Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület működése

 

Újságíróként feladatunk, hivatásunk, hogy tájékoztassunk az autók, az autózás, a közlekedés híreiről. Sőt; ha nem értünk egy-egy új törvényt, ha hibát találunk az állami szervek, hivatalok, hatóságok érvelésében, kötelességünknek érezzük, hogy utánajárjunk a hírek hátterének is. Viszont újságíróként nem tisztünk híreket gyártani; ha tenni is szeretnénk az autósok, motorosok, biciklisek, gyalogosok, a közlekedő magyarok életének, mindennapjainak javításáért, a hazai közúti közlekedés ésszerűsítéséért, más minőségünkben kell cselekednünk.

Ezért hoztuk létre az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Közhasznú Egyesületet. Konkrétan pedig a következőket fogjuk csinálni:

1, Fogadjuk a közlekedők bejelentéseit az életüket keserítő konkrét, gyakorlati közlekedésszabályozási problémákról, ellenőrizzük a probléma hitelességét és bejelentjük a problémát az illetékes, azt kezelni hivatott szervezetnek.

Ha tehát Ön, kedves Állampolgár, évek óta anyázik az utcájában feleslegesen kirakott 30-as tábla miatt, vagy rendszeresen elharapja a nyelvét a meredek szegélyű, értelmetlenül épített fekvőrendőrön, netán nem tud parkolni, mert a hülye önkormányzat feleslegesen telerakta Megállni tilos! táblákkal az amúgy néptelen utcáját, és nem tudja, kinek kellene panaszkodnia, írjon nekünk! Ha küld egy fotót, pontos helymegjelöléssel és értelmezhető helyzetleírással az ekke kukac googlegroups.com címre, átvesszük az ügyet. Kinyomozzuk Ön helyett, hogy az önkormányzat (és ha az, melyik), a Magyar Közút, az NKH, netán az ÁAK vagy a MÁV a felelős, és csesztetjük Ön helyett, amíg nem változtat a helyzeten. Munkánk eredményéről számot adunk az egyesület honlapján, a http://blokkolasgatlo.hu weboldalon.

2, Teli torokból óbégatunk, ha nem értünk egyet egy közlekedést érintő kormányzati döntéssel.

Január elsejétől az eddigi 1650 forint helyett 2975 forintot kell fizetni egy hétvégi leruccanásért az M7-esen a Balcsira. A gazdasági versenyképesség jegyében röhejes módon drágább lett nálunk a gázolaj a benzinnél. Állítólag az új KRESZ szerint majd 70 lesz a megengedett a négyszámjegyű utakon. Le akarják cserélni a rendszámokat régiókódosra, autónként legalább 20500 forint adminisztratív költséggel.

Újságíróként legfeljebb beszámolhatunk a változásokról, megkérdezhetjük az okokat, ha ilyesmit hallunk. Civil szervezetként viszont már tüntethetünk, kérhetünk bebocsátást döntéshozó bizottságokba, kilincselhetünk meghívókért társadalmi vitákra. Ezt is fogjuk tenni.

3, Megpróbáljuk elérni, hogy a magyar autósokat, motorosokat, közlekedőket ne szívassa jobban a hatóság, mint a többi EU-tagállam polgárait.

Ausztriában, Németországban 100 km/h a megengedett sebesség az országutakon. Nálunk 90. Miért? Megkérdezzük, és ha nincs értelmes válasz, küzdeni fogunk azért, hogy az arra alkalmas utakon ne legyünk jobban korlátozva, mint egy német vagy osztrák otthon.

Nálunk 30 ezer forintba kerül, ha 65-tel megyünk a Nagykőrösi út Isten tudja, miért lekorlátozott rövid, 50-es szakaszán. Ha Bécsben is lenne Nagykőrösi út, a büntetés ugyanezért 21 euró (6600 forint) volna. Nálunk 100 ezer forint egy benézett piros lámpa, Bécsben 36 euró (11 300 forint) a helyszínen, 59 (18 500 forint), ha utólag küldik a levelet. Miért? Hogy lehetne ezt megváltoztatni?

