Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Közlekedési emissziócsökkentési napló - 2014. augusztusi összefoglaló

2014.08.29
Augusztus 2 - Elektromos teherbringák Budapesten
 
Amikor Amszterdamban, Koppenhágában, Berlinben vagy más lapos domborzatú német városokban jár az ember, mindig nagy élmény figyelni az elképesztően intenzív kerékpáros-forgalmat. Jó dolog, amikor egy nagyvárosban az emberek nagyobbik része nem úgy oldja meg a közlekedést, hogy közben feleslegesen visz magával másfél tonna vasat is, olajat éget, füstöt ereget a városlakók orra alá és még hízik, tunyul, idegeskedik is közben az autó elidegenítő, zárt terében, hanem teker, mozog, odabólintgat a többieknek, összemosolyog másokkal, egyszóval közlekedés közben is mintha ÉLNE.
 
Budapesten, bár az elmúlt pár évben örvendetes fejlődés tapasztalható bringaügyben, nehezen ülnek vissza a kocsiból a nyeregre az emberek. Vissza, mondom, hiszen az autózás korszaka előtt sokkal több volt a biciklis, sőt, az áruszállító triciklis az utakon. Most azonban a teherszállító kerékpárok megjelenésével, sőt: a budai oldalon, emelkedőkön is remekül használható elektromos rásegítésű csodabringák színre lépésével nagyobb lendületet kaphat az autóeldobás a városban.
 
A budapesti bringás futárszolgálat, a Hajtás Pajtás tartott érdekes, sőt, interaktív és rém meggyőző sajtótájékoztatót a témában. Amikor már a nyári szünet miatt velem cipelt kislányaimat kezdtem fel-alá bicikliztetni egy elektromos teherbicikli dobozában, rájöttem, mi a következő kerekes álmom.
 

73756_605601_784x523.jpg

 
A teherszállító kerékpár hátulról a nyeregig olyan, mint egy hagyományos bringa. Viszont innen előre minden teljesen más. A váz a talajszinthez közel, kiszélesítve halad tovább az első kerékig, amit nem közvetlenül fordítunk a kormánnyal, hanem mechanikus rudazat közvetítésével. Az első kerék és a kormánynyak közé jöhet a rakomány, egy lapra vagy a csővázra szerelt dobozba rögzítve. A súlypont alacsonyabb, mint egy normál bringán, egy terhelt teherbiciklivel tulajdonképpen stabilabb a menet, mint egy klasszikus kerékpáron. Az óriási fordulókör viszont jelenthet gondokat; teherbiciklivel nincs helyben fordulás, az első kerék 90-100 fokos tartományban fordul csak, hossztól függően két teljes sáv se biztos, hogy elég egy visszafordulásra, ezzel számolni kell.
 
Egy magyar fejlesztést, a Hampi fantázianevű, egyszerű, robusztus cargobringát ki is próbáltam a sajtótájékoztató után. Kaptam egy kis előzetes ijesztgetést, hogy így szokni kell, meg úgy más, mint a rendes bicaj, de az első tíz méteren kiderült: nincs ezzel semmi gáz. Arra kell vigyázni, hogy véletlenül se nézzük a valószerűtlenül távoli első kerék mozgását, hanem csak arra nézzünk, ahova menni akarunk, és ösztönből jön minden mozdulat. A 30 kilós, háromgangos Sturmey-Archer agyváltós, jó minőségű alkatrészekből és itthon összehegesztett acélvázzal készült Hampi ára nettó 280 ezer forinttól indul, a német gépek inkább kétezer eurótól rajtolnak.
 
