Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Egyirányú zsákutca Budán, melyben megállni tilos

2012.06.19

1, Mi a probléma?

Az Alsó Zöldmáli út nevű kis budai utcácska, ahol mellesleg egyesületünk alelnöke is lakik, mostanában közmű-beruházás áldozatává esett: megvalósult az ikonikus közlekedés-szabályozási vicc, az egyirányú zsákutca, melyben megállni tilos. A kivitelező trehánysága okozza a tragikomikus helyzetet.

2, Hol van a gond? (pontos cím, km-szelvény, netán gps-koordináta)

Budapest II. kerület, Alsó Zöldmáli út:


View Larger Map

3, Mi a javaslat a megoldásra?

A kivitelező cég figyelmeztetése, hogy az alkalmi, rövid idejű megállításokat jelzőőrrel, a hosszabbakat (10 perc felett) áttáblázással, a zsákutca-tábla kihelyezésével és a kényszerűen visszaforduló, kihajtó forgalom biztonságos megszervezésével menedzselje, ne ilyen balkáni módon.

4, Fotó, videó  
 
 
5, Bejelentő:
 
ÉKKE

6, lépések

Június 19.: jeleztük a problémát a BKK-nak

Június 29.: a helyzet viccesebbé vált, mert már ki is tábázták a zsákutcát, tehát hivatalossá vált az "egyirányú zsákutca, megállni tilos" szitu:

 

egyzsmegat2.jpg

Újra szóltunk a BKK-nak.

Július 9.: ismét jártam arra, beszedték a zsákutcát és a megállni tilost, most csak úgy simán nem lehet kijönni szabályosan az út közepén álló munkagéptől. Hagyjuk így, csak kibírjuk, amíg véget ér a csatornázás?

Július 23.: újabb fejlemény, nyomasztóan hivatalos levél a BKK-tól (csak azt nem értem, hogy kinek kell fizetnie az eljárási díjat):

                                                                                                                                                                                                                Ügyszám: 0038/0006166/2012.                                                                                                                                                                    

Tárgy: Tájékoztatás

Tisztelt Rácz Tamás  Úr!

Köszönjük, hogy bejelentésével megkereste Társaságunkat.

Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy megkeresése nyomán az ügyet kivizsgáltuk és megállapítottuk, hogy az Alsó Zöldmáli úton vízhálózat-felújítási munka van folyamatban. A kivitelező a Terra 21 Kft. Megállapításunk során a forgalomkorlátozás nem a jóváhagyott terv szerint történt. A munkaterület mellett elvileg egy sávban járható az utca, gyakorlatilag a munkagépek időszakosan teljes szélességben lezárják azt.

A közút kezelőjével (II. ker. Önkormányzat munkatársával) egyeztettünk a kérdésben, akinek intézkedése nyomán a "Zsákutca" táblát leszerelték, a "Megállni tilos" táblát a Pusztaszeri út irányába áthelyezték, így a jelzett, szabálytalan és ellentmondásos forgalmi rend megszűnt.

BKK Zrt. Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Felügyelőségéhez fordulhat kérelemmel, hogy a felügyelőség a kivitelezőt a jóváhagyott forgalomtechnikai tervek szerinti állapot megvalósítására hívja fel. (Az eljárás hátránya, hogy 60-70 ezer forint az eljárási díj.)

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 37. § (2) bekezdése alapján, ha a közutat nem közlekedési célból a kezelő hozzájárulása nélkül, vagy a hozzájárulásban előírt feltételektől eltérően vették igénybe, a közlekedési hatóság - a közút kezelőjének kérelme alapján - az igénybe vevőt az eredeti állapot helyreállítására, a hozzájárulásban előírt feltételek betartására, illetve a közút állagának védelme és a forgalom biztonsága érdekében szükséges intézkedések megtételére kötelezheti, továbbá pótdíj fizetésére kötelezi.

 A fővárosi helyi közutak kezelésének és üzemeltetésének szakmai szabályairól, továbbá az útépítések, a közterületet érintő közmű-, vasút- és egyéb építések és az útburkolatbontások szabályozásáról 34/2008. (VII. 15.) Főv. Kgy. rendelet 33. § (1) bekezdés a) pontja alapján (a kezelői hozzájárulásban, munkakezdési, kezdési hozzájárulásban foglalt előírásokat nem tartja meg) a kivitelező tiltott, közösségellenes magatartást követett el, amely a (2) bekezdés alapján 50 ezer forintig terjedő helyszíni bírsággal vagy 150 ezer forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújtható. A (3) bekezdés alapján a helyszíni bírság kiszabására a közterület-felügyelő, a közigazgatási bírság kiszabására a Fővárosi Közgyűléstől átruházott hatáskörben a főjegyző jogosult.

A hasonló esetek elkerülése érdekében a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztályával megállapodtunk arról, hogy a jövőben több alkalommal közös helyszíni bejárásokat fogunk tartani, hogy az ideiglenes forgalomkorlátozásokat járó munkákat ellenőrizhessük, a rendőrség pedig szükség esetén szankcionáljon.

Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

Üdvözlettel: 

          xxx

Koordinációs és Ügyfélszolgálati Főosztályvezető 

Budapesti Közlekedési Központ

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.