Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - 2015. februári összefoglaló

2015.02.28

Február 2. - Elektromos kis terepjáróval lépne az amerikai piacra a Kia

A következő például a február közepén nyitó chicagói autószalon lesz, ahova a Kia készül egy érdekes koncepcióval. A dél-koreaiak egyelőre viszonylag szűkszavúan fogalmaztak az autóval kapcsolatban, és mindössze egy részletfotót tettek közzé. Ami azonban bizonyos, hogy a négykerekűt kizárólag elektromotor hajtja majd, aminek ereje ráadásul mind a négy kerékhez eljut, megteremtve a Kia által csak e-AWD-nek elnevezett hajtási rendszert.

kia_terepes.jpg

A koncepciót egyébként azoknak a városlakóknak szánják a gyáriak, akik néhanapján szeretnek a természetbe menekülni. Ennek megfelelően nemcsak az összkerékhajtás, de az autó külső kialakítása is hozzájárul majd a „kalandozáshoz” – persze azért ne egy vérbeli terepjárót képzeljünk magunk elé. Már csak azért sem, mert a kedvcsináló fotó alapján bizony egyfajta Soul átiratról lehet szó.

A rejtélyes koncepcióról megosztott képet nézegetve a tanulmány első lámpájáról és kialakításáról bizony könnyen eszünkbe juthat a Kia kiváló kisautója, mely crossoveres beütésével megfelelő alap lehet egy valamivel keményebb terepre is kimerészkedő négykerekűnek. Arról már nem is beszélve, hogy a Soul EV-ben az elektromos hajtáslánc is adva van, így azt csupán rá kell igazítani mind a négy kerékre, és készen is áll a tökéletes villanyos hobbiterepes.

Bővebben: http://mno.hu/autopult/elektromos-hobbiterepessel-tarolna-a-kia-amerikaban-1270744

Február 03. - Moszkvában is lesz Formula-e futam

Ami az F1-nek évtizedeken keresztül sem sikerült, azt a Formula-E pár hét alatt tető alá hozta: még az idei szezon során versenyt futnak a Vörös tér mellett az elektromos autók. Bár már szinte a szezon felénél jár a Formula-E első idénye, a szervezők még most is módosítottak a versenynaptáron, egész pontosan megtoldották azt egy futammal.

formula_e.jpg

Az előzetesen tervezett 10 verseny 9-re sorvadt, amikor Rio de Janeiro visszalépett a rendezéstől, és sokáig úgy tűnt, hogy legfeljebb azzal tudnák pótolni a kiesést a szervezők, ha valamelyik európai helyszínen két futamot is rendeznének egyazon hétvégén. Ez a vészforgatókönyv helyett azonban felmerült egy váratlan lehetőség Moszkva képében, s az első híresztelések után pár héttel már tető alá is hozták a megállapodást az orosz fővárossal.

Bővebben: http://formula.hu/forma/2015/02/03/bovult-a-naptar-moszkvaba-is-ellatogat-a-formual-e


Február 02.- Olcsó Segway klón Kínából

Gondolták volna, hogy a Segway, ez a két egymás melletti keréken egyensúlyozó személyszállító izé már 14 éve létezik? Ennyi idő bőven elég volt ahhoz, hogy mára egész jó minőségű koppintásokat fejlesszenek ki, sőt, fejlesszenek tovább az amerikai modellből a szorgos kínaiak. Egy ilyet kaptunk most tesztre, az Airwheeltől. Külön öröm, hogy az S3 nem csak megy, de villódzik és muzsikál is!

A váz egy magnézium-alumínium ötvözetből készült masszív öntvény. Erre kerülnek az agymotoros kerekek, bele a Sony lítium akkumulátor, rá az ip 56-os szabványt teljesítő (por és rövid ideig tartó vízbe merülés, erős vízsugár ellen védett) burkolat. Átgondolt, igényes, jól megcsinált szerkezet, talán ezért mutatnak rajta különösen viccesen a jellegzetes, szándékolatlan kínai humort tükröző feliratok.

segway.jpg

Az Airwheel ugyanolyan természetes közvetlenséggel irányítható, szórakoztató, a szabad mozgást alig akadályozó szerkezetnek bizonyult, mint a Segway. Legfeljebb az álló helyzetben picit darabosabb egyensúlyozó mozgást és a hátrafelé haladás közben kanyarodáskor túl élénk vezérlést lehet a szemére vetni: tolatáskor olyan svunggal fordul, hogy az emberi beidegződések miatt ilyenkor az első napokban automatikusan rossz felé dőlő lovast könnyen levetheti magáról.

