Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Zűrös körforgalom Salgótarjánban

2015.04.03

1. Mi a probléma?

Véletlenül gurultam be Salgótarjánba a 21-esen, azt néztem, hol tudnék megállni telefonálni, és megkérdezni azt a barátomat, akihez igyekeztem, hogy tényleg túlmentem-e azon a kereszteződésen, amit kerestem. (Egyébként később kiderült, hogy igen.) Két körforgalmon is keresztül kellett vágnom, mindkettőbe két sáv vezetett be és kettő ki belőlük, a körforgalmak is elég szélesek voltak kétsávosnak, bár nem volt felfestés középen. Mivel lassan is mentem, és láttam is, hogy az első kihajtó csak egy-egy üzemi bejárat-szerű dolog, szokásomtól eltérően nem mentem be a belső sávba, hanem maradtam a külsőben. A tükörben láttam, hogy egy Fiat Tipo kétszer is nagyot fékez mellettem, majd mellettem-utánam a belső sávban ő is kijön a körforgalomból, de nem törődtem vele.

A második karika után megálltam egy buszmegállóban (szabálytalanul, persze, de nem jött busz, figyeltem) telefonálni, a Tipo pedig megállt mellettem, végképp szabálytalanul, az út közepén. Kiszállt belőle egy ingerült helyi érdekű úr, és lecseszett, hogy kétszer is majdnem nekimentem, mert én - most figyelj! - a kanyarodósávból mentem tovább a körforgalomban. Megnyugtattam engesztelő szavakkal, majd visszatértem megnézni, hogy is vannak azok a bizonyos kanyarodósávok.

Hát elég fura a helyzet. Jól-rosszul láthatóan a behajtónál a külső sávban van egy-egy jobbra mutató nyíl a körforgalom előtt, az igaz. Az is sejthető, hogy ezzel tényleg arra utalt a művész, hogy az első lehajtónál ki kellene menni majd, csak hát a KRESZ szerint - és szerintem - a körforgalomba jobbra behajtva az autós már áthalad az első kereszteződésen, amire a nyíl hivatalosan vonatkozik, onnantól mindkét sávban a körforgalom, azaz Magyarországon a párhuzamos közlekedés szabályai szerint haladhat tovább, nincs kihajtási kötelezettség.

Ez az egész nagyon zavaros, nehezen értelmezhető helyzet ott a 21-esen, ráadásul a tipós úr szavai szerint "már a töke tele van" a helyieknek azzal, hogy a külső sávban átvágók veszélyeztetik őket, hiszen előbbiek szerint nem szabad átvágni kívülről, utóbbiak és a KRESZ betűje szerint viszont igen.

2. Hol van a gond?

3. Mi a javaslat a megoldásra?

Rendes felfestések, a körforgalmon belül záróvonalas-terelővonalas forgalomirányítás, a besorolás rendjét előjelző tábla kihelyezése.

4. Fotó, videó

Saját képek, az M3 felé érkezve Salgótarjánból:

st1.jpg

st2.jpg

Google maps, az M3 felől érkezve:

st4.jpg

st5.jpg

5. Bejelentő

ÉKKE

6. Lépések

2015. április 2.: jeleztük a problémát a Magyar Közútnak.

Április 3.: meg is jött a válasz:

Tisztelt Rácz Tamás!

 

Ügyfélszolgálatunkra érkezett bejelentését köszönettel fogadtuk.

A bejelentésben szereplő körforgalmak előtti, irányonként kétsávos útszakaszokon a burkolati jeleken kívül a forgalmi sávok felett elhelyezett útirányjelző táblák adnak tájékoztatást arról, hogy az egyes úti célok elérése érdekében hová kell besorolni. A két csomópont kialakítása az építés idején, az akkor hatályos műszaki előírásoknak megfelelt.

Jogos észrevétel, hogy a körforgalomba történt belépés után nem találkozik a továbbhaladási irányra vonatkozó kötelező hatályú jelzésekkel. Ez évi burkolatjel festési programunk során mindkét körforgalomban kiegészítjük a burkolatjeleket – a belépő sávok jelzéseivel összhangban – annak érdekében, hogy a csomóponton történő áthaladás a jövőben biztonságosabb és egyértelmű legyen minden közlekedő számára.

 

Megkeresését köszönjük!

Április 3.: kértünk visszajelzést, ha megtörtént a korrekció:

Kedves xxx – köszönöm a választ, ha lehet, kérem értesítsenek, ha megtörtént a korrekció!

A tájékoztató táblák valóban adnak segítséget a helyes besoroláshoz, de KRESZ-értelmezésem szerint egyáltalán nem kötelezik a járművezetőt, hogy a külső sávból kötelezően ki kell hajtani a körforgalom első kijáratánál.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.