Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Hanyagság miatt fenntartott balesetveszély

2016.09.06

1. Mi a probléma?

A probléma egyáltalán nem új keletű, hiszen már 2015-ben is foglalkoztunk vele, több alkalommal is. (A részletes leíráshoz korábbi bejegyzésünkért kattintson ide.) A repülőtérről az Üllői út felé kanyarodó autósok kénytelenek vakon átvágni a szembejövő forgalmon, mert a kereszteződést elválasztó szigeten rendszeresen hagyják olyan magasra megnőni a gazt, hogy nem lehet kilátni mögüle. 2015. június 16-án jeleztük a problémát a BKK-nak, majd szeptember 25-én ismét, mert időközben újra balesetveszélyes helyzet állt elő. És nem csak ezzel a két alkalommal.

A tavalyi válaszában a BKK kifejtette, hogy a kereszteződést aluljárósra tervezik átépíteni, így a láthatósági problémák megszűnnek. De hahó, ezek nem láthatósági problémák, hanem állandó balesetveszély, a szemből 70 km/órával (de gyakran többel) érkező autók közt kell átvágni úgy, hogy konkrétan nem látni őket a gaztól. A válaszában a BKK megígérte, hogy az „átmenti időben a növényzet gyakori ritkításával” tudják a láthatóságot biztosítani. Ez mostanáig nem valósult meg, hogy csak egy példát mondjak: már 2016. augusztus 28-án olyan magas volt a gaz, hogy nem lehetett mögötte kilátni, és azóta több, mint egy hét telt el, és szeptember 6-ára csak még magasabbra nőtt a gaz.

2. Hol van a gond?

3. Mi a javaslat a megoldásra?

A korábbi válaszában a BKK azt írja, hogy az aluljáró építését tervező NIF már beszerezte az engedélyeket. Egy évvel később jól látszik, hogy érdemi változás nem történt, egy évnél hosszabb időt átmeneti időszaknak nevezni több, mint felelőtlenség, amikor balesetveszélyes helyzetről van szó. A gazt ritkán irtják, ezért elmondható, hogy az út fenntartója a felelősség áthárításával és egyszerű hanyagságból állandóan balesetveszélyes helyzetet tart fenn. Most már nem elfogadható válasz a jövőben valamikor megépülő aluljáróra hivatkozni, ahogyan a gyakori irtásra sem, mert az elmúlt egy év bebizonyította, hogy ezek nem hatásosak. Igazi megoldásra van szükség, miből állna például lekövezni a területet?

4. Képek

repterigazos560-1.jpg

A kép 2016. szeptember 6-án 10:46-kor készült. A STOP táblánál állva, a balra kanyarodásra várva a szembejövő forgalom nagy része egyáltalán nem látszik

repterigazos560-2.jpg

5. Bejelentő

Autó és Stílus

6. Lépések

2016. szeptember 6-án elküldtük a problémát a Budapest Közútnak.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.