Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Budapest egyik legpocsékabb útja

2014.06.10

1, Mi a probléma?

Hát, sok. A Ferihegyi repülőtérre vezető utat sokan jól ismerik: gyakoriak az eltévedő kamionok, akik a magasságkorlátozás ellenére felhajtanak rá (majd beszorulnak a Felsőcsatári úti híd alá), vagy említhetném a teljes útlezárással járó baleseteket is, amiből havonta 1-2 szinte biztosan akad, felborítva a közvetlen mellette haladó Gyömrői út forgalmát is. Az útról ilyen esetben "elmenekülni" nem lehet, mert a két kijárat (Hangár utca utáni benzinkút, ill. Ferihegy 1) között nincs kijárat! – írja bejelentőnk. Visszafordulni pedig csak hatósági asszisztencia mellett szabad (gyakran csak ha a helyszínelő rendőr megengedi).
 
A Ferihegyi repülőtérre vezető út nagyobbik része külterület, azaz 90 km/órával szabad rajta közlekedni, a kereszteződések felett híd vezeti át az útpályát. A mellette haladó Gyömrői úttól szalagkorlát választja el. A Gyömrői út viszont lakott terület a Csévéző utcáig/utcától, tehát azon csak 50 km/h-val, a külső szakaszán pedig a legnagyobb megengedett 70 km/h-val szabad közlekedni.
 
A csatolt képek magukért beszélnek: a Gyömrői út a XVIII. kerületi Felsőcsatári utcától a XVIII. kerületi Sajó utca vonaláig igen siralmas állapotban van! Az útburkolat (pár 50-100m-es ad-hoc jelleggel felújított szakaszt leszámítva) kisebb, de sokkal inkább nagyobb repedésekkel, puklikkal, nyomvályúkkal teli. Toldozott, foltozott, egyenetlen felületű szinte az egész útpálya. (Személyes "kedvencem" a közel 4 méteren át húzódó, 4-6cm széles, a menetiránnyal párhuzamos repedés az út közepén, a felezővonal helyén.)
 
Ahány útburkolat javítás (kátyúzás) történt, annyiféle típusú és felületű útburkoló anyaggal dolgoztak a kivitelezők, valójában már csak a macskakő és a díszburkolat hiányzik, minden más szilárd út építésére alkalmas anyag megtalálható az általam kifogásolt kb. 4,5 km-es útvonalon. A korábbi kátyúzásokat, építkezéseket követően az útburkolati jeleket nem festették vissza. Ahogyan a képeken is látszik, az oszlopok tövében, valamit az útpálya repedéseiben változatos növényvilág él - de nem hinném, hogy az illetékes szervek e képen kívánnak megfelelni "A környezetbarát infrastruktúra-üzemeltetés" c. előírásnak – írja bejelentőnk.
 
A Ferihegyi repülőtérre vezető utat a Gyömrői úttól elválasztó szalagkorlátot tartó oszlopait a rozsda eszi: ezeket csak akkor cserélik, ha a fémszerkezetük valóban elporladt már, vagy egy balesetben megsérülnek. El lehet képzelni, hogy mennyire látja el szerepét egy elhasználódott, korrodált vasszerkezet egy komolyabb erőbehatás esetén. A felüljárók falai be-, át-, és szétáznak, a szerkezetük külső felületén láthatók ennek jelei.
 
Mivel ezen az úton közlekedik a reptéri busz (a BKK 200E buszjárata) és az agglomeráció buszjáratai, évente sok-sok százezernyi turista, állami delegációk hada, és nem utolsó sorban a környék lakossága, szükségszerű lenne a 100%-os felújítást elvégezni mihamarabb.

2, Hol van a gond?

gyorsforg-terkep.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3, Mi a teendő?

A Ferihegyi repülőtérre vezető út és a mellette futó Gyömrői út korszerű felújítása! A jelenlegi kiépítés felülvizsgálata: figyelembe véve a jelenlegi és a jövőben várható igényeket, a szükséges közlekedés-technikai változtatások felmérése, megépítése, szükség esetén új forgalom szabályozás bevezetése - amilyen gyorsan csak lehet!

4, Fotók:

Tengernyit készített bejelentőnk, íme, néhány:

gyorsforg560-1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gyorsforg560-2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gyorsforg560-3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gyorsforg560-4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Bejelentő

P. György

6. Lépések

2014. június 11-én jeleztük a problémákat a BKK-nak.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Budapest

(P.György, 2014.09.18 19:27)

Vajon az elmúlt 3 hónapban senki egy percet sem foglalkozott eme bejelentéssel a BKK-nál?? Az jó, hogy elmút közel 100 napban nem sikerült semmit sem reagálniuk.