Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Felesleges 120-as korlát az M3-on

2013.02.18

1, Mi a probléma?

Felesleges 120km/h-ás korlátozás az M3-as autópálya 116-os kilométerénél Budapest irányába. Az úton semmilyen bukkanó nem található, hacsak az alsóbbrendű út felett átívelő felüljárót nem tekintjük annak.


2, Hol van a gond? (pontos cím, km-szelvény, netán gps-koordináta)


View Larger Map

3, Mi a javaslat a megoldásra?

A táblák eltávolítása.

4, Fotó/Videó

 

m3_116_bp.jpg

 

 5, Bejelentő

ÉKKE

6, lépések

 Jeleztük az ÁAK-nak február 22-én, február 25-én a következő válasz érkezett:

"Az M3 autópálya bal pályáján a 115-116,5 km szelvények között 2005-ben jelentkeztek először nagy számban a balestek. Ebben az évben a fenti szakaszon 13 baleset történt, köztük volt súlyos kimenetelű és halálos baleset is. A balesetek, illetve a helyszín vizsgálatát követően kiderült, hogy a 115-117 km szelvények között található ellenirányú ívekben a nagy sebességgel közlekedő járművek nem tudják megfelelően felmérni az autópálya vonalvezetését és nagy sebességgel a szalagkorlátnak ütköznek. A 116-os km szelvény utáni ív felismerhetőségét nagy sebességnél a híd domború lekerekítése tovább korlátozza.

A fentiek alapján veszélyt jelző és sebességkorlátozó táblák elhelyezése vált szükségessé, így 2006. januárjában a 116 km szelvény térségében 100 km/h-s sebességkorlátozás került bevezetésre, melynek következtében a balesetek száma mintegy 70%-kal csökkent. (Megjegyezzük továbbá, hogy a sebességkorlátozó táblával együtt elhelyezett „Bukkanó” veszélyt jelző tábla arra ad figyelmeztetést, hogy az úton a domborzati viszonyok miatt az előrelátás korlátozott.)

Tekintettel arra, hogy a szakaszon a 2006. évben változtatható jelzésképű tábla is épült a forgalombiztonság növelése érdekében - melyen jelezhető például a vizes burkolat vagy az esetleges csúszásveszély -, illetve a balesetek száma is jelentősen csökkent, a sebességkorlátozást 2008. évben 120 km/h-ra emeltük.

Az azóta eltelt évek alátámasztják, hogy a 120 km/h-s sebességkorlátozás elegendő, szükséges és indokolt. A szakasz baleseti adatait rendszeresen elemezzük, mely során megállapítható, hogy a fenti intézkedések ellenére a balesetek nem szűntek meg teljesen – évente átlagosan 4 baleset történik – így a sebességkorlátozást indokolt megtartani."

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.