műszerfallal, a 15 colos központi érintőképernyővel, és az új, érintőkapcsolóval ellátott kormánykerékkel a felsőkategóriás luxusautókat idézi, ahogyan a bőr, fa és alumínium kárpitozás is csúcsminőségről árulkodik.

Bővebben 


2016 április 25 - Nagy és környezetbarát autót keresnek a kínaiak

A hibridek, a szabadidőautók és a kínai utakra gyártott helyi márkák a hétfőn nyílt Pekingi Autószalon sztárjai.

A dízel-botránnyal küzdő Volkswagen Pekingben mutatta be SUV-koncepcióját, amely hibrid-elektromos hajtást kap. De gyakorlatilag az összes jelentős világmárka előállt valami újdonsággal. Az Audi a Győrben készülő TT RS új generációjával robbant be a kiállításra.

Az Auto Foresight igazgatója kiemelte, hogy az idei Pekingi Autószalon egyik fő témája az alternatív meghajtású autó, a másik a telematika, azaz a járművek számítógép vezérelésű irányítástechnikája. Ezen felül minden gyártó igyekszik bemutatni saját szabadidőautóját.

Elemzők szerint a SUV-ok a nagy átlagban gyenge minőségű utaknak köszönhetik kínai sikereiket. Kína a világ legnagyobb autópiaca, az elmúlt öt évben folyamatosan nőttek az eladások. Tavaly több mint 21 millió személygépkocsit értékesítettek. Az ipari minisztérium márciusi becslése szerint idén megduplázódhat az elektromos autók eladása. 2015-ben 300 ezer elektromos autót adtak el, idén legalább 600 ezerre számítanak.

Tesla második neve a Nicola sem szomorkodik tovább, hiszen egy elektromso autó gyártó cég lecsapott rá. 

nicola1.jpg


Jöjjön egy kevésbé jó hír is, hiába van belőlük egyre több, megjelenésük óta alig lettek olcsóbbak az elektromos autók. Egy friss felmérés azt mutatta ki, hogy a tisztán elektromos hajtású kocsik átlagosan 41 százalékkal kerültek többe tavaly Németországban, mint a normál motorral rendelkezők, ami alig kisebb a 2014-es különbségnél.

Magyarországon sem volt lényeges árváltozás, a legnagyobb darabszámban értékesített Nissan Leaf listaára 2014 óta gyakorlatilag nem módosult, ahogy a BMW i3-asé és a VW e-Golfé sem.  


A hónap közepén hét új elektromos autóval bővült a kormányzati autóflotta

A miniszter emlékeztetett: a Jedlik Ányos Terv kijelölte azokat a célokat, amelyeket a kormány a környezetvédelem és a gazdaságfejlesztés területén kíván elérni, az egyik kiemelt cél, hogy 2020-ra 50 ezer környezetkímélő gépjármű közlekedjen a magyar utakon. Jelenleg több mint 600 zöld rendszámú autó van forgalomban - mondta.

 

Az Auditól 2018-tól évente jön egy elektromos autó

Meglehetősen kemény tempót diktálna az Audi az elektromos autók gyártása terén. A németek a Volkswagen-botrány után határozták el, hogy magasabb fokozatra kapcsolnak, és rámennek a zéró emissziós autók készítésére, ami érthető is, hiszen egy újabb dízelgate könnyen szög lehet a belső égésű motorok koporsójába.

x1.jpg

 

Pihenésképpen egy GIF-ben az elmúlt duván 200 év elektromos járművei:

via GIPHY

 Egy kilenc- és egy két személyes elektromos autót adtunk át Tarcalon a térség országgyűlési képviselőjével, a Facebook-király Mengyi Rolanddal és a település polgármesterével – derült ki Tuzson Bence kormányzati kommunikációért felelős államtitkár Facebook-posztjából, ami szerint Tarcal a jövő települése, és Tokaj-Hegyalja a magyar turizmus egyik ékköve.

a_2.jpeg

 

Ez a hónap sem telhet el önmagát Tesla gyilkosnak tituláló cég nélkül. Most a Mercedes gondolja ezt magáról. A jelek szerint a Mercedes sem szeretne lemaradni az elektromosautó-forradalomban. A konkurencia már elég jól áll, így a németek most fénysebességre kapcsolva szeretnék behozni a lemaradást. A terv szerint 2020-ig, vagyis a következő 3 és fél évben négy elektromos autóval lépnének a piacra.

a_3.jpg

 A Scania áramszedős teherautókról álmodik, illetve nemcsak álmodik, hanem meg is csinálta. A svéd gyártó nem csak elméletben játszott el a gondolattal, de a svédországi E16-os autópályán meg is csinálták a rendszert. Igaz csak 2 kilométeres szakaszon, de akkor is. A kijelölt útvonalon valóságos forgalmi körülmények között tesztelik a szállítmányozást az elektromos meghajtású Scania teherautókkal.

Május közepén a Nissan új jövőötletével is megismerkedhettünk, amely arról szól, hogy vegyen otthonra mindenki akksicsomagot. Még pénzt is kereshet vele. A Nissan első tömeggyártóként öt évvel ezelőtt dobta piacra a LEAF-et, amellyel jelenleg piacvezető a villanyautók között. Világszerte 220 ezer darabot adtak el belőle, a három éve beindított sunderlandi üzem is legyártott már 50 ezer darabot. Az eladásoknak jót tett a felfrissített, már 250 kilométeres hatótávval rendelkező – ez 26 százalékkal több, mint az elődé volt – 30kWh-ás modell bevezetése is. De nem ez a márka egyetlen elektromos modellje, 2014-ben a barcelonai üzemében beindult a Nissan e-NV200-as kis-áruszállító gyártása is.

a_niss.jpg

Próbáltunk végtelenül idétlen elektromos járművet is, az Airwheel villanyhajtású gördeszlkája személyében. 

a_4.jpg

Az Airwheel M3-asa majdnem úgy néz ki mint egy igazi gördeszka. Ugyan kicsit magasabban van a deszkája, és a kerekei is puffadtabbak, illetve az alján van egy nagy villamos elosztódoboz formájú izé, de különben teljesen felismerhető gördeszka-szerű dolog. Kivitelre egész meggyőző, rendes anyagokból, szépen összeépített játékszer ez, csak kicsit bumfordi.


A VW saját  akkumulátorgyártó üzemet akar magának, hogy visszaszorítsák a beszállítóktól való függőségüket.

Elektromos autókhoz való akkumulátorokat gyártó nagyszabású üzemet építhet a Volkswagen csoport (VW) - jelentette pénteken a Handelsblatt című német üzleti lap. A német gépjárműgyártó csoport akár tízmilliárd eurót is fordíthat a beruházásra, amelynek célja az önállóság megteremtése, vagyis a függőség megszüntetése az ázsiai akkumulátor-beszállítóktól.

golfgte.jpg

VÉgül egy autók fölött száguldó mókás tömegközlekedési eszköz, honnan máshonnan, mint Kínából:

Félig tömegközlekedési eszközként, félig alagútként funkcionál a pekingi Transit Explore Bus vállalat „lovagló busza” a most nyilvánosságra hozott látványtervek szerint. A hétvégi pekingi nemzetközi high-tech expón bemutatott futurisztikus járművel a tervezők elsősorban a kínai nagyvárosokat megbénító dugók felszámolására és a fojtogató szmog csökkentésére próbáltak innovatív, fenntartható megoldást találni.