Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Táblakáosz a Kiss János-Szilágyi utca kereszteződésében

2013.07.30

1, Mi a probléma?

Olvasónk jelezte, egyben fotókkal dokumentálta, hogy a IV. kerületi Kiss János utca és a Szilágyi utca kereszteződésénél mindhárom haladási irányba pont ugyanaz az Elsőbbségadás kötelező tábla utasítja az autósokat. Magyarán egyenrangúvá teszi az utcákat – akkor meg mi értelme kirakni őket? Vagy fölöslegesek, vagy pedig alá-fölé kellene rendelni az utakat, és ennek megfelelően kitáblázni.

„Tapasztalatom szerint az a gyakorlat, hogy az Árpád út felől - a híd alól - közlekedő nem veszi észre a táblát, mivel jóval beljebb van elhelyezve, mint az szabályos lenne. Emiatt az onnan közlekedő úgy véli, neki van elsőbbsége. Csodálom, hogy nem történt komolyabb baleset” – írja olvasónk, majd hozzáteszi: „Gondolom azért, mert a többi útról közlekedő tiszteli a neki szóló táblát. Aki ismeri a helyzetet, az tartja, hogy egyenrangú a kereszteződés – csakhogy emiatt nem egyszer rám dudáltak. Előbb-utóbb komoly baleset is előfordulhat.”


2, Hol van a gond? (pontos cím, km-szelvény, netán gps-koordináta)

 
Nagyobb térképre váltás

3, Mi a javaslat a megoldásra?

Vagy fölöslegesek ezek a táblák, vagy pedig alá-fölé kellene rendelni az utakat, akkor viszont ennek megfelelően kitáblázni a kereszteződést.

4, Fotók a helyszínről:

iv.-ker-560.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iv.-ker-560-2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iv.-ker-560-3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iv.-ker-560-4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iv.-ker-560-5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Bejelentő:

ÉKKE.

6. Mit tettünk?

2013. július 30-án jeleztük a problémát a kerületnek és a BKK-nak és a polgármesteri hivatalnak.

2013. július 31.: gyors, de fura válasz a polgármestertől:

Tisztelt Uram!

Köszönjük észrevételét, de véleményünk szerint a csomópont többletedbe megfelelő, az Árpád útról a felüljáró alatt érkezőknek elsőbbsége van.

Üdv.

2013. augusztus 27.:  Zavar az Erőben - a BKK másként látja, mint a polgármester, sőt, az illetékes megígéri, hogy kijavítják a hibákat. Íme, a levelük:

"Hivatkozva a Társaságunkhoz 2013. július 30-án érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy az Árpád út – Szilágyi utca – Kiss János utca kereszteződésben az elsőbbségi viszonyok egyértelműbb jelzése érdekében újabb forgalomtechnikai jelzések (útburkolati jelek, előjelző tábla) létesítéséről intézkedünk."

Ezt elintéztük, minden közlekedő nevében örülünk!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

újpesti

(Lajosbá, 2013.08.13 17:36)

Amennyiben a járdát elhagyom akár gyalogosan, akár kerékpárral, csak a kanyarodó gépjárművel szemben van elsőbbségem. Ezért a kereszteződésben kihelyezett elsőbbségadás kötelező tábla minden járműre vonatkozik nem csak a kerékpárosra. A fent írt gyors, de fura választ viszont egyáltalán nem értem.

Nem egyenrangú

(volt palotai, 2013.07.30 15:36)

Ez a kereszteződés nem egyenrangú. Az első fotón látható elsőbbségeadás kötelező tábla a kerékpár-gyalogúton haladó kerékpárokra vonatkozik. Az Árpád út felől érkezőknek elsőbbsége van, és volt is. BKV járat is jön vagy jött abból az irányból.