A forgalmazó szerint a legtöbb járművet nem magánembereknek adják majd el: szállodák, kempingek, rekreációs intézmények érdeklődnek inkább lelkesen, ők bérbeadásra, programszervezésre vennék az eddig magas ára miatt vállalkozási céllal is kockázatos Segway élményét sokkal olcsóbban nyújtó Airwheeleket. 

Bővebben: http://www.vezess.hu/teszt/airwheel_s3_teszt/58227/


Február 04. - Hivatalos európai töltési szabvány lett a Chademo rendszere

A Nissan örömmel jelenti be, hogy 100%-ban elektromos járműveinek gyorstöltéséhez használt CHAdeMO DC (egyenáramú) villámtöltő rendszerét hivatalosan is európai szabványnak ismerte el az Európai Elektrotechnikai Szabványügyi Bizottság (CENELEC).
 

chademo.jpg


A döntés értelmében az uniós forrásból támogatott töltő-infrastruktúra fejlesztések keretében Combo2 és CHAdeMO csatlakozóval rendelkező villámtöltők telepíthetők.  Ez is igazolja, hogy a Nissan jó döntést hozott mikor a 2010 végén megjelenő Nissan LEAF elektromos autót CHAdeMO villámtöltő csatlakozóval szerelte föl.
 
A CHAdeMO globális vezető szerepet tölt be a gyorstöltő telepítésekben. Világszerte több mint 5200 CHAdeMO villámtöltő működik, melyből mintegy 1500 Európában található.

Február 9. - Pekingben már elektromos autót is lehet kölcsönözni

A pekingi székhelyű BAIC Motor és a Foxconn társaság vasárnaptól közösen indította el elektromosautó-kölcsönzőjét, ami jelenleg a legnagyobb a világon.

kolcsonvillanyautopeking.jpg

A kölcsönözni vágyók mind az interneten, mind pedig telefonos alkalmazások segítségével lefoglalhatják a kiválasztott járművet; a bérleti díj óránként 30, egy teljes napra pedig 159 jüan. Éjszakára változik a kölcsönzési díj, akkor 99 jüanért lehet birtokba venni a környezetbarát járműveket. Az autókat bérbe adó társaság 12 kölcsönzővel és 17 feltöltőponttal rendelkezik a fővárosban, és a terveik szerint a közeljövőben még több új modellel bővítik a repertoárjukat.

Bővebben: http://hungarian.cri.cn/1321/2015/02/09/2s180706.htm

 

Február 9. - Idén is marad az ingyen töltés

Az ELMŰ és testvérvállalata, az ÉMÁSZ már összesen 43, az elektromos autók töltésére alkalmas, az európai szabványoknak megfelelő csatlakozóval felszerelt berendezést üzemeltet, amely a legnagyobb töltőinfrastruktúra ma Magyarországon. A Társaságcsoport kiemelt feladatának tartja a környezetkímélő autózás minél szélesebb körben történő elterjesztését. Ennek keretében a közterületi töltőpontjain 2015-ben is ingyenes töltési lehetőséget biztosít a regisztrált magánfelhasználók számára.

electriccar.jpg

Bővebben: http://fn.hir24.hu/energia24/2015/02/09/iden-is-ingyen-tankolhat-az-e-toltopontoknal/

 

Február 11. - Üzemeanyagcellás szabadalmat vásárolt az Audi

A Volkswagen konszern leányvállalata, az Audi 50 millió dollárért üzemanyagcella technológiai szabadalmat vásárolt a kanadai Partner Ballard Power Systems vállalattól, és azt a konszern összes márkájának a rendelkezésére bocsátotta.

A szabadalom megvásárlásán túl a Volkswagen a kanadai vállalattal folytatott technológiai együttműködés futamidejét is két évvel 2019 márciusáig meghosszabbította. A kanadai cég beszámolója szerint mintegy 80 millió dolláros üzletről van szó.

A tisztán elektromos meghajtás mellett az üzemanyagcellás a másik megoldás, amivel az autókat közvetlen szén-dioxid kibocsátás nélkül lehet üzemeltetni. Az üzemanyagcellák kémiai energiát alakítanak át elektromos energiává.