 

Augusztus 4. - Olcsóbb villanyautók japán összefogásban

"Olcsó" elektromos autó közös gyártásába kezd két nagy japán járműipari cég, a Nissan és a Mitsubishi - jelentette hétfőn a Nikkei japán gazdasági újság. A lap értesülése szerint az elektromos mini 2016-ban vagy 2017-ben jelenhet meg a piacon és a katalógusára Japánban nem fogja elérni átszámítva a 3,4 millió forintot.
 

leaf.jpg

 
Az elektromos autó egyelőre nem tömegtermék, egyrészt mert drága, másrészt mert csak ott lehet használni, ahol megfelelően kiépített a töltőállomások rendszere. A Nissan 2010-ben piacra dobott elektromos autójának, a Leafnek 190 kilométer a hatótávolsága. A modellből eddig 124 ezer darabot adtak el szerte a világon. A Mitsubishi 2009 óta árul elektromos autót i-MiEV néven, Japánban átszámítva 5,7 millió forintos áron, ami az ottani támogatásokkal nagyjából 4 millió forintos szintre süllyed. Nálunk ennél sokkal drágább volt a modell, 10 milliós árral kezdték forgalmazni, ami később 8,5 millió körüli összegre csökkent.
Forrás: MTI, Nikkei
 
 

Augusztus 4. - Az NFM és NGM is nyüzsög a hazai elektromos autózás ügyében

A márciusban nagy elánnal beharangozott magyar elektromos mobilitási stratégiának, annak a bizonyos Jedlik Ányos tervnek egyelőre se híre, se hamva. Pár napja kérdeztünk rá a kidolgozásával állítólag megbízott Nemzetgazdasági Minisztériumnál, hogy van-e már valami, de választ nem kaptunk kérdésünkre.
 
Kaptunk ellenben egy sajtóközleményt a svájci ABB-től, mely szerint együttműködésre felkérte őket egy másik minisztérium, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a hazai e-mobilitás fejlesztésével kapcsolatos projektben:
 
"A magyar kormány döntött az alternatív energiák és hajtások elterjesztéséről és mielőbbi széleskörű alkalmazásáról, valamint a szükséges fejlesztések támogatásáról. Az NFM egy olyan, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (KTI) Zöld Autó Központja által vezetett kutatási-fejlesztési programban való részvételre kérte fel az ABB-t, amely alternatív hajtások alkalmazását, a hibrid és tisztán elektromos gépkocsik használatának elősegítését és az elektromos töltőállomások elterjedését célozza Magyarországon.
 

nyuzsog.jpg

 
Hazánkban ma alig több mint 200 tisztán elektromos gépkocsi üzemel. Az NGM jelenleg formálódó Jedlik Ányos programja az e-járművek elterjedésének ösztönzését és az ehhez szükséges műszaki-technológiai és gazdasági felkészülést szolgálja. Az NFM felügyeletével kidolgozott Nemzeti Közlekedési Stratégia keretében a KTI elkészített egy közlekedési energetikai és klíma modellt. A modell szerint 2050-re Magyarországon közel 3,5 millió db elektromos (hibrid, plug-in-hibrid, és tisztán elektromos) gépkocsi, főként személy-, és kis-tehergépkocsi lesz.
 
 
 

Augusztus 4. - Egyetemisták nyomhatják le a Teslát

Komoly kihívóra találhat az eddigi legjobban használható elektromos autókat gyártó márka a Tesla. De nem az olyan nagy, elektromos autókat is gyártó nagy cmárkák szorongathatják meg a Teslát, minta  aGM, vagy a BMW, hanem ausztrál egyetemisták.
 

sunswift-660x423.jpg

 
A múlt hónap végén új rekordot állítottak fel saját építésű elektromos járgányukkal, amely a legnagyobb, 500 kilométeren mért átlagsebességgel lett bajnok. Mindezt természetesen egyetlen töltéssel. A korábbi bajnok a Tesla Modell S volt, 45 mérföldes átlagsebességgel, míg az auszrrálok 60 mérföld feletti átlagot értek el. Azonban ne temessük a Teslát, a srácok járgánya mindössze egyetlen üléssel, három kerékkel rendelkezik, míg a Modell S akár hétülésessé is alakítható, belsejében bőrülések és klíma kényeztetik az utasokat az egyetemi bajnokkla szemben.
 
 
 

Augusztus 5. - Kiváltságokat kapnak a villanyautósok

Ingyenes parkolás, buszsávhasználati jog és sok egyéb kiváltság illetheti meg hamarosan az elektromos hajtású autókat Németországban a kormány formálódó terve szerint.A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap hétfői beszámolója szerint a német közlekedési minisztérium és a környezetvédelmi tárca javaslatot készített az elektromos meghajtású autók népszerűségének növelésére, és a tervezet még a nyáron a kormány elé kerül, az új szabályokat pedig várhatóan 2015 februárjában vezetik be.
 
