Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Felesleges 70, hiányzó macisajt, ellentmondásos Előzni tilos

2013.06.26

1, Mi a probléma?

Előzni tilos táblának mond ellent a tábla hatálya alatti irányból terelővonallal átjárhatóvá tett záróvonal. Hiányzik egy Elsőbbségadás kötelező tábla egy bekötőútról. 70-es tábla védi a vegetáló telephelyet. Mindez 3-4 km-en belül.

2, Hol van a gond?


View Larger Map

3, Mi a javaslat a megoldásra?

A szaggatott felfestés felmarása, a macisajt pótlása, a 70-es táblák eltávolítása.

4, Fotó/Videó

5, Bejelentő

ÉKKE

6, lépések

2013. február 18-án jeleztük a problémát a Magyar Közútnak.

2013. február 19-én megérkezett a Magyar Közút válasza:

"Az első észrevételek a 8126 jelű közút 28+600 kilométerének bal oldalán a Szárra vezető magánút csatlakozásának problémájára vezethetők vissza.

Társaságunk az útcsatlakozás rossz állapota, nem megfelelő burkolatszélessége és lekerekítő ívei, valamint az elsőbbségadás kötelező tábla hiánya miatt a Fejér Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségénél hatósági eljárást kezdeményezett az 1988. évi I. tv. 41.§ (1) –(2) bekezdés alapján. Az eljárás során a magántulajdonosok helyett Szár Község Önkormányzata vállalta a javításokat, közben volt olyan állapot, amikor a tulajdonos szalaggal lezárta az útcsatlakozást, ami nyilván elfogadhatatlan volt a száriaknak és más használóknak. Társaságunk egyeztető tárgyaláson vállalta, hogy a 8126 jelű közúton a forgalombiztonság javítása érdekében az előzési tilalmat meghosszabbítja Felcsút felé és veszélyt jelző táblákat helyez ki. A táblázást és a legszükségesebb burkolatjel festést elvégeztük, de a rossz időjárás miatt a felesleges burkolati jel megszüntetésre már nem került sor. A végleges kialakítást a tavasz folyamán elvégezzük.

Az 1988. évi I. tv.  41 § (1) és a 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet 2.§ (2) szerint a keresztező út kezelőjét terhelik a forgalmi renddel kapcsolatos munkák, így az elsőbbségadás tábla elhelyezése is. Társaságunk felszólította a tulajdonost, a hatósági eljárás még folyamatban van.

A harmadik észrevétel, azaz a „70” tábla kérdésében a Femol’97 Kft. közútkezelői hozzájárulással és építési engedéllyel létesítette a telephelyét, melynek csatlakozásánál kerültek kihelyezésre az „útkereszteződés alárendelt úttal” és „70” táblák. A telephelyen mintegy 40 darab nehézgépjármű és 20 darab személyautó parkoló van. A cég fuvarozási tevékenységet folytat, jellemzően hattengelyes kőszállítókkal. Ezek telephelyre ki- és bekanyarodása lassú mozgással történik és a főirányban haladó járművekhez mért sebességkülönbség véleményünk szerint baleseti kockázatot jelent, a sebességkorlátozással ez csökkenthető. A cég működéséről, megszűnéséről nincs információnk, de láthatóan vannak tehergépkocsik a területen. A sebességkorlátozást a fentek alapján továbbra is fenn kívánjuk tartani."

2013. február 27-én válaszoltunk:

"Kedves XXX - a felfestéssel kapcsolatos választ köszönöm, elfogadom.

A hiányzó táblával kapcsolatban: mivel ez a kereszteződés meglehetősen nagy forgalmú, sebességkorlátozással nem védett, a hiányzó Elsőbbségadás kötelező tábla szinte biztosan jogi problémákat fog okozni néhány peches közlekedőnek a közeljövőben. Egyesületünk pont azért jött létre, hogy ezeket a helyzeteket kezelni segítsen, így ha most tényleg azon megy a vita, hogy a bekötőút tulajdonosa sem és a Közút sem akarja kirakni a táblát, mert mindenki szerint a másik dolga, akkor kérlek mondd el, milyen lehetőségünk van nekünk egy tábla megvásárlására és kihelyezésére.