Az üzemanyagcellás meghajtás alkalmazásában a japán Toyota számít éllovasnak. A Toyota a Mirai modell gyártását 2019-ig évi 3 ezerre tervezi felfuttatni.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150211_Uzemanyagcellas_szabadalmat_vett_a_Volksw

 

Február 12. - Titokban saját villanyautót fejleszt az Apple

Az Apple a személyi számítógépek, a laptopok, a mobiltelefonok, a táblagépek és az okosórák piaca után újabb fogyasztói szegmens meghódítására készülhet. A cupertinói vállalkozás ugyanis a legújabb hírek szerint azt tervezheti, hogy az autók piacára is belép egy saját - vélhetően elektromos meghajtású - modellel.Legalábbis ezt állítják a céghez közeli források, amik szerint az Apple szinte biztosan megkezdte egy "iCar" prototípusának kifejlesztését. Ezt látszik megerősíteni az a - egyébként másik forrásból származó - értesülés is, ami szerint az almás vállalkozás rekordszámban vesz fel az egyik legismertebb elektromos autógyártó cégtől, a Tesla-tól átcsábított szakembereket.

apple-auto.jpg

Egy művész ilyennek álmodta meg az almás autót. Persze nem valószínű, hogy így fog kinézni.

Az Apple autója esetében az eddig felmerült hírek nem szólnak arról, hogy egy hasonló, önállóan közlekedni képes modellről lenne szó - ami ellenére sanszos, hogy az almás vállalat autója is rendelkezik majd ilyen képességekkel. Egyrészt azért, mert ez lehet az az egyedi faktor, amivel saját termékét meg tudja különböztetni a számtalan másik autógyártótól, és amivel egyáltalán esélye lehet betörni az amúgy telítettnek mondható járműpiacra.

Bővebben: http://pcforum.hu/hirek/16854/Sajat+elektromos+autot+fejleszthet+titokban+az+Apple.html

 

Február 12. - Ezer lóerős villanyautó a Genfi autószalonon

Sirályszárnyas ajtók, négy ülés, négy elektromotor, 300 kilométer/óra feletti végsebesség és 800 kilométeres hatótáv a Quant F katalógusadatai között. Túl szép, hogy igaz legyen? Az egyik legérdekesebb tanulmányautóval érkezik a liechtensteini székhelyű NanoFlowcell cég a Genfi Autószalonra, itt mutatják be ugyanis elsőként a Quant F névre keresztelt elektromos hajtásláncú tanulmányautójukat, amely egy korábbi prototípus továbbfejlesztése. A sirályszárnyas ajtókkal és szénszálas utascellával szerelt négyszemélyes sportautó négy elektromotorral rendelkezik, amik a cég ígérete szerint együttesen akár 1090 lóerős teljesítmény leadására is képesek, korlátozott ideig.

1000loeros.jpg

A maximális teljesítmény elérésében a házon belül kifejlesztett kétfokozatú automata váltóra, és az intelligens összkerékhajtásra is szüksége van, amely igény esetén képes csak a hátsó kerekek felé továbbítani az erőt. További érdekessége az autónak, hogy az akkumulátorai eltérnek a szokásostól, ugyanis a cég saját gyártmányú akkumulátorcellái olyanok, mintha „kombinálnánk az akkumulátort és az üzemanyagcellát, amely folyékony elektrolitokkal üzemel. 

1000loeros2.jpg

A hidrogénnel és oxigénnel üzemelő hagyományos üzemanyagcella helyett pozitív és negatív töltetű ionizált folyadékokkal dolgozunk” – árulta el a rendszer lényegét a cég technikai vezetője. Ezzel a technológiával, valamint a két darab 250 literes folyadéktartállyal, mintegy 800 kilométeres hatótáv csikarható ki az autóból.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150211_Ezer_loeros_elektromos_sportauto_debutal


Február 12. - Felhők a Tesla feje felett?

