Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Idegörlő lassúság az M0-n a Chuck Norris híd felé

2012.07.05

1, Mi a probléma?

Az M0 Megyeri híd előtti szakasza látszólag indokolatlanul kapott 80-as táblákat. A lakossági bejelentés szövege:

"Amióta átadták az M0 északi részét szinte naponta használom. Az M2 leágazás és a Megyeri-hid között számomra teljesen érthetetlen a 80km/h sebességkorlátozás, ha mondjuk a IV.ker. Váci úton haladva az M0 felé, elhagyva a lakott terület táblát 90km/h-val roboghatunk; egy 2x2 sávos úton, melyet dupla záróvonal választ el. Rövid száguldás után rátérünk a 2x3 sávos elválasztósávval kettéosztott M0-ás autóútra, ahol pár kilóméteren keresztül 80km/h-val kell döcögnünk. Vajon miért?... Ha ezt valaki értelmesen meg tudná indokolni talán nekem sem lenne az az érzésem, hogy ez is egy tuti trafizóhely csupán..."

2, Hol van a gond? (pontos cím, km-szelvény, netán gps-koordináta)

M0-s autóút Dunakeszi út és Lágymányosi út közti szakasza


View Larger Map

3, Mi a javaslat a megoldásra?

A korlátozás feloldása

4. Videó

5, Bejelentő

Tóth László

6, lépések

Július 5.: jeleztük a problémát az Állami Autópálya-Kezelőnek

Július 9.: válasz: (nem fogadtuk el, megkérdeztük, kivel lehet egyeztetni tovább)

Kedves Tamás!

Az M0 autóút egyes szakaszai különböző időszakokban, különböző paraméterekkel épültek meg, így nem lehet a teljes szakaszon a KRESZ-ben meghatározott megengedett sebességeket biztosítani. Az M2 autóút és a Váci út közötti rész – az utazó által kifogásolt szakasz – a ’90-es évek második felében épült, és 2/b főútként helyezték forgalomba, a tervezési követelmények is ennek megfelelőek voltak. Autóúttá történő átminősítése jóval később történt meg, de hálózati szerepet igazán csak az M0 autóút keleti szektorának és a Megyeri-híd forgalomba helyezése óta tölt be. A szakaszon már korábban is 80 km/óra volt a legnagyobb megengedett sebesség, az utazók számára a korlátozás azonban csak a keleti szektor átadása óta tűnik túlzottnak.

Társaságunk, mint az autóút kezelője már vizsgálta a sebesség megemelésének lehetőségét a szakasz tervezőjének bevonásával, továbbá a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ megbízásából a közelmúltban közúti biztonsági felülvizsgálati is készült.

A vizsgálatok az alábbiakat állapították meg:

·           A szakaszon a közutak tervezését szabályozó előírás szerinti csomópont távolságok nincsenek meg, pedig a forgalomszámlálási adatok szerint az autóút keleti-északi szektorának ez a legnagyobb forgalmú szakasza.

·           Az út vonalvezetéséből adódóan az előrelátás korlátozott, az autóúti paraméterekhez tartozó megállási látótávolságok nem biztosítottak.

·           A szakaszt, és az ott haladó gépjárművezetők figyelmét jelentősen befolyásolja a megváltozott környezet, az autóút mellett itt ugyanis lakóterületek, bevásárlóközpontok jelennek meg, melyek fényei – különösen az esti, éjszakai órákban – zavaróak. A létesítmények következtében a rövid távú, helyi forgalom aránya is megnövekszik, amivel együtt jár a sávváltások, fonódó mozgások számának növekedése.

·           A szakaszon a fenti okok miatt minimalizálni kell a sebességkülönbséget a személy- és tehergépjárművek között, ami megfelelő korlátozással érhető el. A személygépkocsik jelzőtáblával mérsékelt 80 km/órás sebessége, és a tehergépkocsik KRESZ szerint engedélyezett 70 km/órás sebessége közötti különbség a gyakorlatban eltűnik.

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az általa kezelt útszakaszokon mindenhol igyekszik a leggyorsabb eljutást biztosítani az arra közlekedőknek, de minden esetben csak úgy, ha érvényesülnek a közlekedésbiztonsági szempontok, és minimális a balesetek kialakulásának lehetősége. Mivel a megengedett sebesség növelésével jelentősen megnőne a baleseti kockázat, különösen a fonódási szakaszokkal zsúfolt útszakaszokon, ezért a jelenlegi korlátozások megtartását szükségesnek tartjuk.

Üdvözlettel:

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Az indokláshoz

(Gyula, 2013.09.01 13:06)

Ez az indoklás egy baromság! A 2x2 sávos út 2x3-ra bővül. Bele sem merek gondolni micsoda korlátozások lennének országunkban, ha netán 4 sávos utak lennének! A balesetveszélyt az okozza, hogy az Auchan lejáró után trafizó rendőrökre a legtöbben csak az utolsó pillanatban a dombtetőn lassítanak, majd ha tiszta a terep lehet visszagyorsítani 100+ tempóra.

Patthelyzet

(Johnny, 2012.12.28 22:57)

Nemrég a hídon 100-as tábla került fel, de az említett szakaszon maradt a 80-as. Én is minden nap itt közlekedem és én is szeretnék kicsit gyorsabban haladni, de a vizsgálati pontokkal egyetértek.
Sajnos igen sokan vannak akik sokkal nagyobb sebességgel érkezve "leszorítják" a másikat vagy éppen ide-oda cikázva kerülik a forgalmat.
Ha meg baleset lenne, nem az sérül aki okozza, hanem a vétlen és szabályos...

Az első két pont meg tipikus, a tervezés, ami engedélyezett megvalósításra vagy ami "érdekelt vkinek", az nincs összhangban...