Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

100-al a 100-as kilométernél az M3-on

2013.02.20

1, Mi a probléma?

100km/h-ás korlátozás feleslegesen az M3-as autópálya 100-os kilométerénél Budapest irányából 1km hosszan. A táblázás szerint a pályatestek (kanyarodó ív és egyenes szakasz) találkozásánál egyenetlen az úttest, de ez alig érzékelhető és 130km/h sebességnél sem jelent veszélyt az utazóra.


2, Hol van a gond? (pontos cím, km-szelvény, netán gps-koordináta)


View Larger Map

3, Mi a javaslat a megoldásra?

A korlátozó táblák eltávolítása, esetleg a bukkanóra figyelmeztetés meghagyása.

4, Fotó/Videó

 

 

m3_kal_100.jpg

 Videó:

 5, Bejelentő

ÉKKE

6, lépések

 Jeleztük az ÁAK-nak február 22-én, február 25-én a következő válasz érkezett:

"Az M3 autópálya jobb pályáján a 100-as km szelvény térségében lévő ívben a burkolat oldalesésének változása ferde gerinc építésével lett kialakítva az autópálya építése során. Ez a ferde gerinc a víz oldalirányú lefolyását kedvezően befolyásolja, így vizes burkolaton vízátfolyás, vízmegállás nem alakul ki. Azonban ez a kialakítás menetdinamikai szempontból kedvezőtlenebb, mint az ún. túlemelés átmenet, ezért figyelmetlenség vagy egyéb, a járművezető hibája miatt nagyobb a baleset bekövetkezésének esélye.

Az érintett szakaszon már több halálos vagy súlyos kimenetelű baleset történt. A 100 km/h-s sebességkorlátozás 2003-ban került kihelyezésre, azonban ennek ellenére is történnek  a szakaszon balesetek.

A ferde gerinc térségében a belső sávon kisebb mértékű burkolatsüllyedés, a külső sávon burkolatöregedés miatti burkolathibák tapasztalhatók, emiatt a sebességkorlátozás felé „Egyenetlen úttest” tábla is elhelyezésre került a burkolat állapotának változása miatt.

A burkolat teljes felújításáig a szakaszon a sebességkorlátozás fenntartását szükségesnek tartjuk."

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.