A nagykoalíció pártjai - a konzervatív CDU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata SPD - a tavaly őszi kormányalakítási tárgyalásokon abban egyeztek meg, hogy az elektromos autók terjedését nem anyagi ösztönzőkkel, hanem a használat megkönnyítésével serkentik.
 

villany.jpg

 
Ennek alapján a tervezet a közlekedési szabályok módosítását irányozza elő. Egyebek között azt tartalmazza, hogy az illetékes tartományi hatóságok az elektromos autók számára ingyenes parkolóhelyeket jelölhetnek ki, engedélyezhetik a buszsávok használatát, és felmentést adhatnak a zajvédelmi vagy levegőtisztaság-védelmi célból elrendelt behajtási tilalom vagy forgalomkorlátozás alól.
 
A német kormány terve azt a célt szolgálja, hogy az elektromos autók száma 2020-ra elérje az egymilliót az országban. Jelenleg csupán 12 ezer elektromos hajtású kocsit és 85 ezer hibrid autót tartanak forgalomban, ami a 43,9 milliós németországi gépkocsiállomány mindössze 1,6 százaléka.
 
 
 
Augusztus 6 - Kihasználatlanaok a nyílvános elektromos töltőállomások Londonban
 
16 hónap alatt a kanadai Londonban működő 3 nyílvános villanyautó töltőállomáson alig 100 töltést regisztráltak. A teljes érdektelenség miatt egyet már le is kellett szerelni. Ennek ellenére a városvezetés továbbra is bízik a megmaradt töltőpontokban - szerencsére ezek fenntartása sem kerül sokba, havi 30-50 dollárt költenek rájuk. Az érdektelenség oka nem a környezettudatos hozzáállás hiánya, ahnem az, hogy a felmérések szerint a villanyautó tulajdonosok döntő többsége a saját garázsában tölti a kocsiját.
 

img_1598.jpg

 
 

Augusztus 11. - Elektromos autókra váltana az állam 

Uniós pénzből és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegből elektromos autók töltőállomás-hálózatát építené ki a kormány. Emellett a bevásárlóközpontokat, a parkolócégeket és egyes önkormányzatokat is köteleznék arra, hogy a parkolóhelyeik bizonyos százalékát tegyék alkalmassá az elektromos autók töltésére.  Országos, elektromos autókkal használható töltőállomás-hálózat kiépítésének tervén dolgozik a kormány – tudatta a Magyar Nemzettel Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára.

 

mno.jpg

A Jedlik Ányos-terv szerint a teljes infrastruktúra egy részét a parkolóhelyek működtetésére kötelezett bevásárlóközpontoknak,szórakozóhelyeknek, hiper- és szupermarketeknek, valamint a parkolásért pénzt kérő társaságoknak és egyes államiszereplőknek saját költségen kell megépíteniük. A meglévő parkolóhelyeket is alkalmassá kell tenni az elektromos autók töltésére. A főbb forgalmi csomópontoknál, főutak mentén pedig uniós támogatásból vagy a szén-dioxid-kvótákértékesítéséből származó pénzből építené ki az állam a töltőhelyeket. Annak meghatározásához, hogy pontosan hol lesz szükség ilyen állomásokra, a Magyar Mérnöki Kamara segítségét kérik. 

Bővebben: http://mno.hu/magyar_nemzet_gazdasagi_hirei/elektromos-autokra-valtana-az-allam-1241716  

Augusztus 11. - Tovább robog a Tesla: négy új modell három év alatt 

A Tesla jó úton halad a világ meghódítása felé, hiszen azok után, hogy Amerikában és Kínában már nagy sikereknek örvend, Európából is egyre nagyobb szeletet hasít – legalábbis ami az elektromos autók piacát illeti.  Egyelőre azonban csak egytagú az innovatív márka modellpalettája, amit azonban 2017-re szeretnének négy új típussal kiegészíteni.

