Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Egyetlen táblával csökkenthető a balesetveszély

2014.03.17

1. Mi a probléma?

"Illés utcán (kétirányú forgalom) a Baross utca felé haladó autó (piros nyíl) a Kőris utca (egyirányú) felől érkező autónak (zöld nyíl) elsőbbséget kell adjon. Az önmagában szokványos egyenrangú kereszteződést az teszi itt veszélyessé, hogy a Kőris utca nehezen belátható, főleg ha az elsőnek említett autós balra akar kanyarodni a Szigony utcára. A Szigony-Kőris ágai ugyanis kb. 5 méterrel elcsúsztatva találhatóak és a Szigonyra balra forduló autónak túl kellene menni a kereszteződésen ahhoz, hogy jobbra beláthasson. A környéket nem ismerők általában lassítás nélkül haladnak itt át mivel a két utca fizikai méretkülönbsége és a rajtuk átmenő forgalom (Illés-Köris 3:1 ) is mind azt sugallja, hogy az Illés utca a főútvonal. Az ősszel felépített gyalogos átkelő (fehér sáv, még nincs a Google-ön) ráadásul a nehezen beláthatósággal együtt azt eredményezi, hogy a "piros" autó közvetlenül a kereszteződésben fog megállni ha gyalogos érkezik, akadályozva elsőbbségében a "zöld" autót. A szokásos dudálás és ökölrázás borítékolható..." - írja olvasónk.

2. Hol van a gond?



3. Mi a javaslat a megoldásra?

Elsőbbségadás kötelező táblát kitenni a Kőris utcából jövőknek.

4. Fotók

illes-utca-560-1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


illes-utca-560-2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Bejelentő

K. István

6. Lépések

2014. március 3-án jeleztük a problémát a BKK-nak.

Íme, a BKK válasza:

Hivatkozva a Társaságunkhoz 2014. március 3-án érkezett elektronikus levelére az alábbi tájékoztatást adjuk.
 
A VIII. kerület Illés utca széles kialakításával és a közelmúltban a Kőris utcánál létesült - középszigettel megosztott - gyalogos-átkelőhellyel a közlekedőkben valóban a fölérendelt út benyomását keltheti, azonban figyelembe kell venni azt is, hogy egy adott útvonal védetté tételével (azaz a mellékutákban történő, elsőbbségadás kötelező jelzőtáblák kihelyezésével) megnövekedhet a haladási sebesség, ami elsősorban az utcában lakók érdekeivel másodsorban pedig a forgalombiztonsági szempontokkal is ellentétes. Egy útvonal esetén csak egy csomópont elsőbbségi viszonyainak megváltoztatását nem támogatjuk, mivel így még inkább zavaros elsőbbségi viszonyok keletkeznének. A fentiekre tekintettel a VIII. kerületi Önkormányzat bevonásával megvizsgáljuk, hogy miként alakíthatunk ki jól felismerhető, biztonságos forgalmi rendeket az Illés utca és a becsatlakozó utcák csomópontjaiban.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.