Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - 2016. januari összefoglaló

2016.02.01

Az új éev elelnére egész hamar beindult 2016 első hónapja, elsőként egy dél-koreai egyetemen tesztelt, taxiról jött hír, amely sofőr nélkül képes felvenni és szállítani az utasokat. Szintén január elején hivatalosan is bemutatták a Faraday első koncepcióautóját a Future-t. A korábbi hírek igaznak bizonyultak, az Amerikában székelő, de kínai pénzek által finanszírozott cég egy 1000 lóerős elektromos autót épített. Közben ha lassan, de itthon is egyre több a villanyautó, de a hagyományos autóból is több fogy. Magyarországon tavaly 96 879 új gépkocsit helyeztek forgalomba, ami 14 százalékos növekedést jelent egy év alatt. A JATO Dynamics adatai szerint az újaknál személyautókból 77 357 (+14%), kishaszonjárművekből 17 512 (+11%), míg nehéz-teherautókból 2010 (+42%) kapott magyar rendszámot. A márkák listáját vezető Fordnál 94 százalékos, a FIAT-nál 93 százalékos, a Skodánál 92 százalékos volt a céges vásárlások aránya, a piaci átlag 81 százalékos volt.

A villanyautók töltése azonban nem mindenhol zökkenőmentes, Az elektromos autózás még szinte embrió állapotban van Magyarországon, de a közeljövőbeni jelentősége miatt már ma is fontos, hogyan működik a meglevő rendszer. Elektromos autókat több márka is kínál, bárki bemehet a szalonokba és kis szerencsével akár raktárról is hozzájuthat egyhez. Ha kéri, zöld színű rendszámmal veheti át, amivel használhatja a buszsávokat, ingyen parkolhat, feltéve, hogy használni is tudja az autóját.

A Volkswagennek jól megnyomta a 2016-os év elejét, hiszen a cégnek nagyon nagy szüksége van valamire, amivel elterelheti a figyelmet a néhány hónapja kirobbant dízelbotrányról. Erre a feladatra mi sem alkalmasabb, mint egy új elektromos hajtású autó, amit Amerikában mutattak be, óriási hatótávval, gesztusvezérléssel és csúcsmodern műszerfallal. 

vwbudd.jpg

A Chevrolet a VW tanulmányánál racionálisabb megjelenéssel, és ami még fontosabb megfizethetőbb árral kecsegtető modellt mutatott be. A  Chevrolet Bolt elektromos ötajtós autó 300 kilométer feletti hatótávot ígér és elfogadható árakat. A Bolt teljesen egyedi elsőkerék-hajtási platformra épül és ugyanazt, a dél-koreai LG által gyártott lítium-ion akkumulátoregységet használja, mint a márka másik elektromos autójának a Chevrolet Voltnak a második generációja. A hónap vége felé az Opel emblémás testvérmodellt is megismerhettük.chevybolt.jpg

A második hét si a VW-tól volt hangos, A Detroiti Autószalonra a hibrid Tiguan harciasabb, terepjárásra felkészített változatával érkezik a gyártó.tiguan.jpg

Közben újra egyre hangosabbak voltak azok a pletykák, amelyek arról szóltak, hogy az Apple autógyártáson töri a fejét. A spekulációkat aztán lehűtötte a hír, hogy a fejlesztésekért felelős Steve Zadesky elhagyta a céget. 

Európában a kormányzatok igyekeznek nagyot lódítani a villanyautózás szekerén, Németországban a kormány a klímaváltozás elleni lépésként 2009-ben azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ig egymillió elektromos autót helyeznek üzembe, sőt, ez a szám a tervek szerint 2030-ban eléri majd a hatmilliót. Bár még nagyon messze vannak ettől, sőt, szakértők szerint el sem érik majd ezt az álomhatárt, egyre több támogatással próbálják ösztönözni az e-autók térnyerését. Eddig is jó pár kedvezmény járta  villanyautók mellé, ezután meg már 5000 eurós támogatást is igénybe vehet, aki elektromos autóra vált. Az Egyesült Királyságban pedig 16 milliárd forintnyi támogatást kapott négy város, a villanyautózás népszerűsítésre. 

Január végére jutott még egy gyönyörű villanyautó-tanulmány a Mercedes-Benztől, ami egyszerűen lenyűgöző.

vill_4a.jpg

A Mercedes mellett a jó nevű Spyker is beszáll az elektromos bizniszbe. Nem is akármivel. Sajnos a részletek majd csak a Genfi Autószalonon derülnek ki.

Magyarországon közben átadták Szombathely első elektromso töltőpontját.

4.jpg