 

0112_tesla_facelift_00_cikk_torzs.jpg

Az már biztos, hogy az első újdonság a jövőre érkező Model X családi crossover lesz, melyet már régóta készül piacra dobni a Tesla. Az SUV mellett biztosra vehető a Model III névre hallgató prémium középkategóriás is, mely a 3-as BMW és a Mercedes C osztály elektromos alternatívájaként lép piacra körülbelül 8,2 milliós alapárral.  A maradék két típusról egyelőre nincs hivatalos információ, de szinte biztosra vehető, hogy az egyik egy kompakt városi négykerekű lehet majd Model C néven, melyhez olcsóbban is hozzá lehet majd jutni, mint a fent említett belépő szintű szedánhoz.

A hároméves ciklus utolsó tagjaként pedig a Roadster utódját köszönthetjük majd, mely 2017-ben kerülhet piacra Model R néven, és az eladásokért felelős elnök, George Blankenship szerint 4 másodperc körüli 0-100-as sprintre lesz képes 320 kilométeres hatótáv mellett. 

Bővebben: http://mno.hu/autopult/tovabb-robog-a-tesla-negy-uj-modell-harom-ev-alatt-1241754  

Augusztus 12. - BMW i8 a szépségversenyre 

Aki csak egy kicsit ad magára, mutat valami érdekeset a Pebble Beach Concours d'Elegance-on. A BMW-nek az idén nem volt kéznél igazi újdonság, ezért az i8 egyedi változatával turnéznak, amely eladó. Az árából magát a rendezvényt támogatják.  A Pebble Beach Concours d'Elegance az Egyesült Államok, sőt, mára talán a világ legrangosabb, klasszikus autóritkaságokat felvonultató rendezvénye. Ám annak ellenére, hogy ez az esemény nem igazán az új autókról szól, a prémium-autógyártóknak is teret engednek, és azok nem is hálátlanok.

 

6616536_158c1b24e9507929e4dd8870606c8282_wm.jpg

A BMW most például csak azért készített egy teljesen egyedi i8-ast, hogy azt eladva az árát a Concours d'Elegance-t rendező alapítványnak adományozza. A vasárnapig tartó őrületben persze a porszürke i8 lesz a legkisebb attrakció, de ilyen tényleg nem készül több.  Maga az autó elsősorban a részletek kivitelezésében tér el a többi példánytól. Ilyen krémszín-barna belső kárpitozást csak itt használ a BMW, ahogy a külső kétféle szürke fényezésről – hivatalosan Frozen Grey Metallic a főszín, ami egy metgálfényű középszürke árnyalat – is azt mondják, más példányokon nem használják fel. Az i8 ettől még nem kerül közelebb a Concours ideáljához, a tökéletes állapotú, legalább hatvan éves és legalább hat, de még inkább tizenkét hengeres, legendás álomautóhoz, de ott lehet a maga háromhengeres turbómotorjával, elektromos hajtásával.  

Bővebben: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/08/12/bmw_i8_a_szepsegversenyre/  

 

Augusztus 12. - Tizenöt ország mérnökhallgatóinak versenyautói a Formula Student Hungaryn

Tizenöt ország autóiparimérnök-hallgatói saját fejlesztésű és építésű versenyautókkal szállnak ringbe a Formula Student Hungaryn augusztus 21. és 24. között a győr-gönyűi kikötőben.  Katona Gellért, a BME csapatának vezetője elmondta: az elmúlt években összesen 450 diák vett részt a csapat munkájában. Idén saját fejlesztésű elektromos autóval indulnak, amelynek elkészültén 60 diák dolgozott. A BME hallgatói minden évben legalább egy külföldi futamon részt vesznek a magyar verseny mellett – hangsúlyozta. 

Az idei rendezvény újdonsága, hogy ringbe száll a győri Széchenyi Egyetem 30 fős csapata is, amely egy egyhengeres belsőégésű motorral nevez az eseményre.  A diákok és az autóipari vállalatok szakmai együttműködését ösztönző Formula Student Hungary-t először 2010-ben tartották. A magyarországi verseny az ötödik az Európában alakult Formula Student futamok sorában. Az első versenyt 1981-ben rendezték meg az USA-ban.  

