Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Túl magas és meredek fekvőrendőr - átépítették

2016.08.08

1. Mi a probléma?

A XVIII. kerületben a Halomi út Kandó tér felé eső vége hónapokig zárva volt, mert korábban egy szippantós autó alatt beszakadt az út. A helyreállított szakaszon egy új fekvőrendőr is készült, ami azonban eltér a környéken, például a Kandó tér körül található többi fekvőrendőrtől: jóval magasabb, és meredekebb szögben kell rá felhajtani. Olyan meredek szögben, hogy igazából teljesen meg kell állni előtte, mintha egy járdára kellene felhajtani.

A környék 30 km/órás sebességkorlátozású zónába tartozik. A környéken található összes fekvőrendőrt úgy alakították ki, hogy ha 30 km/óránál nem megyünk gyorsabban, akkor megfelelően át lehet hajtani rajta, mert a felületük ívelt. Az új fekvőrendőr magas és szögletes, mint egy járdaszegély. Az autóst a megengedett korlátozott sebességről megállásra kényszeríti, mindenféle előzetes jelzés nélkül, ami balesetveszélyes, nem beszélve az autókban okozott károkról.

Az új „útakadály” számos kérdést felvet. Mi az oka annak, hogy ez a fekvőrendőr magasabb és meredekebb a környéken található többinél? Hogyan lehetséges azonos sebességkorlátozású övezetbe különböző magasságú és ívű fekvőrendőröket telepíteni? Honnan kellene tudnia az autósoknak, hogy a környéken lévő többivel ellentétben ezen nem hajthatnak át 30 km/órás sebességgel?

A D.A.S. Jogszerviz interneten olvasható összefoglalója szerint: "Általános szabály, hogy a fekvőrendőr nem lassíthatja jobban a közlekedést, mint az érvényben lévő sebességkorlátozás. Azaz, ha például 30 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség, akkor a fekvőrendőr nem kényszerítheti az autóst ennél kisebb sebességre."

2. Hol van a gond?

halomi-fekvorendor-600.jpg

3. Mi a javaslatunk a megoldásra?

A képeken látszik az új, járdaszegély-magasságú fekvőrendőr és összehasonlításképpen a Kandó térről egy másik, megfelelően kialakított fekvőrendőr. A különbség ég és föld, pedig alig néhány méterre találhatóak egymástól. A javaslatunk az, hogy az újat is a többihez hasonlóvá alakítsák át, hogy elejét vegyék a káreseményeknek.

4. Fotók

halomi-fekvorendor-600-1.jpg
Ez a fekvőrendőr sokkal magasabb és meredekebb a környéken, hasonlóan 30 km/órás zónában található összes többinél, de ezt az autós nem sejti, amíg át nem hajt rajta. Magas, meredek és szögletes: ezzel az autóban okoz kárt.

halomi-fekvorendor-600-2.jpg
Olyan meredek az új fekvőrendőr, mintha egy járdaszegélyre kellene felhajtani szemből. Az út közepén. Teljesen meg kell állni előtte. Akár STOP-táblát is kitehettek volna elé.

halomi-fekvorendor-600-3.jpg
Összehasonlításképpen egy másik fekvőrendőr, szintén a Kandó térről, néhány méterrel arrébb. Látszik, hogy a felhajtás enyhébb, a felülete pedig ívelt: ez éppen a megfelelő hatást váltja ki, 30 km/órára mérsékelt sebességgel át lehet hajtani rajta.

halomi-fekvorendor-600-4.jpg
A régi fekvőrendőr, még az út beszakadása előtt, a Google Street View archív képéről. Olyan volt, mint az összes többi a környéken, megfelelően ívelt. Ilyennek kellene lennie ismét.

5. Bejelentő

ÉKKE

6. Lépések

2016. július 17-én elküldtük a XVIII. kerületi önkormányzat Városgazda kft-je részére.

2016. június 20-án már fel is volt szedve a fekvőrendőr, majd átépítették... nos, csaknem ugyanolyanra. A különbséget nem lehet észrevenni, a fekvőrendőr még mindig nem olyan, mint a vele azonos sebességkorlátozású zónában lévő többi, azaz továbbra sem lehet áthajtani rajta a területen érvényes 30 km/órára korlátozott sebességgel. 

halomi-fekvorendor-600-5.jpg
Továbbra is lépcsős a fekvőrendőr a környéken lévő többi ívelt helyett

halomi-fekvorendor-600-6.jpg
Ki veszi észre a változást?

halomi-fekvorendor-600-7.jpg
Keresd a különbséget! Balra a megfelelő forma, az összes többi így néz ki a környéken, és át lehet hajtani rajtuk 30 km/órával. Az újon nem, a látszólag értelmetlen átépítés ellenére sem, különben kárt okoz az autóban.

Kérjük az illetékeseket a megfelelő kialakítás megvalósítására!

2016. augusztus 5-én megérkezett a Városgazda XVIII. kerület Nonprofit Zrt. válasza:

Ezúton szeretném tájékoztatni az alábbi levelével kapcsolatosan, hogy a fekvőrendőr helyreállítását/átépítését Társaságunk tegnap megkezdte.

És tényleg, másodjára is átépítették a fekvőrendőrt, és most már ugyanolyan ívű, mint a környéken lévő többi, még ha egy kissé magasabb is:

halomi-fekvorendor-uj-600-1.jpg

De a lényeg, hogy most már át lehet hajtani rajta a környéken lévő zónában megengedett 30 km/órára korlátozott sebességgel. Köszönjük a közreműködést!

halomi-fekvorendor-uj-600-2.jpg

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.