Elon Musk igyekezete ellenére sem sikerült a bravúr a negyedik negyedévben. Úgy tűnik, mintha összefogtak volna az égiek a világ vezető elektromosautó-gyártója ellen: az eladások elmaradtak a várttól, a dollár pedig megállíthatatlanul erősödött, így az összes fontos soron az elemzői várakozásokat alulmúló eredmények születtek. A jövőbe vetet hit viszont csodákra képes, 2015 pedig sok jót ígér. Vélhetően ezért nem döntötték romba a cég árfolyamát, ami jelenleg 4 százalékos mínuszban tartózkodik.

teslas.jpg

A Tesla Motors 9 834 darab Model S-t értékesített a negyedik negyedévben, ami új rekordot jelentett. Ugyanakkor elmaradt a korábban előre jelzett közel 11 200 darabos eladástól. A vállalat ezt a rossz időjárással és szállítási problémákkal magyarázta, melynek hatására 1 400 darab Model S P85D átadása átcsúszott az első negyedévre. A gyártás viszont pörgött, ennek eredményeként 11 627 Model S készült el a negyedév során, így sikerült elérnie a Teslának a korábban kitűzött célt (35 ezer jármű legyártása). 

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/mit_muvelt_a_tesla_sokan_foghatjak_a_fejuket.210097.html

Febuár 16. - Nőnek az elektromosautó eladások

Több, kulcsfontosságú európai piacon is óriási emelkedésen vannak túl az elektromos autók eladási mutatói, jelentette az Európai Autógyártók Szövetsége. A legnagyobb növekedés az Egyesült Királyságban mutatkozott, ahol a mostani adatok a tavaly ilyenkoriakhoz képest 300%-os növekedést mutatnak. Összesen már 75.331 darab elektromos autót regisztráltak az öreg kontinensen az ACEA számításai szerint, melyből a legnagyobb részt Norvégia teszi ki, ahol majdnem 20.000 elektromos autó rója az utakat.

tablazat.jpg

Németországban és Franciaországban  is nagy a növekedés, előbbiben 70, utóbbi országban 30%-kal nőtt az eladások száma 2013-hoz képest. 

Bővebben: http://formula-electric.hu/lenduletesen-nonek-az-elektromos-auto-eladasok/


Február 16. - Miért akar elektromos autót gyártani a legtöbb technológiai óriás?

Az Apple egy Project Titan nevű titkos projektjéhez autóipari szakembereket toboroz: a Financial Times szerint tavaly óta már több tucat ilyen szakember dolgozik az Apple újonnan létrehozott, szupertitkos kutatólaborjában. Ez tavaly nem sokkal az iPhone 6 bemutatója után nyílt meg egy ismeretlen Szilícium-völgyi helyszínen.

taxi_14.jpg

A Business Insider Mickey Drexlertől, az Apple igazgatótanácsának egykori tagjától úgy értesült, hogy Steve Jobs, a cég 2011-ben elhunyt társalapítója többször is hangoztatta, mennyire szeretné lenyomni az amerikai autógyártókat egy saját fejlesztésű "iCar"-ral.  A Wirednek nyilatkozó szakértő szerint most ideális alkalma van az Apple-nek arra, hogy belépjen a gépjárművek piacára.  Sam Jaffe, a Navigant Research elemzője szerint a mai autók már tömve vannak miniatűr komputerekkel, és ezeket nem csak a fedélzeti szórakoztatórendszerekben alkalmazzák. Ilyet egyébként az Apple is fejleszt CarPlay néven, ennek szolgáltatásai azonban a belső térre korlátozódnak.

Bővebben: http://www.origo.hu/techbazis/20150216-milyen-autot-szeretne-sony-t-vagy-apple-t.html


Február 16. - Jót tenne a szabványosítás az elektromos autók elterjedésének

Egy egységes töltőrendszer nemcsak kényelmesebbé tenné az elektromos autókkal utazást - minden elektromos töltőállomást tudna használni a tulaj, nemcsak az autójához passzolót - hiszen egyelőre nagy átlagban 100-200 kilométerenként tölteni kell az akksikat. Emellett azok, akik csak azért nem váltanak villanyautóra, mert nem tudják, melyik változat terjed majd el, azok sem halogatnák tovább a villanyautó vásárlást. 

kia-soul-ev---tuv-nord-certification-2.jpg

De persze az új szabvány bevezetése felveti annak a problémáját is, hogy akinek már van villanyautója, az mit csináljon a régi rendszerű csatlakozójával.

