Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - 2016. júliusi összefoglaló

2016.08.01

A július kellemetlen hírekkel kezdődött, de aztán a hó közepére befutottak a kellemesebbek is, a hó vége pedig kifejezetten ígéretes voltvillanyautós szemmel nézve. Nézzük, mik voltak a hónap legfontosabb hírei:

A Tesla saját magának állított csapdát, amikor pár hónapja Autopilot néven kezdte hirdetni a Model S-t többé-kevésbé autonóm közlekedésre képessé tévő szolgáltatás-csomagját. Az automatikus sávtartó és a követőfunkciós sebességtartó automatika más márkáknál is elérhető extra (hogy mennyire nem luxusszintű dolgok ezek: a VW Golfhoz is megvásárolhatók ezek, például), de eddig senki nem hívta robotpilótának a vezetéstámogató rendszerek összességét. A Tesla igen, ezért, amikor egy amerikai sofőr alatt a bekapcsolt "autopilot" fékezés nélkül beleszáguldott egy teherautóba, a világsajtó úgy kapta fel a sztorit, hogy önjáró autó ölte meg utasát. 

Ezzel még nem értek véget a hó elején összesűrűsödött elektromso autós rémhírek, a második hét is szomorúan kezdődött,kigyulladt egy elektromos autó Csörögön

A hatszáz négyzetméteres műhelyben több autó is volt, de sikerült még időben megfékezni a lángokat.

eltuz.jpg
 Majd egy egy rendőrségi elektromos BMW égett porrá Rómában

Bár a Teslának volt néhány esete, amikor az elektromos autó lángra kapott és kiégett, valójában nem gyakoribb a dolog, mint a hagyományos hajtáslánccal szerelt autók esetében. Most azonban mégis történt egy hasonló baleset, amiben egy BMW i3 gyulladt ki. A tulajdonosa az olasz rendőrség.

rendoreg.jpg

Az elektromos autózásban bevett szokás, hogy a cégek a Teslához hasonlítgatják magukat, vagy éppen arról szólnak a hírek, hogy ki, miben lép túl a sikeres vállalaton. Jöjjenek az ehavi versenyzők:

A bajorok 2018-ra ígérik a 3-as sorozat új modelljeit, 2020-ban pedig ugyanebből a sorozatból jöhet az elektromos változat is. Gőzerővel dolgoznak a bajorok azon, hogy a vadonatúj 3-as sorozatú BMW-ket a lehető legtökéletesebbre csiszolják. Azt eddig is tudni lehetett, hogy az autó a hagyományos, belső égésű motorral szerelt változat mellett egy nagy teljesítményű hibrid verzióval is érkezik, a napokban azonban egy igen érdekes dolog került napvilágra.

Az elmúlt hónapokban számtalan hír érkezett arról, mennyire jól teljesít a Tesla eddigi legolcsóbb elektromos autója, a Model 3. Nem csoda, néhány hónapa alatt 400 ezer előrendelés érkezett a gépre, amit 2017-ben kezdenek majd kiszállítani a tulajdonosoknak. Ám nemcsak az amerikaiaknál pörög nagyon az e-autó-láz.

zero.jpg

A Renault-Nissan szövetség legfrissebb jelentése szerint jelenleg 340 ezer elektromos autójuk fut világszerte az utakon. Emellett azt is bejelentették, hogy 2020-ig 10 olyan modellt készítenek, amit önvezető technológiával szerelnek fel. A végső cél, hogy a károsanyag-kibocsátás szintje mellett a balesetek száma is zéróra csökkenjen. Kérdés persze, a Tesla példáján tudnak-e tanulni.

A német kormány július 2-án támogatási rendszert vezetett be az elektromos autózás elterjedésének elősegítésére. A környezetvédelmi bónusznak nevezett összeg 4000 €, amelyet a villanyautók vásárlói visszamenőleg még a május 18-i vásárlásokra is érvényesíthetnek. (Az ilyesfajta, visszamenőleges hatályú törvénykezést hazánkban is szívesen látnánk, és ezt valószínűsíthetően az Alkotmánybíróság sem kaszálná el).

tesla_bmw.jpg

A hibrid autók megvásárlását is ösztönözni kívánják, ebben az esetben 3000 € a bónusz összege. A támogatás egyik felét a kormány, másik felét az autógyártó állja. A kedvezményezettek köre átfogó: úgy a magánszemélyek, mint a vállalkozások, de alapítványok, egyesületek is kérhetik a támogatás megítélését. A támogatás 60.000 € listaárig él (mint a későbbiekben látjuk, nem véletlenül húzták meg itt a határvonalat).

Itthon ennek ellenére nincs komoly érdeklődés a villanyautók iránt, az első fél évben a vártnál is több, közel 46 ezer új autót adtak el hazánkban, de ezen belül az elektromos járművek iránt még nagyon szerény az érdeklődés. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke ezt azzal magyarázza, hogy ma még drágák az ilyen meghajtású járművek, és hiányzik a megfelelő sűrűségű töltőinfrastruktúra-hálózat is. Ráadásul az elektromos autók ­hatótávolsága ma még kicsi, egy töltéssel legfeljebb 100–130 kilométert tudnak megtenni.

szereny.jpg
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Összesen 932 elektromos autó van nálunk, írta a Világgazdaság. Ez valamelyest felfutásnak számít, hiszen januárban még csak 361 volt. Bár igazából mind a kettő elhanyagolható szám a hazai autóforgalomhoz képest.

Ez nem is csoda, tavaly a tisztán elektromos autók 41 százalékkal voltak drágábbak, mint a hagyományos társaik, hivatkozik a lap az Ifua tanácsadócég számaira. Emellett ráadásul a gépjárműimportőrök egyesülete szerint ma még az elektromos autók hatótávolsága gyenge, 100-130 kilométert bírnak csak egy töltéssel, a töltőinfrastruktúra pedig elég szegényes nálunk.

Egy kis szívmelengető vdeó a hó második felének végéről: Így gyorsul a horvátok 1000+ lóerős elektromos autója

Hosszú évek óta ígérték a horvátok, hogy bemutatják az elektromos sportkocsijukat, ami végül Rimac Concept One néven márciusban debütált a Genfi Autószalonon. A kocsik külsőre nagyon jól néz ki, és a leírt adatok alapján a paramétereivel sincs semmi gond. Eddig azonban csak beszéltek róla, a gyakorlatban nem sok mindent lehetett róla látni. Egészen mostanáig.

Végül pár fontos, és jó hír a hó legvégéről: Átszelte Észak-Amerikát a magyar elektromos busz

Július közepéig mind a 11 nemzetközi csapat megérkezett Los Angelesbe. Ezt követően az elektromos járműveket továbbszállítottak az Egyesült Államokból a kínai Guanghzhouba, ahonnan az ázsiai szakasz indul.

modulo.jpg

Két, új elektromos autó villámtöltő született Budapesten

Két új 49,8 kilowattos elektromos autó villámtöltőt adtak át Zuglóban, illetve az M3-as autópálya mellett. Ezzel 13 helyszínre bővült a Budapesten és környékén elérhető nagyteljesítményű töltőpontok száma.

A Mercedes pdig megépítette a világ első elektromos kamionját

Az autóipar, ha lassan is, de elkezdett végre használható elektromos autókat gyártani, a teherautók piacán viszont eddig nem igazán látszott, hogy beindulna a fejlődés. Ebben hozhat most változást a Mercedes-Benz által bemutatott Urban eTruck prototípus, amely a világ első elektromos meghajtású háromtengelyes teherautója.

mercikamion.jpg