Re: Nem egyenrangú

(Rácz Tamás, 2013.08.01 12:01)

Igen, aki a táblát kirakta, biztos így gondolta, csak a megvalósítás nem túl egyértelmű. A szemből jövőknek (3. kép) meg főleg nem. És egy megszűnő bicikliút fölé miért is kell macisajt; az kinek szól, a gyalogosoknak?

Re: Re: Nem egyenrangú

(volt palotai, 2013.08.13 14:21)

Valóban lehetne jobb a megvalósítás, bár az a tábla a torkolati ív kezdetéhez szemre legalább 7 méterre van. A szemből jövők a harmadik képhez képest jobbra vannak, onnan belátható a helyzet (a harmadik képen a 3-as táblától).

A kerékpárosoknak ugyanazért van a macisajt, mint a főútvonal vége táblánál az autósnak.

De az igazi problémának ez csak egy szelete, ugyanis a dolog gyökere az, hogy ez egy nagyon szerencsétlen és nehezen áttekinthető kereszteződés.

Külső szemlélőként ebben a kereszteződésben a három egyirányú utca (az Árpád út felől a felüljáró alatt érkező, és az Árpád út felé a felüljáró mellett haladó, illetve a Kiss János utca) miatt egyrészt a 121-es busznak lehetőleg elsőbbséget biztosítani annak figyelembevételével, hogy a két irányban más útvonalon halad, másrészt pedig egy értelmes és érthető forgalmi rendet kell kialakítani, ami a jellemző haladási igényeket a lehető legjobban kiszolgálja.

A jellemző irányok a kereszteződésben tapasztalatom alapján egyrészt az Árpád út Dél- Szilágyi út, másrészt a Szilágyi út - Árpád út Észak irányok. A 121-es busz Árpád út Dél - Kiss János u. illetve a Szilágyi út - Árpád út Észak irányba közlekedik. Na most főútvonalat vagy kanyarodó főúvtonalat az egyirányú utcák miatt kijelölni nem lehet, mert az egyik irányban az egyirányú utcából lenne kétirányú, a másikban meg a kétirányúból egyirányú, a harmadik lehetséges behajtási iránynak meg alig van forgalma. Ezért van ez a mostani táblákkal bohóckodás, mert így az egyik irányban elsőbbsége van a busznak, a másik irányban pedig csak egy iránynak kell elsőbbséget adnia, és ez egybeesik a jellemző forgalmi iránnyal is. Ott az egyik irányban ugyanaz a helyzet, mint ahogy a busz jár, a másik irányban pedig a gyakorlatban szintén, mert a Kiss Jánosnak nem kell elsőbbséget adni, mert egyirányú a másik irányban. Tehát jelenleg a Szilágyi út - Árpád út Észak irány alá van rendelve az Árpád út Dél- Szilágyi út iránynak, mert jobbat nem lehet kitalálni körforgalom nélkül. A fordított alárendelés azért nem működik, mert akkor Árpád út Dél irányból érkezve jobbkezet kellene adni, a mostaniban pedig Szilágyi őt felől nem kell. Egy ilyen elrendezésű ötös kereszteződésben, ahová három irányból lehet behajtani, és négy irányban lehet kihajtani, de az öt ágból csak kettő kétirányú, áttekinthetőség szempontjából a körforgalom lenne az igazi megoldás, már amennyiben elférne. Viszont az sem egyértelmű, hogy a körforgalom a legjobb megoldás, hiszen csak három behajtási irány van, és ráadásul ebből az egyiknek a forgalma elhanyagolható, tehát az átlagos áthaladási idő csökkenne a körforgalommal. Összességében mégis talán egy speciális alakú körforgalom lenne a legjobb, ahol az ívek úgy lennének kialakítva, hogy a jellemző irányoknak kevéssé kelljen lassítaniuk. Körforgalom nélkül meg esetleg a kereszteződés sematikus ábráját lehetne segítségképpen kirakni.

Re: Re: Re: Nem egyenrangú

(volt palotai, 2013.08.13 14:23)

Helyesen az az átlagos áthaladási idő NÖVEKEDNE a körforgalommal