Bővebben: http://phys.org/news/2015-02-standards-key-electric-vehicles.html

 

Február 18. - A Sony is az önvezető autót piacával kacérkodik

A nagy technológiai cégek komoly érdeklődést mutatnak az önvezető autók piaca iránt, ami nem is véletlen, hiszen sokak szerint e technológia képviseli a nem is oly távoli jövőt. A napokban röppent fel a pletyka, hogy az Apple önvezető elektromos autó fejlesztésén munkálkodik, ami elsőre kissé meredeknek tűnik, de az biztos, hogy ha máson nem is, a CarPlay rendszer mély integrációján komolyan dolgozik a vállalat.

sony.jpg

A legfrissebb hírek szerint nem csak a Google és az Apple kacsintgat a komoly növekedés előtt álló szegmens felé, hanem a Sony is. Az informátorok szerint a Sony nemrégiben 100 millió jent fektetett be egy japán nagyvállalatba, a ZMP-be, amely önvezető autókhoz használatos technológiák fejlesztésével foglalkozik.

Bővebben: http://ipon.hu/hir/a_sony_is_az_onvezeto_autok_piaca_fele_kacsintgat/32690

Február 23. - 8 új motorgyártó a Formula-e-ben

A Formula-E első idényében még minden résztvevő csapat egységesen a Spark-Renault SRT_01E által gyártott versenygéppel fut, amelybe az erőforrást a McLaren Electronic Systems biztosította. A következő, 2015/2016-os évadtól azonban 8 új gyártó érkezik a sorozatba.

formulae.jpg

Mindegyiküket az FIA választotta ki egy pályázati felhívás keretében, és a nyolc említett motorgyártó közül hat egy meglevő Formula-E-s csapathoz kötődik, míg kettő kívülről érkezik. A Renault Sport már eddig is technikai partnere volt a tavaly év végén elindult környezetbarát versenysorozatnak, illetve az e.DAMS csapaton keresztül is képviseltette magát – a 2015/16-os idénytől kezdve ők lesznek az egyik motorbeszállítói a szériának az ABT Sportsline, az Andretti, Mahindra, a Venturi Automobiles és a Virgin Racing Engineering, továbbá az új résztvevőként csatlakozó Motomatica és NEXTEV TCR mellett.

Bővebben: http://formula.hu/forma/2015/02/23/nyolc-uj-motargyarto-a-formula-e-ben


Február 25. - 455 lóerős kombi, 1,6 literes fogyasztással

Közvetlenül a Genfi Autószalon előtt megmutatta az Audi ötméteres, hibrid, koncepciókombiját.

A négykarikások Los Angelesben mutatták be a Prologue limuzin terveit, most pedig megérkezett az Avant, vagyis a kombiszerű karosszéria-változat is. Mint látszik, ez leginkább, a ma divatos kupészerű Shooting Brake vonalat követi, amely sokkal inkább arisztokrata, mintsem családi kombiként jellemezhető.

A Prologue Concept jelentősé leginkább, hogy felsejlik, milyenek lehetnek a következő A6, A7, A8 nemzedékékek, illetőleg a rebesgetett A9-es előfutára lehet a tanulmány. Mint a mostani tanulmány is mutatja, az Audinál a jövőben teljesen eltűnhetnek a gombok és kapcsolók. A műszerfalon egy OLED monitorsáv fut végig a digitális központi műszeregység alatt, amelyen az útvonal tervezését vagy az infotainment-egységeket lehet kezelni.

audis.jpg

A motortérben egy 3.0 literes 353 lóerős TDI került egy elektromotorral kiegészülve, amelynek teljesítménye 136 lóerő. A két motor erőátviteléről nyolcsebességes váltó gondoskodik. A rendszerteljesítmény 455 lóerő, a maximális nyomaték 750 Nm. A fogyasztás ezekkel a döbbenetes adatokkal korántsem arányos 1,6 liter 100 kilométerenként, miközben CO2-ből mindössze 43 grammal terheli a környezetét kilométerenként a nagy kombi. 

A hajtáslánc eleme az állandó összkerékhajtás is, amelynek segítségével a kocsit 5,1 másodperc alatt van százon, a csúcssebessége 250 km/h. Az elektromos rendszert egy 14.1 kWh-s lítium-ion akkumulátoregység táplálja, amellyel nagyjából 80 kilométert tisztán elektromos hajtással is tud menni a gép.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150225_Audi_Prologue_Avant


Febuár 25. - Ötéves tervek az autóiparban

Divatos négyjegyű szám lett a 2020, mely közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi program céldátuma, miközben több cég is abban az évben lép piacra gyártóként villamos hajtású robotautóval.