A Femol telephelyével kapcsolatban: mint írod is, a telephelyen valóban vannak teherautók és gépek. De mostanában nemigen mennek sehová, mert a válság szétfoszlatta a cég terveit. Majd' minden nap, napi négyszer járok arra, és az elmúlt években nulla forgalmat tapasztaltam itt. Ha gondolod, és segíthet eltüntetni a táblákat, szívesen tartok egy dokumentált forgalomszámlálást a "kereszteződésben" valamelyik közlekedési csúcsidőszakban; van értelme?"
 

2013. március 5-én érkezett a Közút válasza:

"Közúti jelzéseket csak az adott közút kezelője helyezhet el. Vagyis ha magán személy megvásárolja a szükségesnek ítélt táblát és azt eljuttatja Szár Önkormányzatának, illetve fizeti a felállítás költségét, akkor helyezhető ki ilyen módon a közúti jelzés.

A forgalmi rend nem igazodhat mindig a pillanatnyi helyzethez, ezt nem lehet napról-napra változtatni. A közút kezelője nem tudja megítélni és nincs is hatásköre egy cég gazdasági helyzetének a megítélésére, abból következetéseket levonni és mindig ehhez igazítani a forgalmi rendet. Bekövetkezhet, hogy rövid időn belül lesz megrendelés és megindul a kamionforgalom, de természetesen ennek az ellenkezője is épp úgy előfordulhat. A jelenlegi forgalmi rend az építési engedélyben foglaltaknak megfelel, így megváltoztatni azt csak az engedély módosítását követően lehetséges."
 

2013. március 18-án: A szári bekötő ügyében megkerestük a szári önkormányzatot. A másik ügyben egyértelmű választ kértünk: tehát a közút a valósággal mit sem törődve az engedély miatt fenntartja a korlátozást?

2013. április 4.: a szári önkormányzat részletgazdag levele:

Tisztelt Rácz Tamás!

Levelére válaszolva  a következőket tudom elmondani, a terület magánkézben van és 
közigazgatásilag Felcsúthoz tartozik.
 

2013. április 9-én megérkezett a Magyar Közút válaszlevele:

"Társaságunk továbbra is fenntartja korábbi álláspontját, vagyis nem változtatjuk meg a jogszabályi előírásoknak megfelelő forgalmi rendet."

2013. május 1.: átadtuk jogi szakértőnknek az ügyet, mert nem szeretnénk elfogadni, hogy minden így marad.

2013. május 9.: ügyvédi levél ment a fejér megyei Kormányhivatalhoz, intézkedést kérve

2013. május 17. : válaszolt a Kormányhivatal; pofánk leszakad: fő kérdédük, hogy a 3700 forintos "hatósági eljárási díj"-at ki fizeti? Egyszer élünk - kifizetjük.

2013. május 24.: másik tréfás kérés, hogy pontosítsuk kell a kétértelmű előzési tilalom, vagy nem tilalom helyét, ugyanis az ügyintéző GPS-koordináták alapján nem tudja azonosítani a helyszínt. Kilométerkő plusz métert kér...

2013. június 3.: kétharmad-siker; a Kormányhivatal határozatot hozott  a kereszteződésbe tábla kihelyezéséről és az ellentmondásos előzési tilalom megszüntetéséről, de a 70-es táblát még vizsgálja.

2013. június 6.: LÁTTAM A STOP-TÁBLÁT! Siker a legfontosabb ügyben, a másik kettő még nincs lezárva.

2013. június 22.: tértivevényes levél a Kormányhivataltól: helyszínbejárás lesz június 27-én. Ott leszünk.

2013. június 26.: A Közút EGY NAPPAL a kormányhivatal helyszíni szemléje előtt átfestette a csíkokat, egyúttal felfrissítette a 8126-os összes terelő- és záróvonalát, Vértesboglárig legalábbis biztosan. Azért az Előzni tilosnál a terelővonalat felmarni nem sikerült, szóval holnap még lesz mit szemlézni, nem is beszélve a 70-es táblapártól, ami még áll.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.