Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - 2016. februári összefoglaló

2016.03.04

A hónap az elektromos autók térhódításáról szóló hírrel kezdődött, Magyarországon: tavaly rekordszámban keltek el, idén pedig minden eddiginél több elektromos töltő létesül. Emellett az állami autópark is egyre több villanyautót tartalmazhat, a nemzetgazdasági miniszternek a Miniszterelnökséget vezető miniszter és a nemzeti fejlesztési miniszterrel közösen kell megvizsgálnia, miként növelhető a központi költségvetési szervek és az állami tulajdonban lévő gazdasági társaságok személygépjármű-parkjában a környezetkímélő járművek részesedése. A cél az, hogy ezen járművek aránya 2030-ra elérje a 30 százalékot.Akár 80 százalékkal is olcsóbban üzemeltethető évente egy-egy ilyen jármű, így nem csoda, ha az önkormányzatok is lecserélnék a flottájukat.

Egyre több teljesen elektromos autó talál gazdára itthon is, hasonlóan Nyugat-Európához. Tavaly már több mint százat adtak el a különböző márkák, közülük a legtöbbet a Nissan, míg mögötte a BMW.

hirado.jpg

Az e-autók töltőállomásainak száma is egyre nő. Hamarosan működni kezd az ötvenedik magyar e-töltő hely. Az e-mobilitás fejlesztésért felelős állami Jedlik Ányos-programban további 150 létesül. Ezekkel együtt már biztonságosan átjárhatóvá válik az egész ország, egyik elektromos autó tulajdonosnak se kell attól tartania, hogy ne találna egy megfelelő konnektort a "tankoláshoz".

Sok elektromos autógyár önvezető autókkal is foglalkozik, de vannak olyanok is,a kik ridegen elzárkóznak a robotautók elől. Ilyen a Porsche is. Bezzeg a BMW-nél hamarosan az M-es modellek is hibridek lesznek. bmw.jpg

Még mindig BMW, érdemes odafigyelni rájuk, hiszen nagyon bejött nekik az 'I" sorozat. A BMW i almárka világszerte a legnagyobb, prémium elektromos autókat gyártó vállalattá lépett elő, kimagasló teljesítményét pedig exkluzív BMW i8 modellekkel ünnepli a gyártó. Az előkelő sorozat első tagja a lebilincselő BMW i8 Protonic Red Edition különleges kiadás, amelyről a 2016-os Genfi Nemzetközi Autószalonon rántják le a leplet.

1.jpg

A Tesla március végére ígért megfizethető elektromos autót. A márka március utolsó napján mutathatja majd be legújabb modelljét, ami a cég eddigi járműveinél kedvezőbb árszínvonalon kínálja majd az elektromos autók minden előnyét. A Tesla Model 3-at a hírek szerint a különböző kedvezmények igénybevétele mellett már akár 25.000 dollárért (7 millió forintért) is meg lehet majd vásárolni, ami egy harmada a cég eddigi legolcsóbb modelljei árának. 

Emellett a tömeggyártók is belehúztak, itt az elektromos Opel is, amely nagy durranás lehet Európában. Ahogy annak idején a konnektoros hibrid Chevrolet Voltból (Ampera), a kompakt Boltból is elkészül az Opel-logós változat. Az Ampera-e a Genfi Autószalonon mutatkozik be, az Opel tervei szerint már jövőre kapható lesz.

5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az autó alapjait egy az egyben Chevrolet Bolt adja, a formát is minimálisan módosították. Ennek megfelelően az Ampera-e 320 kilométert tud megtenni egy töltéssel, ami jóval több, mint amit az átlagos villanyautók jelenleg ígérnek.

A Škoda is beszáll a villanyautózásba, a Vision S-sel: a tanulmány tekintélyt parancsoló, modern és meggyőző. Ez részben a lámpatesteknek (a fő fényszórók alatti, kiegészítő fényforrásnak, illetve a hegyesre faragott hátsó helyzetjelzőknek), részben a minden eddiginél hangsúlyosabb, dupla hűtőrácsnak köszönhető.

skoda.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 4,7 méter hosszú autó belső teréről még nem készültek fotók, ám a 2,79 méteres tengelytáv bőséges férőhelyet sejtet.  A tanulmány három üléssorban két-két ülést kapott, a végleges modell nyilván a szokásosabb 2-3-2 elrendezéssel szorít helyet még egy utasnak.

58 millió tonna. A Toyota számításai szerint ennyivel kevesebb szén-dioxid került a légkörbe az 1997 óta eladott 8,5 millió hibridjüknek köszönhetően; ez nagyjából annyi, mint amennyit egész Magyarország bocsát ki másfél év alatt.

prius.jpg

A világ legnagyobb autógyártója korán felismerte a technológiában rejlő lehetőségeket, és mára a legnagyobb versenyelőnye az ilyen hajtásrendszerek fejlesztésében szerzett tapasztalata lett. 10-ből 6 hibrid autó, ami tavaly gazdára talált a világon, a Toyota terméke volt, a Priuson kívül még 30 másik további benzines-elektromos autót árulnak, míg sok autógyártónak máig nincs egy sem.

Az "igazi" elektromos autók mellett mókás járgányokat is kaptunk a hónapban, ilyen a kaliforniai Virtue Bike nevű kerékpártervező cég terméke.

6.jpg

A zárt, háromkerekű jármű lehet az átmenet az autók és kerékpárok között, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy az előbbiekhez képest nem szennyezik a környezetet, utóbbiakhoz képest pedig sokkal több terhet képesek elbírni.

Szintén az extrém járgányok háza táján nézelődve az öt évvel ezelőtt, a Frankfurti Autószalonon bemutatott elektromos szupersportkocsiról érkeztek hírek, márciusban, a Genfi Autószalonon már a szériaváltozatot ígérnek, amely nem sokban különbözik a tanulmánytól, sőt néhány részlet átalakítása után talán még jobban is néz ki.

1.jpg

A hónap legérdekesebb híre a Hyundaihoz köthető, az Ioniq Hybrid és Plug-in Hybrid modellekbe 1,6-os benzinmotor kerül 105 lóerós teljesítménnyel és 147 Nm-es nyomatékkal. A motort kifejezetten hibrid felhasználásra fejlesztették, ráadásul duplakuplungos váltó kapcsolódik hozzá. Ilyet az Ioniq kategóriatársai nem kínálnak.

hyundai.jpg