Bővebben: http://www.szon.hu/tizenot-orszag-mernokhallgatoinak-versenyautoi-a-formula-student-hungaryn/2615817  

Augusztus 13. - Régi Ikarusokat cserél le svájci trolikra a BKV 

Használt Solaris Trollino 12-es trolibuszokat vásárolt a BKV Svájcból, amelyeket az év végén, legkésőbb jövő év elején állítanak forgalomba Budapesten – közölte a BKV szerdán. A fővárosban 2005 óta közlekedő Solaris trolikkal lényegében azonos járműből hármat vásároltak Neuchatelből, ezek Ikarus 280-as trolikat váltanak majd ki.

 

troli.jpg

A három jármű ára 135 ezer euró, azaz 42 millió forint, a BKV hazaszállításukhoz most keres vállalkozót. 

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20140813_Svajcbol_vett_hasznalt_trolibuszokat_a_BK  

Augusztus 13. - Megszűnik a magánautó forgalom Helsinkiben? 

Finnország azt a célt tűzte ki, hogy 10 éven belül megszünteti a magánautó forgalmat Helsinki utcáin, és a lakosság rendelkezésére bocsát egy igény szerinti szállítási eszközt, és 2025-ig egységes rendszerbe integrál egy fizetős magánautózást és a közösségi szállítást.  A projekt célja, hogy csökkentse az autó birtoklási vágyat és szükség esetén, egy kvóta szerint fizető, bérelhető gépkocsit biztosítson az utazásra. 

A szolgáltatónak képesnek kell lennie arra hogy a legelőnyösebb utat jelölje meg, különféle fizetős lehetőségeket ajánljon, mint : bérautó, vezető nélküli autó, autóbuszt, amely az igényelt úton közlekedik, kerékpár vagy komp, s mindez egyetlen listán, amely megkönnyíti és meggyorsítja a választást  Hogy a város mindezt komolyan gondolja, bizonyítja az a legutóbbi terv, amely szerint a Helsinki Városi Közlekedési Hatóság a lakosság rendelkezésére bocsát egy Kutsuplus-nak elnevezett minibuszt, amely egy okostelefon szoftver segítségével képes meghatározni az utasok gyülekezési pontjait, és a célállomásokat, valamint kiszámítani a mindenki számára legelőnyösebb útvonalat. 

Bővebben: http://nepszava.hu/cikk/1029955-megszunik-a-maganauto-forgalom-helsinkiben 

Augusztus 13. - A németeket nem izgatja a villanyautó 

Németország legendásan autóőrült lakóit láthatóan még nem érte el az elektromso autók iránti érdeklődés. Bár 2009-ben Angela Merkel 2020-ra komoly, egymilliós elektromos autóflottát vízionált Németország útjaira, a szakértők szerint ez azonban nem több álomnál.

 

cucc.jpg

Jelenleg - 2014 első felében - összesen 16900 darab villanyautó fut a német utakon, így minden 10 ezer hagyományos üzemű járgányra jut 4 elektromos. Összehasonlításként Franciaországban 10 ezer hagyományos üzemanyaggal működő autóra 10 villanyautó jut.  Bár az elektromos autók már jelenleg is komoly adókedvezményeket élveznek, a jövőben további előnyöket is mérlegelhet, aki Németországban elektromos autózásra adja a fejét.  

Bővebben: https://uk.news.yahoo.com/electric-cars-fail-rev-car-054556752.html#yUJ1bxi

 

Augusztus 18 - Nyolc év, korlátozás nélküli garancia a Teslákra

Az Amerikában megkerülhetetlen, az eladásokat is befolyásoló nagytekintélyű fogyasztóvédelmi magazin, a Consumer Reports múlt héten azt írta, hogy a tartósteszten náluk lévő Tesla Model S több meglepő meghibásodást is produkált. A rövid távú teszt után a magazin még története legmagasabb pontszámát (99/100) adta az elektromos szedánnak, hosszabb távon viszont előjött ez-az. 

teslaszerviz.jpg

Egy amerikai autós lap, az Edmunds is beszámolt néhány anomáliáról, a Teslát irányító Elon Musk viszont a tőle megszokott módon reagálta le az eseményeket. A gyártó bejelentette, hogy mostantól nyolcéves, futásteljesítmény-korlátozás nélküli garancia vonatkozik az összes Model S-re (korábban csak az akkumulátorra élt az opció), a módosítás ráadásul visszamenőlegesen, a korábban eladott autókra is érvényes. Függetlenül attól, hogy hány tulajdonosváltás történt időközben.

Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20140818-tesla-model-s-garancia.html

Augusztus 18 - Együttműködés a Magyar Elektromobilitás Szövetség, az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete között 

A Magyar Elektromobilitás Szövetség, az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete stratégiai együttműködési megállapodást kötött annak érdekében, hogy a környezetkímélő járművek minél gyorsabban ismertté, népszerűvé váljanak és elterjednek hazánkban.

Az együttműködés célja az elektromos autók elterjesztéséhez és üzemeltetéséhez szükséges feltételek és infrastruktúra, valamint a támogatási rendszerek kialakításához szakmai segítségnyújtás a jogalkotóknak a Jedlik Ányos tervezett elektromobilitási programja megvalósításához. Az együttműködés réztvevői biztosak abban, hogy ez az együttműködés fontos mérföldkő az elektromobilitás
elterjesztésében Magyarországon.

Céljuk, hogy 2020-ra a magyar utakon több tízezer elektromos hajtású személyautó és kishaszon jármű 
fusson, amelyhez azonban elengedhetetlenül szükséges a megfelelő szabályozói környezet és töltő 
infrastruktúra mielőbbi kialakítása.

Augusztus 18 - Leleplezték a tuning-Teslát

Még a Pebble Beach Concours d'Elegance-on mutatta be a Saleen az első komolynak mondható Tesla-alapú tuning-modellt. Az amúgy elsősorban izomautó-átépítéssel foglalkozó cég a legerősebb Model-S változatot, a P85-öt vette alapul, és bár a motorhoz nem nyúltak, mégis sikerült gyorsítani az autón.

A P85 a legdrágább Tesla: eleve 416 lóerős villanymotor kerül bele, a nagyobbik, 85 kWh töltést tároló akku-csomaggal. A Saleen FourSixteen – így nevezték el az átdolgozott gépet új motorvezérlést kapott. A készítők szerint ezzel nem is a csúcssebesség vagy a teljesítmény változott, hanem a gázreakció lett sokkal közvetlenebb, és a gyorsítóképesség javult sokat. Pontos adatokat nem közöltek, de nyilvánvaló, hogy az átlag amerikai sofőr számára hangolt hajtásban bőven volt még tartalék. Ám akinek ennyi nem lenne elegendő, az rendelhet rövidebb végáttételt és Maxgrip önzáró differenciálművet is, amivel tovább javítható az autó gyorsulása.

villany1.jpg

A FourSixteen emellett alapos optikai tuningot kapott, karbon-diffúzorral, 21 hüvelykes kovácsolt alumínium felnikkel és látványos első levegőbeömlőkkel. A futómű is sokkal sportosabb karakterű, mint a gyári – merevebb rugókkal és kanyarstabilizátorokkal, keményebb hangolású lengéscsillapítókkal és kisebb hasmagassággal – de itt is kínálnak egy komolyabb fokozatot. A sok paraméterében állítható futómű nyilván azok számára lesz jó választás, akik versenypályára is kivinnék a Teslájukat.