Nullára akarja csökkenteni 2020-ig a közlekedési balesetek halálos áldozatainak számát a Volvo és több mint negyedével a kisteherautók károsanyag-kibocsátását az Európai Parlament. A radikális törvény szerint öt éven belül 203 grammról 147 grammra kell mérsékelni a 3,5 tonna maximális össztömegű teherautók kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátását. Ennél látványosabb eseményeket is ígér az a bizonyos év, hiszen akkor indul az Apple autó sorozatgyártása. Nem rendkívüli, ha más területen is kamatoztatni akarja technológiáját és tőkéjét egy sikeres világcég, mely eddig is komoly szerepet kapott a járműiparban, ahol a kutatás és fejlesztés határozza meg a gyártók és a beszállítók közötti erőviszonyokat. A legrégebbi járműgyártók varrógéppel, kerékpárral kezdtek, a fiatalabbak között van textilipari beszállító: az Opel, a Peugeot, a Skoda, a Suzuki és a Toyota sem autómárkaként lett először ismert.

taxi_15.jpg

Nem is kell ennyire visszamenni az időben, mert a Swatch óráiról ismert Nicolas Hayek a múlt század végén próbálkozott autógyártással, de az általa megálmodott Smart már a Daimler, egészen pontosan a Mercedes bábáskodásával született. Az 1993-ban bemutatott kétüléses csak megjelenésének tizedik évében érte el az évi 140 ezres darabszámot, miközben ötmilliárd euró veszteséget jelentetett az akkori Daimler Chrysler-konszernnek. A városi kisautó nem hódította meg a világot, pedig profi műszaki, marketing- és értékesítési háttérrel indult, vagyis az álmodozás kevés és a bőséges tőkeforrás sem csodaszer.

Bármekkora dicshimnuszokat is zengenek Elon Musk csodakocsijáról, a Tesla marketing-forgatókönyve inkább hollywoodi, mint műszaki, mert olyan ringbe szállt be, ahol nincs kivel megmérkőznie, hiszen egyelőre elhanyagolható a felső kategóriás prémium villanyautók mezőnye, ahol már harmincezer darabbal is dominálni lehet. Az alacsony bázisról való ugrásszerű növekedés pedig népszerűvé teszi a sajtóban, na meg a tőzsdén. A jelentős villanyautó-eladók, az évi százezres Nissan Leaf és a Renault egy kategóriával lejjebb indulnak.

A bűvös 2020-as évhez köti első autójának piacra vezetését az Apple, és ekkorra ígéri európai és kínai gyárának beindítását a Tesla, mely meglepő húzással állt elő: Elon Musk vezérigazgató felszabadította a fejlesztésekkel kapcsolatos szabadalmakat, hogy így gyorsítsa a villanyautók elterjedését. A sebességváltásra nagyon is szükség van, mert a tavaly értékesített 85 millió személygépkocsi fél százalékát sem tették ki az elektromos hajtásúak.

Bővebben: http://nol.hu/auto/autoipari-oteves-tervek-1518219


Február 26. - Audi R8 e-tron újratöltve

Bemutatták a Genfi Autószalon előtt néhány nappal az Audi R8 második generációját. A 2006-ban megjelent sportautóból ez idáig, csak Európában, több mint 11 ezer darab kelt el. 

A kétüléses roadster motorterében mostantól csak a jól ismert 5.2 literes V10 motor kap helyet, amelyből az erősebbik – R8 plus – változat 610 lóerős. 

audi2.jpg

A motorerőt mind a négy keréken keresztül viszi az aszfaltra a hajtás, így 3,2 másodperc alatt van 100-on az újdonság, míg a kétszázas tempót 9,9 másodperc alatt éri el. A végsebessége 330 km/h. 

Érdekesség, hogy korábbi elektromos szuperautóként is létező az R8 e-tronnak is lesz második generációja, jól lehet igazából az első is csak nyolc példányban létezett. 

A második nemzedékben a hírek szerint az erőforrás teljesítményét tekintve minden marad a régiben (462 LE), viszont a korábbi 215 kilométeres hatótáv a duplájára nő egy új akkumulátor-rendszernek köszönhetően. A 92 kWh-s teljesítménnyel megtehető 450 kilométeres hatótáv pedig igazán jól hangzik.


Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150226_Bumm_egyszer_csak_itt_az_uj_Audi_R8