Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Túl sok autó áll meg túl kevés miatt a Budaörsi úton

2013.02.22

1, Mi a probléma?

Indokolatlanul nagy mértékben korlátozza a főváros egyik fő közlekedési útján a forgalmat egy balra kanyarodási lehetőség. Egy-két autó bekanyarodása óriási visszatorlódásokat képes okozni a Budaörsi úton.

2, Hol van a gond?

A Budaörsi út és a Zólyom köz kereszteződése:


View Larger Map

3, Mi a javaslat a megoldásra?

A Budaörsi útról balra kanyarodási lehetőség időkorlátossá tétele, esetleg megszüntetése.

4, Fotó/Videó

 

borsi1.jpg

A Zólyom közből csak a csúcsidőn kívül lehet balra kikanyarodni. A bekanyarodással miért nem ez a helyzet?

borsi2.jpg

borsi3.jpg

Bosszantó, hogy a városból kifelé tartó hatalmas forgalomnak gyakran meg-meg kell torpannia egy-két autó miatt

5, Bejelentő

Erdélyi Péter (Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete)

6, lépések

2013. február 22: jeleztük a problémát a BKK-nak
 

2013. március 18-én választ kaptunk a BKK-tól:

Köszönettel megkaptuk megkeresését, mellyel kapcsolatban szíves tájékoztatásul közöljük, hogy a XI. kerület Budaörsi út – Fehérló utcai jelzőlámpás csomópontot megvizsgáltuk.

Tájékoztatjuk, hogy a kérdéses kereszteződésben a városban szinte egyedülállóan magas, 150 másodperces periódusidejű programok működnek, azaz 2,5 perces gyakorisággal ismétlődik egy-egy jelző változása. A csomópontban a délutáni időszakban (hétfőtől-csütörtökig 15.00 és 19.00, pénteken 12.00-19.00 óra között) egy korábbi intézkedéssel a Budaörsi úton kifelé haladó forgalom lebonyolódásának elősegítésére a Fehérló utcából történő balra kanyarodás letiltásra került,  ugyanakkor a Budaörsi utat keresztező gyalogosok átkelését természetesen biztosítani kell.

Az átkelőhelyre érkező gyalogosok nyomógomb segítségével, a balra kanyarodni szándékozó járművek útpályába épített detektoron jelentkeznek be és jelzik átkelési, haladási szándékukat. Amelyik periódusban nincs bejelentkezés, a főirány megállítás nélkül tud a városhatár felé haladni. A délutáni csúcsidőszakban a magas periódusidő miatt két gyalogos bejelentkezés, illetve balra kanyarodási igény kiszolgálása között minimum 129 másodperces szabadjelzés van biztosítva a városból kifelé közlekedők számára, a befelé közlekedők szabadjelzése ennél minimálisan rövidebb: 117 másodperces.
 

Reméljük, hogy a konkrét számadatokkal sikerült bemutatnunk, hogy ebben a csomópontban a Budaörsi úton közlekedők igényei csak a legminimálisabb mértékben kerülnek korlátozásra annak ellenére, hogy ez egy városi főútvonal.

Kérjük tájékoztatásunk megértő  elfogadását.

2013. március 18-i válaszunk a BKK-nak:

Köszönöm a választ, de sajnos nem vagyok vele maradéktalanul elégedett.

1, akárhány másodperc is telik el két zöld között, a valóság, hogy csúcsidőben 1-2 balra forduló autó miatt hatalmas kocsisorok lassítanak, állnak meg és indulnak el újra. Ez a lámpa longitudinális hullámot hoz létre a forgalomban, aminek környezetterhelési és forgalomlassító hatása is van. Miért nem lehet azt az egy-két, Fehérló utcába tartó autóst beküldeni a BAH csomópontig, hogy onnan forduljanak vissza?

2, a Budaörsin az ominózus lámpától nem messze több másik zebra is található, egyiket sem védi közlekedési lámpa. A gyalogosok átkelését biztosítani tehát nem csak lámpával lehet – a következetesség jegyében vagy ezeket is védje le lámpával a BKK, vagy ne használja ezt az érvet.

Mindennek fényében számíthatunk a komplett kereszteződés áttervezésére, a fő forgalom haladásának folyamatos biztosítására a jövőben, vagy a BKK nem hajlandó foglalkozni a problémával?
 

Mivel nem érkezett válasz, április 18-én ismét megkerestük a BKK-t:

Mivel március 18-i válaszlevelünkre ezidáig nem érkezett reakció, másképp szeretném megfogalmazni észrevételeinket.

Először is maradva a számoknál: kérem, hogy az Önök által leírt ciklusidőket szíveskedjenek kiegészíteni számunkra a gyalogosok, valamint a balra kanyarodó autósok által kért zöld jelzés hosszának idejével, valamint azzal az információval, hogy amennyiben azonos cikluson belül történik mindkét bejelentkezés, akkor ezek szinkronban, az említett ciklushossz biztosítása mellett kerülnek-e teljesítésre!

Emellett nyomatékosan kérjük, hogy amennyiben más módon nem lehetséges, a folyamatos kihaladás biztosítása érdekében a Budaörsi úti balra kanyarodást a Fehérló utcához hasonlóan korlátozni, ezt a megfelelő kiegészítő táblákkal és a lámpaprogram megváltoztatással megszervezni szíveskedjenek!p>

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Budapest

(nézek, 2013.06.27 16:53)

Ezekkel a "tiltsuk meg" szavakkal nagyon könnyű lenne. Van a környéken cifrább is..példul Őrmező felől feljutni a Sasasdi útra kimondottan kaland.
Aztán amúgyis vörös posztó az a fránya Budaörsi út, mert ott van az a bukta buszsáv... volt szerencsém az első nap belefutni a dugóba...aztán megígérték, megoldják. Nos, fogadtam rá, hogy nem tudják. Nyertem!

Nem mintha ez nekem olyan jó lenne..egy frászt... nem irigylem a feladat megoldásával megbízott közlekedésmérnököket. Szerintem marhanagy lehet a fluktuáció az illetékes főosztályon.