Bővebben: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/08/18/lelepleztek_a_tuning-teslat/

 

Augusztus 18 - Dízel hibriddel jön a Mazda

A Mazda hagyományosan nem foglalkozott a hibridekkel: hitvallásuk szerint előbb a belső égésű motorok hatásfokát kell maximalizálni, és csak utána kiegészíteni azt segédrendszerekkel. Most már nekik is van benzin-elektromos hajtásláncuk, és ha hihetünk a híreszteléseknek, hamarosan a dízel hibrideket gyártó márkák egyre gyarapodó csapatához is csatlakoznak. 

dizelhibridmazda.jpg

A Yomiuri Shimbun újság beszámolója szerint már 2016-ra elkészülhet a dízelmotorral (várhatóan a nagyobbik, 2,2 literessel) kombinált elektromos hajtáslánc. Teljesítményről nincs szó, ám az átlagfogyasztás állítólag 30 százalékkal alacsonyabb lesz, mint a rásegítés nélküli dízeleknél, ez durván 2,5 litert jelentene 100 kilométeren. 

A hajtáslánc a Mazda6 helyett a Mazda3-ban debütálna, abban a modellben, amely már most is kínál hibrid kivitelt. A Mazda Axela (Mazda3) hibrid (nyitóképünkön) egy egyedi fejlesztésű, kétliteres benzinmotort és egy villanymotort kapott. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,25 liter/100km, a kizárólag szedán kivitelben, CVT-váltóval kínált modellt tavaly november óta forgalmazzák Japánban.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/dizel-hibriddel-jon-mazda/54313/

 

Augusztus 20 - Újabb elektromosszupersortkocsi érkezhet a Szílícium völgyből

Újabb észak-kaliforniai székhelyű cég kezd elektromos szuperkocsik gyártásába. A Renovo Motors a trvek szerint 2015-től kzdi forgalmazni a Renovo Coupe-t, amely 500 lóerő teljesítményével és 3,4 másodperces gyorsulásával - egy 8 tizeddel kevesebb, mint a Tesla 100-as srintje - keltheti fel a potenciális ügyfelek érdeklődését. Egyedül a durva, bő 500 ezer dolláros ár lehet komoly visszatartóerő. A cég ennek ellenére optimista, a jövő évben már 100 darab eladásával számolnak.

renovo.jpg

A Renovo mérnökei 4 éve dolgoznak a járgányon, amely egy módosított Shelby Daytona CSX9000-es. Videón elég meggyőző a járgány:

 

 

Bővebben: http://spectrum.ieee.org/view-from-the-valley/transportation/advanced-cars/silicon-valley-spawns-another-electric-car-company

 

Augusztus 25. - Ki nyeri a villanyautók csatáját?

Míg az USA-ban több mintegy tucat féle konnektorból is tölthető hibrid modell közül választhatnak a vevők, addig az összeladások jelentős részét mindössze három modell teszi ki. A Tesla, Nissan és a Chevrolet ad el nagyobb tételben ilyen modelleket, de az utóbbi időben a BMW is egyre népszerűbb, így a bajor márka lehet ebben a csapatban a következő jelentő szereplő.

bmwchevy.jpg

Bővebben: http://www.greencarreports.com/news/1094036_who-wins-electric-car-brand-battle-bmw-tesla-have-the-buzz-now

 

Augusztus 26. - Kezdődik a Formula E

Már alig több mint két hét van hátra az új elektromos sorozat, a Formula E története első szezonjának kezdetéig. A következőkben még egyszer összefoglaljuk, mik a legfontosabb tudnivalók a szériával kapcsolatban, melyet egyelőre igencsak megosztottan várnak a szurkolók: egy részük roppant izgatott az újszerű technika, a városi helyszínek és az ismert nevek miatt, míg más részük teljesen elzárkózik a tisztán elektromos hajtású versenyautóktól.

formulae_szembol.jpg

A sorozatban tíz csapat vesz majd részt, minden istálló két versenyzővel, minden pilóta két autóval (ennek okát ld. lentebb). A 2014-2015-ös, ősztől nyárig tartó szezonban tíz, e-Prix néven nevezett futamot rendeznek a világ tíz városában, négy kontinensen, legalább nyolc országban (egy helyszínt még nem véglegesítettek). A pályák hossza 2,5 és 3 kilométer közt lesz, egytől egyig utcai helyszíneken.


A Michelin abroncsokkal ellátott autók, melyek különböző részeinek fejlesztésében többek közt a McLaren, a Williams, a Renault és a Dallara is részt vett, három másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra, végsebességük 220 kilométer per óra körül van, maximális teljesítményük 268 lóerő. A hangerő természetesen kisebb, mint más versenyautók esetében, nagyjából félúton van egy hagyományos közúti autó és egy autóbusz közt.

