Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Pontatlan táblázás az M3-ason Hatvannál

2013.02.20

1, Mi a probléma?

Budapest irányából az M3-ason Hatvannál van egy kapaszkodó sáv, közben a 32-es út irányába van egy kihajtó. A sávok feletti táblázás 2 egyenesen haladó és 1 kihajtó sávot jelez, csak a pályatest mellett elhelyezett táblák mutatják helyesen, hogy 3 sáv megy egyenesen. Emiatt és mivel a kapaszkodó sávba külön ki kell sorolni, a legtöbb autós a középső és a belső sávban marad.


2, Hol van a gond? (pontos cím, km-szelvény, netán gps-koordináta)


View Larger Map

3, Mi a javaslat a megoldásra?

A pályatest feletti táblák kijavítása, valamint a belső sávot kellene nyitni a jelenlegi megoldás helyett, ami egy új külsőt nyit.

4, Fotó/Videó

 

Innen kezdődik a kapaszkodósávval ellátott szakasz:

 

m3_hatvan_02.jpg

Látható, hogy a pályatest melletti táblázás helyesen mutatja, hogy 3 sáv megy egyenesen és 1 külön lehajtó sáv nyílik:

 

 

m3_hatvan_03.jpg

A pályatest feletti táblázás csak 2 egyenesen haladó sávot mutat (itt már közvetlenül a lehajtó előtt, de a többi tábla is ugyanilyen):

 

 

m3_hatvan_04.jpg

  Videó:

 5, Bejelentő

ÉKKE

6, lépések

  Jeleztük az ÁAK-nak február 22-én, február 25-én a következő válasz érkezett:

"A M3 autópálya jobb pályáján az 56+700-59+900 km szelvények közötti emelkedőn a külső kapaszkodó sáv a tehergépjárművek részére lett kialakítva, melynek igénybevételével a középső sávon haladókat nem lassítják. Ezen a három forgalmi sávos szakaszon a gyorsabban közlekedő tehergépjárművek is el tudják végezni a korábban tiltott előzésüket, így értelemszerűen ekkor a középső sávon haladnak. Az autópálya ezen szakaszának építésekor a Magyarországon alkalmazott megoldás a külső oldalon nyíló kapaszkodósáv volt. Előzősávok alkalmazására csak néhány éve kerül sor. Az M0 autóút keleti szektorában és az M31 autópályán már ezzel a megoldással találkozhatnak a közlekedők. A harmadik sáv befelé történő nyitása (előzési sávként) ezen a helyszínen csak teljes burkolat felújítással egy időben valósítható meg.

A KRESZ-ben előírtaknak megfelelően kapaszkodósáv tábla jelzi azt a sebességértéket, aminél a kisebb sebességgel haladó jármű a kapaszkodósávot köteles igénybe venni. Ennek megfelelően a személygépkocsik a legkülső sávot igénybevevő, a sávra vonatkozó legkisebb minimális sebességet nem elérő tehergépkocsik miatt továbbra is a középső, vagy előzés esetén a legbelső sávon haladnak.

A tájékoztató táblarendszer az irányok feltüntetésére szolgál, a tényleges forgalmi sávok jelzésére a besorolás rendjét jelző és előjelző táblák szolgálnak. Az útirányjelző táblákon csak a sávra mutató táblák esetében szerepel a sávszámnak megfelelő nyíl. A forgalmi sávok jelzésére több ilyen besorolás rendjét előjelző tábla is el lett helyezve, melyek kellő időben jelzik, hogy három forgalmi sáv halad egyenes irányban."

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.