Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - 2015. októberi összefoglaló

2015.11.01

Az október izgalmas bejelentéssel kezdődött, a Tesla vezére Hollandiában menyílt gyáruk avatóján elárulta, akár már jövőre megkezdhetik a keresést annak érdekében, hogy új gyáraknak találjanak alkalmas helyszínt Európában. Ezzel a labdát nagyon magasra dobták, a baj csak az, hogy az ügyben illetékes Külgazdasági és Külügyminisztérium nemhogy a labdát nem látja, hanem a Tesla egész európai terjeszkedése elkerülte a figyelmét. Az állításra már másnap megjött a cáfolat, miszerint a külügyminisztérium legújabb adatai szerint a magyar diplomácia már fél éve dolgozik azon, hogy kapcsolatot építsen ki a világ egyik leginnovatívabb autógyártójával, és azt is kiderítette, mikor és mire lenne szüksége a Teslának - számolt be az Index. 

Chilében mókás városi kisautót álmodtak. Az első chilei elektromos autó, a Soki egyik tervezője Daniel Pavez. A kétüléses járgány neve a nemrégiben kihalt patagóniai törzs, a selkhamok nyelvén azt jelenti: kettő. Sebessége eléri a 60 km/órát, az akkumulátor pedig három órát is kibír.

chile.jpg

Vannak, akik szerint a villanybuszok is szennyezőek, károsak. Szerencsére nem kell nekik hinni, mert egy friss kutatás arra világított rá, hogy egy város akár jelentős anyagi megtakarítást érhet el az elektromos buszok forgalomba állításával. Az elemzés olyan faktorokat is figyelembe vett, mint például a zajszint, az utazási idő, a károsanyag-kibocsátás, az energia-felhasználás, az adók vagy éppen az áram természetes erőforrásokkal történő előállítása. 

A kutatás elkészítésekor egy félmillió lakosú várost és 400 autóbuszból álló flottát vettek figyelembe. A felmérés rávilágított arra, hogy ha egy ekkora város, legalább ennyi dízel autóbuszt cserélne elektromosra, akkor 100 millió svéd koronát, vagyis átszámítva közel 3,3 milliárd forintot takarítana meg. 

Az NGM szerint idehaza is felgyorsult az alternatív technológiákra való áttérés - mondta Lenner Áron Márk, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) belgazdaságért felelős helyettes államtitkára szerdán az M1 aktuális csatorna hírfolyamában. Magyarország az elsők között készítette el az e területre vonatkozó átfogó fejlesztési tervet. A Jedlik Ányos Tervvel az elektromobilitást kívánják előremozdítani, és ennek keretében az elkövetkező hetekben, hónapokban látványos intézkedések várhatók.

A Hilton szerint nem igazi szálloda az, ahol nincs töltőállomás villanyautók részére. Ők nyilván jó példával járnak elöl. 

A dízelbotrányban összesározódott Volkswagen már az elektromos autózásban látja a jövőt. Hasonlóan gondolkodik az inkább biztonságáról híres Volvo is. Ők annyira komolyan gondolják, hogy négy év múlva egy teljesen elektromos autót mutat be a svéd gyártó, és addigra már minden modelljéből lesz konnektoros hibrid verzió is.

41_volvo.jpg

„Eljött az ideje, hogy az elektromos autók kitörjenek a rétegmodell szerepéből, és mainstream termékké lépjenek elő, bízunk benne, hogy két éven belül a Volvo globális értékesítésének már 10 százalékát hibrid autók adják majd” - jelentette ki Hakan Samuelsson a Volvo vezérigazgatója a cég közleménye szerint. A Toyota is a villanyautókban látja a jövőt, ők 35 év múlva már csak elektromos autókat képzelnek az utakra.

Idehaza is alakul a helyzet, bár Forradalomról messze nem beszélhetünk, de kezdenek elhárulni az akadályok a magyarországi villanyautózás elől. Újabb két gyorstöltőt adtak át a Budai várnegyedben, és megjelentek az első zöld rendszámos autók is.  

A villanyautók mellett komoly ösztönzőket kapnak a hibrid autók potenciális vásárlói: a kormány egy sor olyan adókedvezményt nyújtana a környezetkímélőnek minősített autók után, amely eddig csak a tisztán elektromos hajtású kocsikhoz járt. Pedig némelyik érintett kocsi egyáltalán nem zöld, inkább drága luxusautó.

 

 

nissanzoldrsz.jpg