Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Idegőrlő 70-esek a 8-ason

2013.03.26

1, Mi a probléma?

Mintaszerű bejelentés, történelmi távlatba helyezéssel, remekül megfogva az indokolatlanul alacsony sebessgkorlátozó táblák legfőbb veszélyét, az autósok éberségének elaltatását:

"Azzal a céllal írom levelem, hogy a segítségetek kérjem a 8-as főút Litéri leágazó - Hajmáskér között kihelyezett sebességkorlátozó táblák eltüntetésében. A történet még a rendszerváltás utáni taxisblokád idején kezdődik, amikor is az első kátyúk megjelentek a Veszprém - Várpalota 8-as út nyomvonalon. A kátyúkat, ahogy már azóta is divat, foltokkal javították az útfelületen, mialatt valamilyen csoda folytán (a túloldalon kevesebb alapanyagot lophattak) a Veszprém felé tartó oldal jobban viselte azelmúlt évtizedeket, mint a Várpalotára tartó rész. A régen Autóút táblával ellátott szakaszról először lekerült az említett tábla, majd az elmúlt néhány hónapban a 100-as sebességkorlátozást felváltotta egy 70-es, de csak a Litér irányából Hajmáskérig tartó szakaszon. Mindenhol másol 100-as a korlát...

A közútkezelő az elmúlt 20 év karbantartásainak trehány elvégzését úgy orvosolta ezen a szakaszon (is), hogy kitett pár táblát az út szélére, mondván, ezzel elhárul a balesetveszély... Az út minősége azonban a teljes Veszprém - Várpalota viszonylatban nyomvályús, töredezett, repedezett, foltos, röviden (nagyon) rossz.

Felvetődött bennem, hogy akkor miért csak ezen a 3,5 km-es szakaszon van kinn a tábla a 18,3 km-es részből? (23,9 km ha szőrszálhasogató akarnék lenni, mert akkor az inotai alukohóig számolnék). Miért csak a Litértől Hajmáskérre vezető oldalon? (Annyival azért nemjobb a túloldal sem.) 70-nel nem lesz baja a futóműnek, ha belezuhanok az egyik kráterbe? (Költői túlzás)

A helyzetet súlyosbítja a táblát kihelyező személyek inkompetenciája.... Csak egy (!!!) tábla van kereszteződés után kihelyezve... (Bizony, a kedves munkások tréfásan a kereszteződések elé tették.) Van ahonnan nem sajnálták az Egyéb veszély-táblákat, de a többségnél igen, ráadásul kiegészítő táblákra már nem futotta... Az igazán csúnya az, hogy van egy 70-es amit komolyan kellene venni(sárga keretes), de az indokolatlanul kitett táblák miatt azt semveszik komolyan! Összegezve: az út minőségén javítani nem fognak, de ne ezzel "a félpályán 70-essel" oldják meg."

2, Hol van a gond?

terkep.jpg

3, Mi a javaslat a megoldásra?

A semmire, csak lesi-traffizásra módot adó 70-es táblák helyett az útegyenetlenségekre figyelmeztető tábla kihelyezése és a normál országúti 90-es limit a 2x2 sávos út hibás szakaszain, 100 helyett. Ez az Egyesület álláspontja, de érzelmi nyomatékként a bejelentő igényeit is idézzük:

"Az elérni kívánt állapot:

- A 70-es korlátozásokat az indokolatlan helyekről szedjék le.

- Helyezzenek ki "egyenetlen útszakasz" (fekvő nő), "vadállatok"(csudaszarvas), meg "csúszós út" (síelős autó) figyelmeztető táblákat. Ha ez sok akkor megteszi egy "Egyéb veszély" (! nagyon veszély) tábla is, mert az mindent visz.

Vágyálom:- Csinálják meg az utat...

Köszönöm, hogy rászántátok az időt terjengős levelem elolvasására, és remélem tudtok segíteni, hogy az adott útszakaszon inkább figyelemmel vezessenek az emberek, ne pusztán lassan"

4, Fotó/Videó

 

hajmasker---osku.jpg

A normál állapot a 8-ason: 100-as tábla a széles, jól belátható út mellett 

veszprem---hajmasker-ii.jpg

Jó magyar szokás szerint szemet bántóan ferdén, trehányul ki****ott 70-es tábla a foltozott szakasz előtt - nem mintha a javított rész minősége rosszabb lenne, mint a magyar vidéki utak túlnyomó többsége.

veszprem---hajmasker-v.jpg

A sok felesleges sebességkorlátozó tábla miatt már figyelemfelhívó háttér jelzi, hogy "KHM, VIGYÁZZ, MOST TÉNYLEG 70!"

5, Bejelentő

Rommer Tas

6, lépések

2013. március 26-án jeleztük a problémát a Magyar Közútnak.
 

2013. április 18-án a következő választ kaptuk:

A 8-as főúton az elmúlt 2012-2013-as téli időszakban kialakuló burkolathibák miatt kellett ideiglenes sebességkorlátozásokat bevezetnünk. Jelenleg több szakaszon is folyik a 8-as főút javítása, amellyel előreláthatólag a jövő héten végzünk és ekkor megszűnnek az ideiglenesen bevezetett sebességkorlátozások is.
 

2013. április végén megnézzük az eredményt.
 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.