Nálunk szándékosan oda bújik el a rendőr traffizni a méregdrága lézeres kütyüjével, ahol biztosan kaszál majd, mert értelmetlen a korlátozás, Bécsben meg oda áll ki egy szál radarpisztollyal a közeg, ahol veszélyes gyorsan hajtani. Nálunk 2975 forint a tíznapos sztrádamatrica, az osztrákoknál 2720. Nálunk 1344 kilométernyi autópálya van, náluk 1703. És nálunk nettó 135 ezer forint az átlagkereset, náluk meg 480 ezer forint.

Szerintünk ez így nem normális, nem logikus, nem igazságos, nem erkölcsös, és ennek a véleményünknek hangot is szeretnénk adni, sőt: szeretnénk rábírni a döntéshozókat, hogy változtassák meg a rossz rendszert.




Egyesületünk munkájáról a http://blokkolasgatlo.hu oldalon számolunk be, itt tekinthető meg a szervezet alapszabálya és egyéb nyilvános dokumentumai is.

Úgy gondolod, van értelme? Szeretnéd tagságoddal, pártoló tagsággal, vagy akár csupán elcseszett táblák, botrányos körforgalmak, életveszélyes kereszteződések bejelentésével segíteni munkánkat? Szeretnél hírlevelet kapni munkánkról? Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Közhasznú Egyesület várja leveled - egyelőre az ekke kukac googlegroups.com email-címen.

Hogy ne fulladjunk bele a nehezen feldolgozható, bizonytalan esetekbe már az elején, két példával illusztráljuk, milyen bejelentésekkel tudunk foglalkozni. Íme:

1, Mi a probléma?

"a" példa: Indokolatlan 60-as és 50-es korlátozás az Egyes úton, egy lámpával védett zebra előtt. (A két irányból különböző a korlátozás.) Szabálytisztelő autósok százai pocsékolnak üzemanyagot a remekül belátható, gyalogosok által gyakorlatilag sosem használt zebra előtti tisztelgésre, ugyanakkor szabálytalan autósok százai kockáztatnak többtízezres bírságot, amikor tojnak a táblára (többször láttunk már itt traffipaxot).

"b" példa: Indokolatlan 40-es korlátozás Budaörsön. Egy lámpás kereszteződést véd, de vagy 150 méterrel a lámpa elé tették ki, ráadásul egy záróvonalas, kétsávos útszakaszra, ahol előzni sem szabad, tehát a lámpa észlelését nem zavarhatja semmi.

2, Hol van a gond? (pontos cím, km-szelvény, netán gps-koordináta)

"a" példa: 1es főút, Budaörs és a biatorbágyi körforgalom között, az ALDI-központnak is helyt adó ipari parkon áthaladó szelvény, GPS-koordináták: 47,468049,18,875088

"b" példa: Budaörs, Szabadság út 131 környéke, GPS-koordináták: 47,460503,18,941963

3, Mi a javaslat a megoldásra?

"a" példa: A sebességkorlátozás teljesen indokolatlannak tűnik, de ha általam nem ismert okból mégis szükség van rá, elegendő lenne a táblát közvetlenül a lámpa előtt kihelyezni, hogy ne kelljen száz métereket feleslegesen lassan megtennie a forgalomnak.

"b" példa: A sebességkorlátozás  indokolatlannak tűnik, hiszen lámpa védi a zebrát, de ha valami okból mégis indokolt a lassítás zöldnél is, a zebrától minimális távolságba kirakott 70-es limittel és a zebra utáni feloldásával mindkét irányból arányos és biztonságos lenne a forgalomlassítás.

4, Fotók (esetleg videó), így valahogy:

"a" példa:

"b" példa:

És a videó:



5, bejelentő elérhetősége

Email-cím, telefonszám, hogy ellenőrizhessük a bejelentést, illetve tájékoztathassuk a bejelentőt, ha történik valami az ügyben.

Hát ennyi. A példabéli eseteket természetesen már bejelentettük Budaörs önkormányzatának és a Magyar Közútnak, az Egyes út kezelőjének, az ügyek aktáit megnyitottuk a blokkolasgatlo.hu-n.

 

(Ha Te is olyan megszállott autós-motoros közlekedő vagy, mint mi, csatlakozz hozzánk!Tagsági, pártoló tagsági jelentkezéseket is örömmel fogadunk az ekke kukac googlegroups.com címen. Ha írsz, elmondjuk, mivel jár, milyen lehetőségekkel kecsegtet a tagság - munka van bőven!)

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.