Bővebben: http://www.formula.hu/hirek/153/440/93221/kezdodik-a-formula-e-pilotak-helyszinek-szabalyok

 

Augusztus 26. - Ilyen lehet a következő Nissan Leaf

Az első Nissan Leaf tagadhatatlanul egyedi dizájnját lehet szeretni, vagy utálni, de az tagadhatatlan, hogy a modell alaposan hozzájárult az elektromos autók

leaf.jpg

növekvő népszerűségéhez. Az idétlen formatrevnek úgy néz ki annyi, a következő generációs Leaf már sokkal jobban hasonlít majd egy hagyományos autóra. Hogy miért? Így talán a konzervatívabb ízlésű vásárlók is ráfanyalodnak a modellre. Az új Leaf fotók ide kattintva érhetők el.

Bővebben: http://transportevolved.com/2014/08/26/2016-nissan-leaf-electric-car-will-look-like/

 

Augusztus 27. - Veszélyben a Google elektromos autója

A Google sikeres teszteket hajtott végre önállóan fejlesztett, sofőr nélküli autójával, és egy próba-széria legyártását tervezi. A hatóságok azonban aggódnak: csak akkor engednék a típus forgalomba helyezését, ha hagyományos kezelőszerveket is beleépítenének.

googli.jpg

A California's Department of Motor Vehicles – Kaliforniai Gépjármű-ügyi Hivatal – azt tartja aggályosnak, hogy az autó irányítását még vész esetén sem veheti át az utas. Ez azért probléma, mert eddig csak zárt pályán, legfeljebb 40 km/h-s sebességgel hajtották a panda-pofájú önjáró kocsikat, viszont a fejlesztés abba a szakaszba ért, ahol közúton, valós körülmények között is kipróbálnák a technikát. A hivatal félelme abból a szempontból megalapozott, hogy eddig még nem készült jármű, amelyben az utasnak nincs ráhatása a közlekedésre, így az sem ismert, hogy ez milyen veszélyekkel járhat. Valamelyest csökkentheti a kockázatot, ha tényleg kerül az autókba kormány és pedál, hiszen a jelenlegi vészleállító bizonyos forgalmi helyzetekben kevés lehet.


A kísérlet korai szakaszában még Lexus RX-ekbe építették az önállóságot biztosító rendszert, de idén májusban már jöttek hírek az apró, csővázas elektromos kisautókról.


Bővebben: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/08/27/megfenyitik_a_sofor_nelkuli_autot/

 

Augusztus 29. - A Tesla új kínai barátja

A Tesla Motors a China Unicommal karöltve bővítheti töltőhálózatát Kínában - erről a cég kínai szóvivője beszélt. Peggy Yang elárulta azt is, hogy az új partner segítségével 120 kínai városban 400 töltőállomást hoznának létre, 20 nagyvárosban pedig "super charging" állomást létesítenének a gyorsabb töltés érdekében - írja a Reuters. A Tesla Motorsnak nagy szüksége van a segítségre és a töltőhálózatának dinamikus fejlesztésére a világ legnagyobb autópiacán, ugyanis a jövője függhet tőle. 

A Tesla Motors január 22-én megkezdte a Model S értékesítését Kínában, ezzel az amerikai elektromosautó-gyártó betette a lábát a világ legnagyobb autópiacára, ahol kiemelkedően nagy a kereslet a luxustermékek iránt. Ennek köszönhetően a cég még úgy is jelentős eladásokra számíthat, hogy a szállítási költségek, a vámdíjak és az adók hatására közel 50 százalékkal drágábban (mintegy 122 ezer dollár) árulja modelljét, mint Amerikában.

Jelenleg 3 (hamarosan nyit a negyedik) szalonban kínálja megvételre a cég modelljét, az első szállításokra pedig már április 22-én sor került, a leggyorsabb megrendelők ekkor vehették át járműveiket. 

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/a_tesla_uj_baratra_talalt.203024.html